Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 19641 til 19660 af 63756
-
hjælp til maksimum for f og bygnings volumen
ForumindlægHar virkelig svært ved at forstå hvordan jeg skal løse den? en sød sjæld derinde der kan hjælpe -
HAR JEG GJORT DET RIGTIGT
ForumindlægHey allesammen jeg har brug for, at der er en der lige kan tjekke min opgave igennem. I skal sige til, hvis der er fejl. Jeg skal beregne C´s højde over jorden Opgaven er vedlagt -
De lige store koefficienters metode
ForumindlægHej. Jeg er har 2 stykker jeg bare ikke kan finde ud af. Så mangler hjælp til dem. De skal løses ved hjælp af de lige store koefficienters metode: Opgave 1: x+½y=3 og 2x-3y=-2 Opgave 2: 2x-3y=3 og 3x+y=10 -
Tikant
ForumindlægHar fået denne lille opgave for, og jeg har siddet og spekuleret lidt over hvordan jeg egentlig skal lave den, men kan ikke umiddelbart komme på nogen metode. Vi har lige haft om sådan noget med retvinklede trekanter og lige nu har vi om variabler. Kan dog ikke se hvilken sammenhæng sidstnævnte s... -
HJÆLP - andengradspolynomium
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal bruge lidt hjælp til disse opgaver. Gerne med en forklaring således at jeg forstår det Opgavenr er vedhæftet -
Hjælp med funktioner
ForumindlægLuftarten ilt kan opløses i vand, og vandets iltindhold er livsvigtigt for fisk og andre dyr, der lever i vandet. Iltens opløselighed i vand er den mængde ilt, der kan opløses i 1 liter vand. Opløseligheden afhænger af vandets temperatur. Man kan anvende følgende simple regel. Ved 0oC er iltens... -
Hjælp !
Forumindlæghvordan vil i forklar hvad ækvivalenspunktet er ? -
AT: Skal forudsigelse/visionen indgå i problemformuleringen?
ForumindlægSkal forudsigelse/visionen fremgå klart i problemformuleringen? Eller er det i orden at nævne den under arbejdshypoteserne? Jeg synes nemlig, det er svært at formulere problemformuleringen med forudsigelsen uden at den bliver for snæver. -
simulation af hamonisk svingning + kraftligning
ForumindlægHej, Jeg er igang med en opgave om harmoniske svingninger, med et matematisk pendul. Jeg har fokus på dæmpningen. Jeg fik i dag opstillet en kraftligning for denne bevægelse. Ligningen kan ses i neden stående link: http://peecee.dk/upload/view/1029 Hvor L er længden af snoren, og "teta&q... -
Bedste IT-værktøj til vektorer i 3D
ForumindlægHej, Det har lykkedes mig indtil videre at kunne lave mine matematik opgaver på A-niveau i geogebra. Det gælder især 2D vektorer osv. Nu er jeg nået videre i forløbet til vektorer i 3D og det kan selvfølgelig ikke laves i geogebra. Jeg vil derfor høre om, hvilke IT-programmer folk vil a... -
mek, pot og kin energi, pendul
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opg. jeg ikke lan løse, og det eneste jeg ved er at man skal bruge noget med mek, pot og kin energi. Opgaven lyder: Tarzan står i et træ og vil over til Jane, som sidder i et andet træ. Han griber derfor fat i en lian og svinger sig af sted. Lianen danner til at beg... -
Retningsvektor
Forumindlæg1) Angiv koordinaterne til en retningsvektor og til en normalvektor for hver af linjer m1 og m2 med ligninger: m1: y=2x-3 m2: y-4=(3/4)(x-1) Gider nogen sige, hvad man skal her. Fatter ikke noget som helst! -
Matematik delprøve 1 udenhæjpemidler
ForumindlægHej. Er der nogen der har lavet del prøve 1 udenhjælpemidleri stx-123-MAT/A-07122012 Vil i så ikke være sød at sende den til mig, for er i tvivl om de 6 opgaver :) MVH Isabella :) -
Lydens fart i stål
ForumindlægHej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars -
Skriftlig eksamen uden hjælpemidler
ForumindlægHej! Er der ikke nogen, som sidder med den tynde røde bog STX a-niveau (vejledende eksempler på eksamensopgaver i mat)? Der er nogle eksempler på opgaver uden hjælpemidler side 44 og 48... nogen der kan svare på opgave 5 side 44? Det kunne være rart at øve sig lidt på disse opgaver... -
hjælp
Forumindlægfik et opgave, som skal løses til imorgen, vil i nok hjælp mig og jeg forstod ikke helt hvordan man kan udløse den. opgaven går udpå: Differentiering af sammensatte funktioner: fortæl om funktionernes ydre og indre funktioner og differentier dem ved hjælp af formlen for differentiat... -
Differentialligning + simpel vækstmodel
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i dag, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - det ville vi... -
Positiv eller negativ strålingsbalance
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport omkring strålingsbalancen, og et af spørgsmålene til diskussionen lyder: "Forklar hvilken betydning det har om den samlede strålingsbalance er negativ eller positiv". Er en negativ strålingsbalance bare når der reflekteres mere energi en der optages? S... -
uligheder mangler hjælp
Forumindlæghey skal lave en aflevering, og der var vel ikke en der sidder og har svar på opgaverne 981,983,984,986,989 fra matematik bogen mat AB1 -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægOpg. er vedhæftet. Forstår simpelthen ikke, hvad konstanten c, altså 0.4 fortæller om vandstanden. Ved godt det er parallelforskydning i x-aksens retning, men ikke hvad det har med vandstanden at gøre. Har lavet opgavet b) og forklaret de andre konstanter
