Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19661 til 19680 af 23489
-
Transformator
ForumindlægHej venner Min veninde og jeg har en fremlæggelse for i fysik om hvordan en transformator virker. Tak på forhånd -
Hvorfor doper man ikke silicium med gruppe II/VI grundstoffer?
ForumindlægHej. Angående n/p-type halvledere og doping. Jeg har prøvet at søge lidt på nettet men må indrømme at jeg stadig ikke helt forstår, hvorfor man ikke doper silicium med gruppe II eller VI elementer/grundstoffer. Ville dette ikke resultere i to ledige elektroner eller to huller og dermed øge ledni... -
Eksponentialfunktioner og potensfunktioner
ForumindlægHvordan adskiller en eksponentialfunktion sig fra potensfunktion? Hej. jeg sidder her med den opgave og jeg ikke helt sikker på jeg har lavet det rigitgt , så jeg håber der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej -
Løsning af differentialligning, samt definitionsmængde
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder i skrivende stund, og arbejder på min SRP, hvor jeg har fået den opgaven, som jeg har vedhæftet. Jeg skal finde løsningen til denne gennem et punkt, samt dens definitionsmængde. Jeg har løst opgaven, men jeg er langt fra sikker på at dette er rigtigt, derfor v... -
forklar mig.
ForumindlægHej.. mange gange når jeg skal skrive noget tysk, bliver jeg i tvivl om, hvilken endelse ordet skal have, og hvad ordet hedder i datid. Jeg har sådan et kort, hvor der ude i siderne står akusativ, dativ osv, og så er der et skema ud fra hver, med intetkøns ord, hunkøns ord osv, og hvilken endelse... -
Noter søges ...
ForumindlægJeg ska op til eksamen d. 16 i Fysik/kemi(folkeskolen)og har brug for noter til kernefysik/radioaktivitet hvis nogen har ?Det ville være en stor hjælp :) -
ISLAM
ForumindlægHej alle,Mangler noter til "Dommedag" mht Islam kan være jeg ikke har været til time men hvertfald ville det være en kæmpe hjælp hvis der var nogen som kunne hjælpe mig med at få ridset det vigtigste op. Koranen sura 50 vers 21-36TUUUUUSSSSIIIIINNNNDD TAKKK!! :-)Jeg ville blive over-lyk... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
forskellen på pH og pKs
ForumindlægJeg forstår ikke helt den dybere forskel på pH og pKs ud over at pH er et udtryk for surhedsgraden og pKs er syrekonstanten. Men havd udtrykker disse 2 begreber egenligt ?? -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Uregelmæssige udsagnsord i datid
ForumindlægMan skal indsætte datidsformen af nogle udsagnsord. Hvilket udsagnsord ville I bruge i følgende sætning: Sie allein_____________an der wachsenden Arbeitslosigkeit schuld,______________viele deutsche. I kan vælge i mellem disse udsagnsord: bieten - finden - finden - geben - helfen - kommen - kom... -
Karakterdyk efter niende?
ForumindlægEr det rigtigt, at ens karakterer, når man starter i gymnasiet, ofte/altid falder i forhold til, hvad man fik i folkeskolen?Hvis ja, har I så ud fra jeres erfaring nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt undgår dette? Gerne mange :D -
Forståelse af omskrivning
ForumindlægEn der kan forklare mig hvordan dette kan omskrives? :) 28/sqrt(5) = 28/5*sqrt(5) -
Elforsyning. matematikopgave hjælp
ForumindlægHej allesammen. har fået denne opgave, og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde den liggende (løst) Eller om nogle havde en lignene opgave liggende? håber i kan hjælpe mig. (opgaven er vedhæftet) På forhånd tak. -
bevis for differentialligninger
ForumindlægHey :)kan hverken fatte hoved eller hale i det her bevis :s håber der er en som kan hjælpe mig..Sætning:Differentialligningen y' = b - a * y har den fuldstændige løsning: y = b/a + c * e^-axBevis:Vi vil bevise at en funktion f er en løsning til differentialligningen y' = b - a*y netop hvi... -
kender i det?
ForumindlægMan vågner en morgen efter en fest, og kan egentlig ikke huske hvad man har foretaget sig hehe?? -
Hvor skal jeg bo?
ForumindlægHejOm et år skal jeg studere i Århus, og i den anledning skal jeg finde et sted at bo. Er der nogen der kan give nogle ideer til, hvordan jeg finder et sted?Er der nogen der har nogle gode fif, når jeg nu skal lede efter et sted at bo?Louise -
Berlin
ForumindlægHejsa...Jeg skal til Berlin om en uges tid med et par veninder, og så var det jeg lige ville høre om her er nogen der har været der, og evt. kan komme med nogle forslag til hvad man skal lave som ung i den by?!?:) -
Mat A på eng.=> Medicin?
ForumindlægHey folkens....Jeg starter på IB efter sommerferien, hvor jeg har valgt Math Higher som på papir svarer til Mat A-niveau, men som i virkeligheden er nærmere Mat A+.Jeg har valgt det, da jeg gerne vil ind på medicin...Men problemet er, at jeg er ret nervøs over om jeg kan klare Math Higher (og en... -
Om at finde areal i to cirkler
ForumindlægHej. Jeg har nogle vanskeligheder med denne opgave: En trækanal K kan afdækkes ved hjælp af en skive S som vist på figuren, hvor alle målene er i mm. a. Hvor stort er det skraverede areal? Indtil videre har jeg fundet ud af dette, men kan ikke komme videre: Håber virkelig at der er nog...
