Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19661 til 19680 af 31486
-
hjælp med differentiering og mere !!!
ForumindlægJeg har fået opgaven: Om en funktion oplyses at: g(x) = 1/3*x^3-6*x^2+5 a) Bestem g'(x) b) Løs g'(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x) Men mit hoved er stået helt af i dag - kan simpelt ikke komme videre med at differentiere dén, og så har jeg glemt hvor man løser ... -
Geometri please!! SOS !
ForumindlægJeg har lige opdaget at jeg har endnu flere aflevringer for og har derfor ikke tid til at nå dem alle så hvis nogen kunne give en hånd ville i være en livsredder! 1) i en retvinklet trekant er længderne af kateterne 36 og 51. bestem vinklerne i trekanten 2) i trekanten ABC er vinklen C ret.... -
2 hurtige spørgsmål help me please!
ForumindlægHvordan isoler man F her i ligningen??? C = F-32/1,8 En person sætter 52000 kr. i banken til en fast årlig rente på 3 % a) Hvor stort et beløb står på kontoen efter 8 år? B) Efter hvor mange år er beløbet fordoblet? a) skal man gøre sådan her??? R = k*p*d/100*D 52000*0,03*8/100*365 = 455... -
TI 89
Forumindlægje g har anskaffet mig en TI 89. købt på ebay. et råd herinde fra, og det var godt!! jeg er nogenlunde bekendt med den, men jeg kunne godt bruge lidt ekspert-bistand :-) kan man lægge begrænsninger ind i ligninger (og som følge deraf også i grafer??) eks.: f(x)= x mindre end, eller = 10 + f(x)=1,... -
Cauchy-Schwarz' ulighed
ForumindlægJeg sidder og kigger lidt i min LA-bog, det meste giver ret godt mening, men jeg har lidt problemer med at forstå, hvordan Cauchy-Schwarz' ulighed bevises. Mere konkret er det starten, der volder mig problemer og netop af samme grund forstår jeg heller ikke, hvorfor det slutteligt kan konklud... -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Snyd
ForumindlægHej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd? -
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Ret simpel opgave! Men kan ik!
ForumindlægHej , det her er den nemmeste opgave jeg nogensinde har fået. Den lyder sådan her: Skriv de fem næste tal i talfølgen? 1, 8, 27, 64. Jeg ved godt nu tænker mange af jer:" ej, en idiot/dum," men jeg har prøvet alle metoder, addition, Subtraktion, Multiplikation, og Division. Men jeg ka... -
To funktioner er givet ved... (uden hjælpemidler)
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)= x+200 og g(x)=-3x+600 Bestem førstekordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Hvordan hulen gør jeg det uden hjælpemidler?? -
Nulpunkter for f'(x)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde nulpunkter for f'(x) for denne funktion: f(x)=(2-4x^2)*e^x jeg har differentieret funktionen og fået: f'(x) = (2-4x^2 )*e^x-8x*e^x Jeg skal nu finde monotoniforhold og ekstrema, men jeg har problemer med at finde nulpunkter. Jeg håber der er nogen de... -
Andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium p er bestemt ved p(x)=3*(x+5)*(x+7). Bestem konstanterne a, b og c, når p skrives på formen p(x)=a*x^2+b*x+c. Jeg får resultatet 3x2+9x-30 a=3, b=9, c=-30 Kan det passe? -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
FInde vinkel A
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe med de her to opgaver? Har allerede lavet skitsen i opgave 1. Jeg har det svært med at finde ud af, hvornår man skal bruge hvilken formel i trigonometri, så jeg håber at nogen kan fortælle mig hvilke formler jeg skal bruge til at løse disse opgaver -
integralregning . hjæælp!!!
ForumindlægB : ∫_2^10¦2/(x-1) dx -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er for ung til at være på forummet, kun 13 år. Jeg skal nok forlade forummet efter. Men jeg måtte nød til at spørge om noget, fordi det er noget jeg har skændtes en lille smule med min matematiklære om. Det hander om Sandsynlighedsrening. Fx: Hvis man har 3 kugler i en kasse, de 2 af dem er ... -
Følge kurser på uni
ForumindlægHej, Nu har jeg læst mange steder, at der opfordres til, at man følger diverse kurser selv om man ikke har fagene, og rektor på Københavns Universitet anbefaler også, at man krydser sit studie med andre studier. Hvordan kan dette lade sig gøre? Hvordan finder jeg andre forelæsninger? Er der plads...
