Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19681 til 19700 af 31575
-
God til dansk grammatik?
ForumindlægHej! :D En der er god til dansk grammatik, som har tid til at læse min opgave? Den er omkring 2,5 sider på word. -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Bestem forsjrift for stamfunktion.
ForumindlægHej alle, er der nogen der lige vil se om jeg har lavet denne opgave rigtig? :) En funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2-8x Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis grafen går gennem punktet P(2,13) Svaret er vedhæftet: William -
log*log
ForumindlægJeg sad lige og lurede i min formelsamling.. MEN.. der er faktisk ikke nævnt noget om, hvordan jeg ganger 2 log.. fx: log(a)*log(b) Mit bud er "bare" at gange ab sammen.. er det rigtigt? -
Kvadratrod?
ForumindlægJeg har altid undret mig over, om der er en udregningsformel for kvadratrod? fx, hvis man vil prøve at beregne kvadratroden af noget i hovedet? -
fra bakterier til mennesket
ForumindlægDet hele startede jo med at der blev "skabt" af de opløste stoffer i havet, først RNA, Aminosyre, proteiner og derefter DNA. Der blev så "skabt" bakterier(prokaryoter) og blågrønalger(eucaryoter). De havde ingen cellekerne med kun en stiv cellevæg - deres DNA ligger frit i cel... -
Differentialkvotient/grænseværdi
ForumindlægHej :) Er der nogle, som kan give mig en meget pædagoisk forklaring på grænseværdi i forbindelse med differentialkvotient. For jeg er ikke sikker på jeg helt forstår begrebet grænseværdi. på forhånd tak :) -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3.g, så jeg startede i gymnasiet før reformen. Jeg har hørt at fag på A nieveau vægter mere end fag på B og C niveau. Jeg forstår ikke rigtig, hvad der menes med det. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad der menes med det og evt. komme med et eksempel? Tak på forhånd! -
En lille differentialregning opgave
ForumindlægHej! Hvordan løser man dette spørgsmål vha. tretinsreglen? Evt én som kan opstille udregningen til mig? Tusind tak. f(x) = 2x^2 Bestem vha. tretrinsreglen f'(x) -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Spg. Gymnasium - A niveau -> C niveau
ForumindlægHej Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien, og jeg har valgt mat på A niveau. Vil det så sige, at jeg starter det 1. år med at have mat på A niveau - rent fagligt (sværhedsgrad). Eller starter jeg med at have det på C niveau, hvor det derefter gennem årene bliver sværere og sværere o... -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
vektor
Forumindlæghej folkens. Er gået helt i stå i disse to opgaver. Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre du har punkterne A(-2;7), B(7;-2) og C(5;7) indlagt i et retvinklet koordinatsystem. Punkterne er hjørner i trekant ABC. Bestem koordinaterne til vektor AB og vektor BC. Hvordan regner jeg lige de... -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
algebrarisk udregning
Forumindlæghej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil -
hjælp med differentiering og mere !!!
ForumindlægJeg har fået opgaven: Om en funktion oplyses at: g(x) = 1/3*x^3-6*x^2+5 a) Bestem g'(x) b) Løs g'(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x) Men mit hoved er stået helt af i dag - kan simpelt ikke komme videre med at differentiere dén, og så har jeg glemt hvor man løser ...
