Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19701 til 19720 af 26896
-
Arbejdsstyrken og Uden for arbejdsstyrken
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en opgave om Arbejdsmarkedet. Har i den forbindelse et par spørgsmål: - Set over den sidste 10 årige periode - hvad har haft indflydelse på udviklingen af forholdet mellem arbejdsstyrken og befolkningen = erhvervsfrekvensen? - Derudover, omkring 25-35 % af den voksn... -
ADDITION MULTIPLIKATION DIVISON SUBTRAKTION HASTER
ForumindlægAddition: 6/24+ 8/12= 4/6+3/5= Jeg ved godt hvordan man addere bare ikke når nævnern er forskellige evt metode? Subtraktion: 3/4- 1/2= 56/64-16/24= Jeg ved godt hvordan man subtraktionere bare ikke når nævnern er forskellige evt metode? Multiplikation 1/5* 4/6= ... -
Engelsk rettelse! haster :/
ForumindlægHej jeg har en engelsk stil som jeg gerne vil have en til at se på grammatiken, den skal afleveres i morgen :S? På forhånd tak :) -
Forskel mellem protestantisme og katolicisme
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklarer mig kort, hvad forskellen mellem prostentantisme og katolicisme er? -
Hjælp, det haster.
ForumindlægJeg skal have nogle notater til ( Frederik den stores preussen ) Skal afleveres imorgen, er helt blank .. Hjælp tak . :) -
Rapport hjælp
ForumindlægHej :-) Er der nogen, der kan se på min fysik rapport,, og give feedback til hvad jeg måske kan gøre bedre? På forhånd tak -
Løsning til ligningsystem
ForumindlægBestem løsningen til ligningssystemet. 4x + 5y =13 x-y = 1 Er der nogle som kan hjælpe mig? -
Historien om ligninger. Hjælp søges :D
ForumindlægHej Sidder her i skolen og skal finde ud af noget om historien om ligningen. Er der nogen der kan svare hurtigt for har ikke så lang tid :D Tak på forhånd - Mads Feddersen -
Boksplot (hvad fortæller det?)
ForumindlægJeg kan sagtens finde ud af lave et boksplot, men jeg ikke forklare hvad den skal bruges til, eller hvad den fortæller. Jeg ved selvfølgelig godt hvad største og mindste værdi i et boksplot fortæller. Men 1. kvartil, medianen og 3. kvartil, aner jeg ikke hvad viser i et boksplot. Er der nog... -
Hjælp med Lineære Funktioner!
ForumindlægSidder her med nogen opgaver der skal besvares og afleveres på fredag. Opgaverne omhandler lineære funktioner. Hvis der er nogen der kan bidrage med en evt. gennemgang af hvordan opgaverne skal løses, ville jeg sætte meget pris på det! Jeg forventer selvfølgelig ikke at I laver opgaverne for mig,... -
Hydrogenatom
ForumindlægForklar hvordan hydrogenatomet er opbygget og om hvordan det optager og afgiver energi. Er klar over at hydrogenatomet består af en atomkerne med én proton og én elektron i en bane om kernen, men lige hvodan det optager og afgiver energi er jeg ikke lige helt med på.. Nogle er kan hjælpe? -
optimering
Forumindlægjeg har svært ved denne opgave og håber der er nogle som vil hjælpe mig en lukket kasse med rumfang 4000 cm3. bestem siden i bunden og kassens højde. -
Omdrejningslegeme om x-aksen
ForumindlægHej allesammen Ud fra funktionen: f(x)=10(e^0,05x +e^ - 0,05x) -5 hvor x ∈ (-23 ;23) Skal jeg finde rumfanget der kommer ved omdrejning på 360 grader rundt om x-aksen. Jeg har lidt svært ved at lave denne integration pga. den måde funktionen er opstillet. Jeg håber nogen kan hj... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har problemer med hvordan man skal løse denne opgave. En kasseformet tank med kvadratisk grundflade på x m^2 og med en dybde på y m skal bygges i et hul i jorden. Prisen afhænger af materialeomkostningerne ved udgravningen. Den samlede pris k er givet ved k=5x^2+30xy Hvi... -
hjæææælp miiiig det haster
Forumindlægjeg ved det et dumt spørgsmål men har glemt det hvordan regner man det ud? brøker: 2 2/5 plus 1 3/4 og den næste spørsmål er afrund äfrund til tiendedele: 98,748 afrund til hunderedele : 146,2569 hjæææælp mig det haster taaaak -
trigonemtri
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklar hvad trigometri er -
Kaffebrygningsprocessen forklaret kemisk? SRP
ForumindlægHej Jeg er som mange andre også igang med SRP, men er stødt på lidt problemer med et spørgsmål i min problemformulering: "Lav en kemisk beskrivelse af kaffebrygningsprocessen". Her skal jeg med sikkerhed svare på, hvorfor man hælder kogende vand på kaffe og ikke koldt. Så skal jeg også... -
længden af en vektor
ForumindlægUdregn længden af vektor c; når det oplyses at vektor c = vektor a+ vektor b og vektorerne a og b opfylder at vektor a = 4; og vektor b= 3 samt at vektor a×b = -8: www.harremoes.dk/BrockA/emnespoergsmaal1A.pdf er der en der gider at give en detaljeret beskrivelse af hvordan man gør -
Vekselvinkler
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig præcist hvad vekselvinkler er? På forhånd tak (: -
antal vektorer i en basis
ForumindlægHvis man har en basis for et rum fx Rn kan man så sige at antallet af vektorer i denne basis er n? Hvis ja, hvorfor?
