Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19721 til 19740 af 33826
-
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
Bestem f'(x) akut!!!
ForumindlægHej, er der en herinde som hurtigt kunne hjælpe mig med at løse min opgave.. har nemlig svært ved at løse opgaven selv :( Jeg skal i opgaven bestemme f'(x). Håber jeg hører fra jer hurtigst muligt! :) -
Renteregning
ForumindlægI min lærebog står følgende omkring renteregning: Det synes jeg ikke er så klart, faktisk forstår jeg det ikke. Er der nogen der kan give mig en ledetråd? -
Sandsynligheden for 6 rigtige og tillægstallet Lotto
ForumindlægHej derude Er der nogle som kan hjælpe mig med at regne hvad sandsynligheden er for at ha de 6 vindertal og tillægstallet Er det formlen for binomialfordeling jeg skal bruge eller hva? Håber meget der er nogle som kan hjælpe :) -
Differentialregning i anvendelse
ForumindlægHvornår anvendes differentialregning; i hvilke tilfælde vil man skulle bruge differentialregning, eller i det hele taget infinitesimalregning; hvornår bruger man det og hvordan finder man ud af, man skal differentiere eller intergrere, hvis ikke der står noget som, Løs f '(x) eller Intergrer ... -
Økonomi (HJÆLP!)
Forumindlægnordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9 ... -
Differentialligninger...hjælp!
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til den nedenstående opgave. Jeg håber I gider at hjælpe da jeg er helt blank. Opgaven: I en model for en sø med konstant tilførsel af phosphor antages det, at koncentrationen y (målt i mg/m3) af phosphor i søen som funktion af tiden t (målt i år) tilfre... -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
x+1=0,2x+3
ForumindlægHvordan kan jeg komme frem til x? X+1=0,2x+3 er i tvivl.. -
deskriptiv statestik
ForumindlægFiguren viser to boksplot over ordlængderne af de 25 første ord i HFbekendtgørelsen og i en Harry Potter-bog. a) Bestem kvartilbredden og variationsbredden for hver af de to fordelinger. b) Gør rede for, hvad de to tal fortæller om ordlængderne figuren er fedhæftet på forhånd tak -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
Løs ligningsystemet
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning? -x+3y=6 Er det rigtigt, at resultatet bliver 3? -
Regneregler
ForumindlægDavs Jeg har brug for, at nogen kan hjælpe mig med at forklare regnereglerne for reducering af en brøk, reducering af et udtryk af potenser, reducering af et udtryk af rødder, isolering af et tal. Jeg er klar over, at nogle af dem lærer man langt før mit niveau, dog gør det ikke noget at repeter... -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Bestemme stamfunktion til f
ForumindlægHvordan er det nu lige jeg gør det? Opgaven er vedhæftet -
Forstår ikke hvordan jeg laver pindediagrammet?
ForumindlægTegn et pindediagram for hver klasse. Afgør for hver klasse, om fordelingen af testresultater for hver klasse er henholdsvis venstreskæv, symmetrisk eller højreskæv. ? -
Beviser
ForumindlægJeg har fået til opgave at bevise dette, er der en der kan hjælpe? -
Stokastisk
ForumindlægHej alle! Hvordan skal jeg lave denne opgave, i hånden? Vedhæftet opgaven -
Hvordan regner man sådan en opgave ud?
ForumindlægHvordan løser man sådan en opgave her? En venlig sjæl som vil hjælpe
