Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19761 til 19780 af 23489
-
Mat A eksamen HTX 27. maj 2016
ForumindlægHej SP'er Er der nogen der har været oppe til Mat A eksamen på HTX, hvis der, er der så nogle, der vil lægge ud med facit til de enkelte opgaver så jeg kan sammenligne med mine resultater? -
lokale ekstrema
Forumindlæghvordan finder jeg lokale ekstrema til funktionen x når jeg kender funktionen x og dens intervaller???? -
DF - Ideologi
ForumindlægSidder mit i en opgave og kom til at tænke på hvilken ideologi DF (Dansk Folkeparti) egentlig har, har kigget lidt rundt på nettet men kunne ikke lige finde noget... Hjælp søges! På Forhånd tak! Frank -
lineær funktioner (bestemmelse af b)
Forumindlæghej Hvordan bestemmer man b ved hjælp af to punkter. :P -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
Te
ForumindlægHej! Jeg drikker meget te til dagligt og jeg ville høre om man kan drikke for meget te? Min bror drikker derimod utroligt meget kaffe. Kan det være godt? -
Samf. opg.: privatforbrug og forbrugsmønstre
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en samfundsfagsopgave. I den skal jeg svare på et spørgsmål som lyder: Undersøg udviklingen i privatforbrug og forbrugsmønstre. Besvarelse skal ske på grundlag af materialet i bilag D1 og understøttes af beregninger. Min lærer har sagt, at man skal besvare opgaven ved at br... -
Kan det være rigtigt!?
ForumindlægMin samfundslærer sagde i dag, at man slet ikke behøver have samfundsfag for at blive advokat? Kan det passe!? -
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
eksamen 24 timer 1.verdenskrig
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!! Jeg sidder midt i min 24 timers forberedelse til historieeksamen. Jeg har trukket verdenskrige og ideologier med fokus på 1. verdenskrig; optakt(ngoet statestik om hær og flåde og stålproduktion + tysk kilde om forsvar for deres kontinentatale politik + triplealliancen) ... -
Jeres syn på Islam
ForumindlægHvad er jeres indtryk af Islam? Kom ind på kvinderne og Iran. På forhånd takker. -
formel ?
Forumindlæghej i min opgave står der what is the molarity of a solution of sodium hydroxide 25 ml of which requres 21 ml of a standard solution of hydrochloric acid of cocentration 0.1000 m for neutralisation hvilken formel skal jeg bruge der -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
Asymptoter - eksponentielle funktioner?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser nogle af mine noter, der handler om eksponentielle funktioner. Noget som jeg har skrevet er dette: "Værdimængden: Tæt på x - aldrig negativ. y = altid positiv" Men hvad betyder det helt præcis? Jeg har selv læst mig frem til noget: Når a < 0 < 1, vil ... -
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
HJÆLP MED ENGELSK!!!
ForumindlægHEJ , ER DU VENLIG AT KIGGE IGENNEM FOR FEJL, ER IKKE EN HAJ TIL KONGRUENS! An important person in my life : In most families existing of four people, the parents and two children, is it normal for the younger person to imitate the older person characters and behaves, among other things is this... -
Dårligt snit.
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 5.0 og går i 8 klasse. Skal i 9 klasse om en måned. Jeg vil rigtig gerne forbedre mig, nu når jeg har sommerferie i en måned. Men ved ikke rigtig hvad skal jeg forbedre mig på og hvordan. Det hjælper mig rigtig ikke, har prøvet og knoklet, men det som om jeg ender med at ... -
tysk stil
Forumindlæghej alle sammen.. det er første gang jeg skriver her til men tænkter på om der måske er nogen som kunne tænke sig at læse og rette det her stykke for mig.. ville jeg være meget glad for sophie ist ein 19 jähriges Mädchen und ist aus Tutzig in Bayern Sie erinnern viel an die jungen heute – sie we... -
Ganske kort opgave
ForumindlægHej. En person indsætter et beløb på en bankkonto. Kontoen forrentes med en fast årlig rente på 2,04 %. Efter 5 år til denne rente står der 16 593,71 kr. på kontoen. a) Bestem det beløb, der blev indsat på kontoen. Personen lukker nu kontoen og indsætter de 16 593,71 kr. i en anden bank til en h...
