Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19761 til 19780 af 32067
-
Vektorregning
ForumindlægEn femkant har vinkelspidser i A(0,2) , B(3,4) , C(6,1) , D(6,-4) og E(2,-2). a) Bestem arealet af ΔABC? b) Bestem arealet af femkanten? Hvilken metode skal jeg bruge for at løse disse opgaver? -
Isolere
ForumindlægHvordan vil I isolere L: 10*K^-0,5*L^0,25=5 -
Bestem N'200
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til c. i denne opgave. Jeg har fundet frem til at N(200)=7336, men jeg er i tvivl om hvad N'(200) er? -
Ellære
ForumindlægHej SP Jeg har nogle spørgsmål omrking nogle småting inden for ellære, og det er: 1. Hvorfor skal spændingsfaldet måles over komponenten, mens strømstyrken skal måles i komponenten? 2. Hvordan kan resistiviteten ændre sig, hvis det er en tabelværdi? Bør den så ikke være konstant? For der finde... -
Opgaver om massespektrometret
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med disse opgaver? Jeg har dog lavet en af dem selv, men kan ikke lige finde ud af de andre. -
Ukendt salt
ForumindlægVi har et ukendt stof + hydroxid -> vi fået dannet et bundfald. Mit spørgesmål er, jeg skal beregne koncentration af kationen der skal være i opløsningen for at bundfaldet fælder ud med 2 M hydroxider (vi antager 0,25 mL), hvorefter det beregnes hvor stor en mængde (mg) af det oprindelige sal... -
Hvor meget har jeg skrevet?
ForumindlægHej folk :-) Jeg er så heldig at jeg er ved at være færdig med min SRP opgave i 3.g. Jeg har skrevet i latex, og det eneste problem er, at jeg ikke ved hvor meget jeg har skrevet. Jeg har i en anden tråd herinde fundet et program der kunne tælle ord i opgaven, men det er ikke særligt præcist og... -
Latex - sidehoved
ForumindlægHejsaJeg er gået igang med at lege lidt med Latex, er så stødt på et problem.Kan man lave et sidehoved i Latex?? Altså noget lignende word, hvor jeg kan skrive Navn FAG dato AFleveringens navn-------------------------------------------Kan dette lade sig gøre???Hv... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
STX eller HTX << Læge >>
ForumindlægHeya jeg har besluttet mig for at være læge ^^ -.- Men er det så HTX jeg skal tage eller STX? Hvad er bedst. Og hvilke fag? Havde tænkt mig A-Mat A-Fysik B-kemi ?? Kunne i komme med nogle gode råd? Skal jeg tage biologi istedet for ... hvad? Tak tak :D OG VIGTIGT: Synes i jeg burde tage 10. k... -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Klage over årskarakter
ForumindlægJeg har fået en årskarakter, som jeg har valgt at klage over da jeg føler mig meget uretfærdigt behandlet. Nu er mit spørgsmål så bare: Hvem skal klagen rettes til? Jeg har skrevet den og har den klar men er ikke helt sikker på hvem jeg skal sende den til.. Er det rektor på gymnasiet eller studie... -
hjælp
ForumindlægHej.Er der nogle som kan hjælpe mig. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv, nu er det sådan at jeg ikke er skide god til engelsk, men har alligevel valgt det på a-niveau. Jeg ved ikke om jeg hurtigt skal vælge det om, men alternativet er godt nok et fag, som jeg har fået en god karakt... -
indholdet af de 15-20 sider
ForumindlægHej mennesker :) Jeg er lidt i tvivl om hvad de 15-20 sider indeholder. Er det Indledning, abstract og selve opgaven? er det i alt? eller er det en helt tredje ting? -
11 eller 13 i skriftlig mat
ForumindlægJeg har lige fået min årsprøve tilbage hvor jeg fik 11. Jeg spurgte min lærer hvad der skal til for at få 13, og hun sagde, at hun overhovedet ikke giver 13 i en 1. g årsprøve. Det virker da underligt, når karakterskalaen går op til 13, og kan en lærer bare sige, at 13-tallet ikke er en mulighed.... -
juleopgave igen..!
Forumindlæghey igen..!har lige en juleopgave til som jeg bare ikke kan finde ud af...: her kommer den..: tage 10 mønter, læg den på 5 rette linjer, med 4 mønter i hver....! på forhånd tak....!pirnsessepigen..! -
Er det snyd?
ForumindlægJeg spekulerede over følgende:Hvis man fandt terminsprøve sættene fra de sidste 2 år, både vinter og sommer.Fx i fysik eller dansk.At man så lavede opgaverne fra samtlige sæt, og i dansk gennemanalyserede, og skrev halvstile (i notatform), og tog det med til terminsprøverne.Vil det så være snyd e... -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
Andengradsligning! ?? -.-'
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en løsning på andengradsligningen x^2 - 11x + 24 = 0 ???? -
Hvad skal man være?
ForumindlægJeg har tænkt over, hvad jeg skal studere, men er endnu ikke 100% afklaret med det.Det ville hjælpe mig meget, hvis nogen kender til disse uddannelser og vil fortælle lidt om dem. Bl.a. positive og negative sider af arbejdet og uddannelsen, om lønnen (selvom den for mig er lavt prioriteret), om e...
