Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19801 til 19820 af 24857
-
Mekanisk Energi
ForumindlægHeej.. :) I 1. g havde jeg løst den her opgave : En sten med massen 4.7 kg slippes i højden 15 meter over jorden og foretager et frit fald mod jorden. a. hvor stor vil stenens hastighed være lig før det rammer jorden? Her havde jeg sagt Ekin= Epot også finde v (hastigheden). (kan ikke huske... -
enzymer
ForumindlægHej.. Hvad er et enzym? og hvad gør det? :-) -
Samling af enheder
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at samle flere belastninger til en belastning. Jeg har flg last: Snelast: 72 kg/m2 Trælast: 32,5N (eller 3,31kg) Hvordan får jeg nemmest dem til at blive samme enhed. -
Udfældning
ForumindlægHej, vi er helt blanke på denne opgave, og skal vise ved en beregning at der sker en udfældning; er der nogen som kan hjælpe os? BaCl2 (aq) + Na2SO4 (aq) <--> BaSO4 (s) + 2Nacl (aq) 150 ml 3.0*10^-5 M BaCl2 blandes med 250 ml 3.5*10^-5 M Na2SO4, vis ved beregning at der udfældes BaSO4 -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
wire/lyd opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende opgave, og jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal komme i gang med den. Jeg håber der er nogen der kan give et hint eller to. Opgaven lyder: En massiv aluminiumsklods hænger i en wire fra en havnekran. Hvis der slås på wiren med en hammer, høres en tone med fre... -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Termodynamik
ForumindlægBatteriet i en bil er som regel en blyakkumulatorcelle, der indeholder to blyplader i en svovlsyreopløsning med en formel konc på ca. 1.25M. Når cellen producerer elektrisk energi foregår der følgende reaktion: Pb(s) + PbO2(s) + 2 H+(aq) + 2 HSO4-(aq) -------> 2 PbSO4(s) + 2 H2O(l) ΔH&... -
Hvad har energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver med hinanden at gøre??? HASTER
ForumindlægJeg har nu siddet i over 2 timer og kan stadig ikke finde noget om hvad energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver har med hinanden at gøre. Håber i kan hjælpe. -
Universet/Mælkevejen
ForumindlægHey, jeg har fået et spørgsmål, hvor jeg skal finde ud af hvornår en galakse kaldet Andromeda og mælkevejen vil ramme hinanden, hvis hastigheden bliver ved med at være konstant. Hastigheden er 300000 m/s. Nogen der kan hjælpe ? -
snit for ingeniør uddannelse
Forumindlægved godt at der findes mange forskellige slags ingen området, man hvad er snitet sådan ca. til at komme ind på de uddanelser.. -
keplers love
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man udleder keplers love matematisk?? jeg kan ikke finde ud af det og ville blive rigtig glad for neget hjælp -
Beskriv dig selv!
ForumindlægBeskriv dig selv med 3 ord! jeg vil især gerne se de hårde drenge denne gang, men helst ALLE! mathon, peter lind, Jerslev, Erik morsing and so on... -
Afbøjning af bølger
Forumindlægnogen der kan hjælpe: En dykker kikker på sit ur under en dykning. Urglassets brydningsindeks er 1,55 og vandets brydningsindeks er 1,33. Bestem den støreste vinkel Θ mellem normalen til urgglasset og sigtelinjen til øjet, hvis dykkeren skal kunne se urskalen, hvis Θ overstiger de... -
Fjollebillede !
ForumindlægHej vi skal snart tage fjollebillede, men er heelt tom for ideer ! Vi går i 3.z og har kemi på højniveau. Help us :) -
Hæve fag på gymnasiet?
ForumindlægHej :-) Jeg går i niende klasse og skal efter sommerferien begynde på STX. Jeg har valgt den naturvidenskabelige linje (Mat A, Fys B og Kemi B ) fordi jeg har en stor drøm om at blive læge. Problemet er bare at jeg er MEGET i tvivl om det med at hæve fag på gymnasiet.. så jeg har lige nogle ... -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
forkort..
ForumindlægKan ikke helt få denne forkortet.. hjæp.. -
Harmonisk svingning med fjeder
ForumindlægHvis man sætter en fjeder til at svinge op og ned med et lod forbundet, således at den udfører en harmonisk svingning, hvad er det så der gør at den vil stoppe på et tidspunkt? En harmonisk svingning er jo defineret som en svingning, der fortsætter, hvilket en fjeder ikke vil gøre, hvis man l...
