Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 19861 til 19880 af 24088
-
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå denne sang
Forumindlæghttps://www.gugalyrics.com/lyrics-771058/klondyke-blind-passager.html. Det er 3 strofer i sangen, og strofe 4 er bare gentagelsen af omkvædet. Hvis der er en som kan sætte nogle ord på hver strofe. Jeg har selv prøvet mig lidt frem, og vil gerne se om jeg overhovedet har forstået sangen. Jeg... -
De mest eksemplariske tekster fra romantikken og det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal have fundet 3 tekster fra hver periode, der rammer hovedet på sømmet i henholdsvis romantikken og det moderne gennembrud, altså 3 fra hver periode. Jeg har gået og tænkt lidt over nogen navne, men jeg vil gerne lige høre hvilke 6 tekster I synes jeg bør bruge i min opgave. Det ... -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
STX - skriftlig engelsk eksamen B-niveau 2. delprøve
ForumindlægHej derude Jeg var oppe i skriftlig engelsk på STX B-niveau her i år, og har lige fået min eksamens karakter tilbage. Eftersom jeg føler mig lidt snydt, vi ikke får nogen rettelse tilbage og derfor mangler grundlag for min karakter, ville jeg høre, om der var en venlig sjæl eller 2 derude, de... -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
Hvilket stof er der tale om
ForumindlægJeg sidder her med en kemiopgave som jeg simpelthen er gået kold i. Har tidligere fået hjælp til opgave a med b'eren driller desværre også Et pulver vides at være enten FeCl2*2H2O eller FeCl2*4H2O. Pulveret vejes, hvorefter krystalvandet forsigtigt uddrives. Efter at krystalvandet er fjernet... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Tysk - bare lidt hjælp
ForumindlægHey allesammen i øjeblikket styrer jeg får vildt i tysk timerne men, jeg har følelsen af at jeg er lidt bagud i det grammmatiske, og vil ikke have tysk læreren stirrer ned på mig, nu hvor det bare køre så godt for mig... her er en opgave vi har fået for... jeg har self. prøvet mit bedste... ... -
Potentiel energi
ForumindlægHvis så jeg skal beregne rotationsenergien? - dvs. E.rot:1/2*I*W^2. Hvordan ændrer jeg så den potentielle energi til rotationsenergi? E.pot til E.rot. Grunden til at jeg spørge om det sikkert mærkeligt spørgsmål, er fordi jeg for at finde vinkelhastigheden, skal bruge E.rot. https://www.stud... -
Eksamensprojekt. (FSA)
ForumindlægHello everybody Har brug for alles hjælp :P. Jeg sidder i den uheldige situation, hvor det ser ud til, at jeg skal være alene til mit eksamensprojekt. Så jeg har to spørgsmål. Er der nogle af Jer, der har opnået et 11-tal alene, altså til et eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan og hvorledes? Mit a... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægHej er der en der gider se min lille afl. igennem :) her er først den danske og bagefter den tysk oversatte :) Dansk: Marianne befinder sig nu i et nyt fængsel, hvor sikkerhedsforanstaltningerne er meget strenge. F.eks. kan søstrene nu kun tale gennem en glasrude; Marianne har affundet sig med... -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
Hjælp til Ulighed
ForumindlægJeg tror ikke at jeg forstår nedenstående implikation: hvordan kommer man fra det ene udtryk til det andet? Her er et bud: Jeg er dog i tvivl om jeg må bruge absolutværdi på begge faktorer i trin 3. Nogen der kan hjælpe mig? :-) Mvh. -
Ekstremum - randundersøgelse?
ForumindlægHej Jeg skal forsøge at løse denne opgave, men kan ikke huske hvordan jeg gør! Der er givet en funktion: f(x, y) = x*y2 + x2*y2 og et område R = {(x, y) | − 2 ≤ x ≤ 2, x ≤ y ≤ 2} (a) Bestem den absolutte maksimumsværdi og den absolutte minimumsværdi af funktionen f(x, y) på områ... -
Personlige pronomier, hensynsled
ForumindlægHej folkens. Jeg er virkelig på røven. Jeg skal i min spansk aflevering oversætte en tekst, og bruge personlige pronomier. For at kunne gøre dette skal jeg sætte, kryds, bolle, firkant og trekant.( som man lærte i folkeskolen). Jeg kan virkelig ikke finde ud af at sætte firkant, nogen der kan hjæ... -
Kvinde sagen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive anden års opgave. og ville høre om der er nogle af jer der måske kender nogle gode bøger hvor det kunne stå noget om kvinde sagen fra omkring 1960'erne og til idag. Helst om hvordan kvinderne på landet havde det. - og hvis der skulle være nogle der har skrevet... -
"Integrations metoden"
ForumindlægOpgaven lyder på følgende måde: Bestem ved integrations metoden en partikulær løsning til differentialligningen: (y^4)-(y^3)=24t mit bud: karakterligning: (L^4)-(L^3)=0 De homogene løsninger har jeg fundet vha. programmet MAPLE til følgende: L1=0 L2=0 L3=0 L4=1 og så aner jeg ikke hvad jeg ...
