Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 19881 til 19900 af 90635
  • jeg er blank...

    Forumindlæg
    jeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er...
  • vektorer

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med den vedhæftede fil kan ikke se hvordan den kan løses..
  • Isolere x : 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000

    Forumindlæg
    Hej, er der please en der kan hjælpe mig? Skal have isoleret x i følgende ligning: 28454,37804x+9038,941645(1-x)=10000 Jeg kan simpelthen ikke huske hvad man skal gøre :-( - på forhånd, 1000 tak!
  • Pythagoras

    Forumindlæg
    Opgaven er vedhæftet.
  • komplekse tal - eksponential

    Forumindlæg
    Jeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe?
  • Kopernikursus

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/
  • Anden orden differentialligning

    Forumindlæg
    Hey!Sidder med følgende opgave:7b - det sidste spørgsmålhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-7.pdfNår jeg regner den, så får jeg de to c1 og c2 til -2,59, men det kommer ik til at passe.Nogen der kan hjælpe mig?
  • Opgave med vektorer

    Forumindlæg
    Hej. Sidder lidt fast, så jeg søger en hjælpende hånd til den vedhæftede opgave
  • kovalent binding og orbitaler

    Forumindlæg
    Hejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe...
  • hej en som kan hjælpe

    Forumindlæg
    Grafen for en potensfunktion går gennem punktet (18,215). y værdierne vokser med 3.5% og x værdierne vokser med 16,14 % a) Bestem regneforskriften?
  • HJÆLP TIL FORKLARING AF SIMPELT STYKKE

    Forumindlæg
    Jeg står med opgave der siger,a* b/b, er det samme som a/b *b. Men hvorfor er der egentlig det?
  • optimering mark og køer

    Forumindlæg
    har vedhæftet filen for opgaven. Nogen der har styr på optimering.
  • Nogle som kan hjælpe med opgave 4&5 kig på vedlagt billag

    Forumindlæg
    :-)
  • Lambert Beers Lov

    Forumindlæg
    Hej , Jeg skal gøre rede for den matematiske model der ligger bag Lambart Beers lov .. Meen, synes ikke jeg kan finde noget matematisk anlagt når man kigger på den lov.. Indtil videre har jeg skrevet : Lambert-Beers lov er en kombination af to love som er lagt sammen til én. Lam...
  • Mat - ny reform

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ...
  • simplificeringer og begrænsninger

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål er "Hvad dækker disse to begreber over". Eksempelvis hvis jeg snakker moddeller for kulstof-14-datering.
  • REDUCER

    Forumindlæg
    Hej :) jeg vil gerne blive mester i at reducer, derfor forstår jeg ikke denne reducering. -2(-5+x)-5 får det til = 2x-15 hvad gør jeg forkert? :)
  • reduktion

    Forumindlæg
    jeg har fået stykket (8a-2b)^+(2a+b)^2-(a+2b)(a-2b) til 4a^2+b^2+8ab Er dette korrekt ?
  • Kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lavet 3 opgaver med kvadratsætninger indtil videre, men jeg ville lige høre om de er lavet rigtigt. Jeg er ikke særlig god til det, men har prøvet.
  • Redegørelse for formlen på mekanisk energi i gymnasiet, hvornår?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har haft om mekansik energi i 1.g, men jeg fik ikke forklaringen/beviset (eller hvad man nu skal kalde det) på hvorfor formlen ser ud som den gør. Ved selvfølgelig godt at det er summen af kinetisk energi og potentiel energi, men hvordan er så disse formler kommet til. Det har jeg ikk...