Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19901 til 19920 af 33566
-
Kan jeg ansøge som Ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan? -
Hvor mange % af gassen består af propan og hvor mange af butan?
ForumindlægHvis en gas med en molarmasse på 56,678M er en blanding af propan (44,094M) og butan (58,12M). Hvordan finder jeg så ud af hvor mange procent af gassen der er propan, og hvor mange der er butan??Dette hører sikkert til under matematik, men håber I kan hjælpe alligevel :) -
Binomialfordeling
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne. -
Omvendte funktioner
ForumindlægJeg skal til min mundtlige eksamen i matematik kunne fortælle om omvendte funktioner."Redegør for begrebet omvendt funktion, og giv eksempler på funktioner og deres omvendte funktioner.Nøgleord: spejling."Er der nogle som kan hjælpe mig på dette område?Tak på forhånd -
hurtig hjælp til optimering kapitel
Forumindlæghey er der nogen her inde der kunne skrive nogen stikord til den aflede funktion skal nemlig om til matematik og har læst det lille afsnit med aflede funktion, kan ikke rigtig forstå hvad det er... håber nogen kan hjælpe mig tusind tak... -
Ny Gymnasiereform, Nye Bøger?
ForumindlægHej...Som overskriften lyder Ny Gymnasiereform, Nye Bøger? jeg vil da gerne vide om der stadig er de samme 1G's matematik bøger som tidligere eller om der er nogle nye pga. Gymnasiereformen er lavet om?Malfoy -
Eksamen HJÆLP!!!
ForumindlægHej igen studieportalen. Skal op i matematik b, og skal have lavet nogle spørgsmål færdig. Men jeg sidder her og grubler meget over, hvordan og hvorledes man skal løse de her to spørgsmål, nogle der kan hjælpe, anyone!!!! ???? Vedhæftet fil :-/ Tusind tak på forhånd (Y) -
Beregning af omkreds på figur
ForumindlægSidder her med opgave i matematik, hvor vi gået i gang med noget byggeri. Ærligtalt, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre for at finde omkredsen som skal være udtrykt ved h. Så kunne være fedt hvis der var nogle 'wise guys' som ku gi en hånd eller to. -
Omvendt funktion og naturlig logaritme
ForumindlægHej, Jeg læser til mundtlig eksamen på matematik på B, og har et spørgsmål som jeg simpelthen ikke forstår. Eller ved hvad jeg skal gøre ved: "Gør rede for omvendt funktion og indfør den naturlige logaritmefunktion " Håber I kan hjælpe -
Regneregel
ForumindlægNu er det længe siden, jeg har haft matematik eller overhovedet regne noget ud. Men hvor takler jeg sådan en her regne styk: 16 - (-6) + (-22) ... Med flere plus/minus i parenteser og de hele T__T -
Terminsprøve 2009?
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i fysik A og matematik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd tak! ... -
Differentialregning
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i næste uge, og er ved at forberede eksamens spørgsmålene. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en funktions afledede og monotoniforhold og hvordan differentialregning kan bruges til optimering. Hvad er det helt præcist jeg skal g... -
Ti-83 søges
ForumindlægHej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e... -
Bevise
ForumindlægHej derude! Jeg ville høre, om der er en dygtig matematiker der kan finde ud af at bevise følgende udtryk: gy=aΔx. Jeg har kigget længe på det, men kommer desværre ikke frem til noget. Tak på forhånd. :) -
Udled brøkreglen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og et af eksamensspørgsmålene går ud på at udlede brøkreglen. Er der nogen, der ved, hvilken funktion jeg skal udlede den fra eller som eventuelt kan hjælpe mig med opgaven? Her er eksamensspørgsmålet: Og dette er brøkreglen: -
Ligning med x i nævner
ForumindlægHey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank... -
Hjælp til lille tricky opgave.
ForumindlægPå et kvadrat er der tegnet en diagonal. Bestem sidernes længde a, når længden af diagonalen er 1. Jeg håber, at I vil hjælpe mig med en grundig forklaring, da matematik ikke lige er min kop te. :-) God aften! -
Potensfunktion - vækstmodeller
ForumindlægHej Jeg sidder og skal forberede mig på mundtlig matematik eksamen. Jeg har et spørgsmål som omhandler vækstmodeller som det overordnede emne. jeg skal redegøre for potensfunktioner(har jeg gjort), men hvordan skal jeg redegøre for differentialkvotienten og finde monotoniforholdene for en poten... -
Matematikopgave
ForumindlægHej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK -
eksamen - chi i anden
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i matematik, hvor jeg skal gøre rede for hvad der karakteriser en chi i anden.. nogle der kan hjælpe.. er det begreber eller hvad er det der menes helt præcist med spørgsmålet? er det nok bare at skrive det er baseret på hypotesetest hvor ens nulhypotese enten kan fo...
