Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 19921 til 19940 af 102572
-
Isoler y
ForumindlægHejsa Jeg skal have isoleret y i formlen: ax + by + c = 0 Nogle som kan hjælpe ? På forhånd tak :) -
Middelværdi, standardafvigelse og histogram
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgave, da jeg slet ikke forstår den. Jeg vil være super taknemmelig, hvis der er nogen, der gider at hjælpe. Opgaven lyder således: Ved optælling af røde blodlegemer i blodet betragter man under mikroskop et tællekammer fyldt med fortyndet blod. Tællekammeret er ... -
Eksponentielle vækst
ForumindlægHej folkens Jeg har fået denne opgave, som jeg ikke rigtgi forstår Når en vanddråbe rammer en vandoverflade, dannes der kortvarigt et nedslagskrater, der har form som en halvkugle. Ved hjælp af et højhastighedskamera har man fundet sammenhørende værdier af vanddråbers nedslagsenergi og nedslags... -
Matematikbog til selvstudie
ForumindlægHej, Jeg har lånt "Basal Matematik" af Allan Baktoft. I bogen er der en del opgaver man kan regne, men der er ingen løsninger, er der nogen der ved hvor man kan finde dem, eller kan Du/I anbefale andre matematikbøger med opgaver/rettelser? Bogen skal bruges til selvstudie, og niveaue... -
Kloge ord
ForumindlægHej..Skal op den 13. juni(1. g), og har styr på mit C-nievau stof..Så jeg vil spørge, hvad i kan anbefale man supplerer med... Fx noget på A-nievau..Har i nogle hjemmesider eller links, vil dette også være helt kanon..Mit pensum: Fysiologi, Sexologi, Økologi, Neorobiologi, (Mad)..Takker.. -
Differentialregning
ForumindlægHej Er det nogen kan kan forklare mig flg.: 1. Redegør indgående for begrebet differentialkvotient 2. Differentiér funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, ved hjælp af tretrinsreglen. 3. Redegør for tangentligningen og betydningen af vandrette tangenter (Der må gerne være inddraget nog... -
Idealgasligningen
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan give mig en (dybdegående/beskrivende) forklaring af, hvad idealgasloven er og går ud på? Jeg har fundet en hjemmeside, hvor der står noget om idealgasloven: >> http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/noter/absolut_temperatur/absolut_temperatur.htm <<. ... -
korte fire linjer, rettelse.
ForumindlægSkulle oversætte fire linjer til tysk.. Mon ik en venlig sjæl lige vil rette dem ? (: a. Charlotte må ikke ryge i kontoret, men hun er meget selvbevidst og holder sig ikke tilbage. Charlotte darf nicht in dem Büro rauchen, aber sie ist sehr selbstbewusst und haltet sich nicht zurück. b. Chefen... -
2total hurtigt engelsk grammatik rettelse
ForumindlægHej . Vil ikke være søde, og se om det jeg har lavet er rigtigt? pleas.! opgaven går ud på, at vi skal brug not osv. . altså nægtende sætninger. 1. Red Indians do not live in India. 2. They have not been treated well by the white man. 3. When the immigrants landed, they did not let the Indians k... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
hjælp til nogle matematikopgaver haster!!!
Forumindlægopgave 1 ved folketingsvalget i juni 2015 fordlete stemmerne sig som vist i tabellen vedhæfter tabellen et analyseinstitut ønskede i oktober 2016 at undersøge nulhypotesen: fordelingen af stemmerne er uændret siden folketingsvalget derfor udtog analyseinstitutet på tilfældig måde en stikprøv... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej SP Kan det passe at B er graf for p? Håber at der er nogle der kan hjælpe :) Opgaven er vedhæftede. Tak på forhånd :) -
Påstand
ForumindlægSkriv en påstand om hvad der skal til for at en række trekanter har samme areal. Hvad skal jeg så sige Nogle der kan hjælpe på forhånd tak -
differentiallining igennem punkt
Forumindlæghej bestem løsningen til differentialligningen hvis graf går gennem x0 og y0 når dy/dx=3y punktet er (0,3) kunne virkelig godt bruge noget hjælp -
Ligninger hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et par lininger, som jeg ikke kan løse. Ligningerne: Forkort udtrykket. a. 4a · 3 + 2(6a -5) = ?? b. 5(x + 3x - 12 - 2x) = ??? c. 7(4y + 6) - 8(7 - y) = ??? Gang ind i parentesen. a. 5(2 · 2 - x + 4) = ?? b. -3y(3y - 7) = ??? c. 6a(4 - 7a) = ... -
2sin
ForumindlægHvad er 2sin?? -
Hypotesetest
ForumindlægHej. Jeg er meget nysgerrig efter om nogen ved, hvor jeg kan finde et eksempel på en hypotesetest i binormialfordeling. Jeg skal til mundtlig eksamen i mat B og har bl.a. fået spørgsmålet: Søren siger, at han kan smage forskel på økologiske gulerøder og gulerøder, som ikke er økologiske. Hans ven... -
Latin eksamen gode råd søges!!
ForumindlægJeg er så "heldig" at jeg skal op i latin her i 1.g på c niveau.. Jeg skal op her på tirsdag og jeg er endnu ikke begyndt at læse, aner ikke hvordan jeg skal håndtere det.. altså skal jeg kunne hver sætning udenad, både med oversættelse og analyse? eller skal jeg bare lære mine grammat... -
Integration ved substitution
ForumindlægHejsa! Jeg er nu kommet til et emne i min repition som jeg slet ikke kan finde ud af. Hvis i skulle have nogle gode noter vil jeg virkelig være taknemlig! Jeg sidder og regner nogle opgaver og kan slet ikke få den her til at lykkes, nogen som vil regne den med så mange udregninger som muligt? P... -
Spørgsmål angående statskundskab (AU og/eller SDU)
ForumindlægHej, Jeg er en 19-årig dreng, som blev student (HTX - biokemi-retning på Mat A, Kemi A og Biologi B) (hvis jeg vælger statskundskab skal jeg selvfølgelig supplere fx. samfundsfag fra C til B hen over sommerferien) og har nogle spørgsmål angående medicin-studiet på henholdsvis AU og SDU (evt. ogs...
