Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19941 til 19960 af 119569
-
sygeeksamen
ForumindlægHvornår bliver mundtlig sygeksamen stx afholdt? -
Forbedrede sig til undervisning?
ForumindlægHej hvordan forbedrer man sig bedst til undervisningen på STX? På forhånd tak -
grammatik
ForumindlægJeg roder meget med de her ord, hvad er rigtigt af dem og er der en måde jeg kan bruge til at finde ud af det? Jeg kan nemlig ikke altid høre forskel. He dont gives <-> he doesn't give (s) ? -
Liter..
ForumindlægHej har brug for hjælp til denne opgave En vandbeholder rummer 2000 L vand. De mennesker som anvender beholderen som nødlager bruger ca. 150L om dagen. A) Hvor meget vand er der tilbage i beholderen efter 6 dage? B) Indfør passende variable og opstil en model, som viser hvor meget vand der til... -
FUNKTIONER
Forumindlægskal snart til eksamen i matematik og har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde ud af.. håber i kan hjælpe :) hvordan kan man ud fra regneforskriften for en funktion tegne grafen ? og hvordan kan jeg undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives ved en model af typen Y= b * x^a ? -
En stokatisk variabel X
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik En stokatisk variabel X er binomialfordelt med antalsparameter 20 og sandsynlighedsparameter 1/4 a) Bestem middelværdien for X. b) Afgør om spredningen for X er større end 4 Disse opgaver skal udregnes i hånden. Jeg vil rigtig gerne også... -
Parabel
ForumindlægJeg sidder her uden helt at have forstået dem En parabel har ligningen y=2x^2-2x-2. Punkterne A og B ligger på parablen og har førstekoordinat henholdsvis 0 og 2. Bestem en ligning for parabeltangenterne gennem A og gennem B. Bestem et gradtal for en af vinklerne mellem de to fundne tangen... -
Cylinder
ForumindlægHey.. Jeg sidder lige med en mat afl. håber i kan hjælpe mig hurtigt.. En bestemt type glas har udvendig form som en cylinder med højden h og grundfladeradius r. Det indre af glasset har form som en kegle med højde h og grundfladeradius r. Glasset ska... -
Vektorer
ForumindlægHej alle,Er lige startet i 3.g -har ikke engang haft matematik endnu, og allerede ligger der en aflevering og venter.Problemet er bare at jeg har glemt ALT, føler jeg, her hen over sommeren....Så HJÆLP I et koordinatsystem er givet vektorernea = (2,-5) b = (-6,4) c = (11,0)Vektorerne a og b uds... -
forhold mellem "b" og "l"
ForumindlægHej! Jeg har i matematik fået en opgave, der lyder sådan; For A-formaterne (her tales om A-papirer, eks. A4, A5, A6) gælder at: b/l = 1/2 × l/b (b er bredde og l er længde) Vis, at forholdet mellem bredde og længde er: 1/√2 Et A4 papir måler 29,73 × 21,02, så jeg vil ud fra det... -
Vektorfunktion og linje
ForumindlægHej, jeg har fået denne matematik opgave for, men kan ikke finde ud af den, er der nogen der kan hjælp? -
Matematikopgave: Flise
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare, hvordan man vil løse opgave c) i denne matematik? -
• Bestemmelse af forskrift ud fra to punkter på grafen
ForumindlægHejsa! Nu har jeg siddet og døjet med en matematik emneopgave hele ugen, og jeg er meget snart færdig, dog mangler jeg lige en enkelt opgave. Den opgave jeg snakker om går ud på følgende: Bestemmelse af forskrift for graf ud fra to punkter på grafen. Her havner vi lidt i den omvendte verden, i ... -
Engelske ekstemporaltekster
ForumindlægHej!Jeg skal til eksamen i engelsk og frygter ekstemporalteksten, som man trækker inde til selve eksaminationen, og tænkte på, om der er nogle herind, som har nogle liggende, som jeg kan øve mig på?Det ville være en stor hjælp - tak :) -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
Tips/hjælp til mat prøve
ForumindlægHey jeg skal have prøve efter ferien i matematik (2.g A+) i ekspontial funk, logarimte funk., grænseværdi og regression. Er der nogle der måske kan nogle links til noter/opgaver der er gode at tage med til prøven? -
prøve (DET HASTER!)
ForumindlægHej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg... -
Ligninger...
ForumindlægHej, jeg er utroligt dårlig til matematik, jeg kan det godt, men jeg gemmer bare det jeg har lært, så er begyndt at skrive noter... Men tænkte på om der var nogen der vil forklare mig lidt om ligninger, og hvordan man løser dem osv... :) mvh sarah -
eksponentiel udvikling
Forumindlægjeg skal til prøve i matematik (c) i morgen vedrørende "eksponentiele udviklinger". Er der nogle der har nogen noter eller kan give mig nogle gode råd omkring det :). Jeg er rimelig blank, så alt kan bruges :D. Tak på forhånd -
terminsprøve og eksamen
Forumindlæghej jeg skal til terminsprøve i matematik c niveau må jeg tage mine nóter med til den første del og anden del?? Til eksamen til forberedelses eksamen må jeg der tage mine noter med??
