Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19941 til 19960 af 20599
-
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
ASYLANSØGERE(FAST)
ForumindlægHej... denne opgave er til i morgen., undskyld det kom lidt sent :P HJÆLP: Jeg skal have hjælp til følgene..: jeg skal tale om de irakiske asylansøgere.. men ved ik helt hvad jeg skal sige. Det skal bare være totalt simpelt og enkelt, kun 2 min. ved bare ikke.. hvad kan være spændende at tale om.... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Profit i kartel-samarbejde
ForumindlægHar en opgave her som jeg er lidt usikker på: 10 virksomheder indgår i et kartel, hvor de aftaler en fælles mængde og pris De har alle samme identiske omkostninger C(Q)=2q2+5 og markedsefterspørgslen er givet ved: D(p)=100-p Til hvilken pris og mængde vil kartellet optimere virksomhederne... -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
11 eller 13, dansk stil- FSA
ForumindlægGodmorgen ! :D Jeg er typen, som tit får 10-taller for sine skriftlige fremstillinger i dansk. Også er det jo man ofte ønsker en bedre karakter- eller det gør jeg i hvert fald :P Så ville lige spørge om fif og råd til et 11-tal eller evt. 13 :P (skriftlig dansk- FSA) Hermed tænker jeg mest på sk... -
Ødelægger nydanskere DK?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive en projektopgave, og kunne derfor godt tænke mig at få en debat i gang. Jeg synes tit jeg hører folk sige at nydanskere burde tage tilbage til deres hjemland, fordi man slet ikke har brug for dem til at ødelægge DK. Og så ville jeg bare høre om folk mener det? og h... -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
Til alle mine gamle elever
ForumindlægTil alle mine gamle (og nye) privatelever. I de sidste 2 - 3 år har jeg haft en del privatelever via mail (omkring et halvt hundrede stykker i alt) hvoraf mange herinde fra, også nogle, der i dag læser på en videregående uddannelse. Det har jeg ikke krævet betaling for. Da der imidlertid har vist... -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
Er der andre, som har søgt ind på Historie?
ForumindlægHej, alle :-) Jeg har søgt ind på historie i år - kun på KU. Tror I, at I kommer ind - og hvor meget tror I, at snittet stiger? Jeg ville bare høre, om der var andre - og hvad I så forventer af studiet osv.? Har I en idé om, hvad I vil bruge studiet til i fremtiden, og ved I allerede, hvad I v... -
Matematik på A niveau på STX
ForumindlægHej :-) Jeg vil gerne have matematik på A niveau på STX, men jeg vil lige hører, om nogle af jer det på A niveau, og så kan fortællem ig lidt om det? Hvor svært er det virkelig, og skal man være total nørd i matematik, for at klarer det? Tak på forhånd. -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
aflevering af det moderne samfund
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en aflevering. Jeg skal skrive 8 sider om det moderne samfunds etablering og udvikling. spørgesmålene lyder således : 1. redegør for hvordan industrialisering og demokrati opstod. 2. forklar hvilke fordele, men også hvilke problemer det tidlige moderne samfund havde... -
Or eller Nor? 8-tal?
ForumindlægDon, who is a fine and healthy young boy, in the age of 13, asked his mother to explain further and in details what “mutual respect” means. These days he is working on exactly that topic at the school and he is forced to do some kind of rapport in order to finish up an approaching presentation fo... -
hvis jeg bliver optaget på gymnasium
Forumindlæghvordan siger an det på englesk -
Heldet følger den bedst forberedte - men hvor kommer energien fra?
ForumindlægDet kommer sikkert ikke som en stor overraskelse at resultater som regel er ligefrem proportionale med den flid der er lagt for dagen som forberedelse. Men kender I det at man sådan set har tiden til at forberede sig, men det er et rent helvede at finde motivation til at gøre det rigtigt grundigt... -
Til dem der er på jura standby
ForumindlægEr der overhovedet nogen fra standby der endnu har fået tilbudt en plads?
