Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 19961 til 19980 af 33698
-
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Årsprøve for putter!
ForumindlægTænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0 -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :) -
Procent regning
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år? -
Terninsprøve. - screenshot
ForumindlægHej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det? -
vækst modeller
ForumindlægHej alle sammen.Skal op i matematik på mandag (2.g), og et af vores emner er vækstmodeller. Det er virkelig noget af det sværeste jeg har været udefor. Er der nogle som sidder med nogle gode noter eller evt. på en anden måde kunne hjælpe mig?PÅ forhånd tak. -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
Hjælp til maple
ForumindlægHej derude, jeg har en prøve i morgen i matematik hvor jeg skal bruge maple! Er rimelig lost indenfor maple proceduren, jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig online imorgen? Er villig til at betale, da det er en vigtig opgave for mig Kontakt mig for mere info -
Hvor mange eksamer?
ForumindlægJeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det? -
Integral regning
ForumindlægJeg har et problem med min matematik aflevering i denne uge:Man skal beregne stamfunktionen til 1 /√ (4x+1)(altså 1 over kvadratrod 4x+1)Hvordan gør man det?Finder bare stamfunktionen til en sammen sat funktion, jeg er lidt lost! -
Hjælp til mat. opgave
ForumindlægHej,Har siddet og puslet i længere tid nu med opg. 4.017 i Eksamensopgaver i matematik og er ikke kommet så vidt. Opgaven lyderLøs ved beregning 2 * e^(2x) + 7 * e^x - 4 = 0 -
reducering
Forumindlægjeg vil gerne starte med at undskylde da det er et lidt dumt spørgsmål, men jeg har svedt at matematiken ud i løbet af sommerenferien...hvordan reducerer man følgende:ab-bc-----cb-abog er facit til:16x+4-----4x+4ik:4x--x??? -
Hjælp med radius!
ForumindlægHey people :-) Jeg er igang med en matematik opg., kan ikke komme videre med den. Håber der er nogle derude der har lyst til at hjælpe! :-) En kugleformet olietank, rummer 1000 L. Hvor stor er radius? Tak på forhånd! :-D -
regression på TI-83 plus???
ForumindlægHejSidder og laver kemi, og siden jeg droppede matematik sidste år, har jeg glemt hvordan jeg slår regression til når jeg har med funktioner at gøre... Har som sagt en TI-83 Plus...Nogen der eventuelt kan hjælpe? -
eksamensopgaver i mat
Forumindlæghej... ville bare lige høre, om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver fra den her bog: "vejledende eksempler på: eksamensopgaver i matematik, gymnasiet matematisk linje 1-årigt forløb til a-niveau"så må I meget gerne kontake mig, da jeg er meget interesseret...mvh morten -
terminsprøver
Forumindlæghej jeg er en pige der går i 8kl mandag d.12/12-2011 er der terminsprøver på min skole. og det er FØRSTE GANG JEG FÅR NOGEN RIGTIGE TERMINSPRØVER er der råd til hvordan man kan blive bedre til matematik eller hvordan man kan forberede sig til terminsprøver??????????????? please hjælp mi...
