Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19981 til 20000 af 31486
-
Blive smidt ud fra gym pga. dårlige karaktere?
ForumindlægBlive smidt ud pga dårlige karaktere? Hej..Jeg har ikke de bedste karaktere må jeg indrømme. I januar havde jeg en snak med rektor, hvor han sagde at jeg ikke kunne fortsætte i 2.g, hvis jeg ikke fik bedre karaktere til marts - mit gennemsnit er på 2.4 ligenu, og jeg har et enkelt 7 tal. Kan... -
Har dumpet mat b, skal bruge mat c
ForumindlægHey alle :) Er gammel htx'er, atlså gammel reform og karakterskala... Sidder og kigger på udd. og ser man skal bruge mat C, som skal være bestået. Men har ik karakteren herfra, da jeg havde b på andet år. Hvor jeg så dog dumpede med et brag. Betyder det jeg har bestået mat c ? Eller hvorda... -
Er Datalogi kedeligt??
ForumindlægDer er en meget stor nedgang i antallet af ansøgere til Datalogi. Som studerende på datalogi undre det mig hvorfor der er denne nedgang. Datalogi har fået mange "hug" fra nuværende studerende og studerende der er droppet ud, men vi har ikke hørt fra jer der fravælger Datalogi.Mit Spørgs... -
KU, fysik bogliste?
ForumindlægVed ikke lige om det er det rigtige forum jeg ligger dette i. Men eftersom jeg bare ikke kan vente på at starte på uni, ville jeg hører hvornår man kan forvente at boglister og andre informationer ankommer til en? -
Vektorer - vinkler
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave: i et koordinatsystem er der givet tre punkter A(-3,10), B(-2,4) og C(3,-5). Bestem vinklerne i trekant ABC. Kan I hjælpe derude? :) -
Diffrentialligninger
ForumindlægHeyyy!!! Er der nogen der ved hvordan man laver opg c?? -
Eksponentielle sammenhænge
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at tegne nogle eksponentielt voksende grafer. Det har jeg gjort. Dernæst skal jeg kommentere graferne og komme med eksempler. Hvordan skal jeg kommentere graferne? Jeg skal vel ikke bare nævne, hvad a og b er? -
PHYTAGORAS!!
ForumindlægHej nogen der ved hvordan man finder ukendte sider og vinkler i vilkårlige trekanter. fx. b= 2,8 a=3,4 og vinkel b= 37,2 hvordan beregner jeg resten??? -
Parabel nulpunkter
ForumindlægHej folkens Jeg har et spørgsmål. Hvordan udegner man nulpunkterne i en parabel? Jeg er klar over at man skal bruge diskriminanten. Den ved jeg hvordan man finder. Håber du svarer snart Peter. :) -
lektiehjælp
Forumindlæghej allesammen...jeg søger lektiehjælp til matematik.er 3.g elev og har mat på et-årig højniveau.leder efter lektiehjælp og vil gerne betale lidt også. hvis nogen af jer her er god til at forklare matekmatik så plz svar tilbage.... jeg vil gerne have et svar hurtigst muligt mange tak på forhånd.z... -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Omregning
ForumindlægHejsaHvad er 12,7 mm3 i m3 ??Hvordan gør man?Hilsen Xpeak -
Opgave med vektorer
ForumindlægHej. Sidder lidt fast, så jeg søger en hjælpende hånd til den vedhæftede opgave -
Koordinaterne til diagonalenes skæringpunkt i en rektangel
ForumindlægHej...Har en rektangel ABCD der er bestemt ved:A(-1,2)B(4,2)C(4,5)D(-1,5)Jeg skal så finde koordinaterne til diagonalernes skæringspunkt? men hvordan? -
Spørgsmål angående studieretninger på gymnasiet
ForumindlægJeg har på det seneste spekuleret en del over om Ørestad Gymnasium ville være det oplagte valg. Jeg har hørt meget godt om gymnasiet, men er dog lidt i tvivl. Jeg. Kan godt lide gymnasiets samfundsfaglige studieretninger, selvom jeg ønsker at blive læge i fremtiden. Betyder det noget, hvis jeg væ... -
ligning
Forumindlæg1Hvad er sandsynligheden for at der i en klasse med 25 er højst 10 med blodtype 0?2hvad er sandsynligheden for at der blandt 35 mænd er mindst 4 farveblinde?jeg håber er der er nogle der kan forklare mig hvordan man løser de her opgaver? -
Omskrevne cirkel og indskrevne cirkel
Forumindlæghej :) Jeg har fået en opgave hvor jeg skal udregne radius i en trekants omskrevne og indskrevne cirkel. Trekantens sider er : a= 7,21 cm, b=4cm og c=6cm. Håber i kan hjælpe mig :) -
Lærervikar i folkeskolen
ForumindlægHej Forum Jeg har netop afsluttet hhx og tager nu et sabbatår. Jeg har fået vikarjob på en folkeskole og søger nu lidt råd til, hvad jeg skal være ekstra opmærksom på i forbindelse med undervisningen af eleverne. Har I fx nogle erfaringer med, hvordan man skal takle en situation med en elev, der ... -
færdighedsprøve
ForumindlægJeg vil gerne være bedre til mateatik. Og jeg vil gerne blive bedre til problemregning og færdighedsregning. Jeg tænkte på om der var nogen der kendte nogle links jeg kunne printe færdighedsprøver fra? Og om i havde nogle tips til hvordan jeg kunne forbedre mig. Jeg øver mig i en time hverdag ...
