Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2481 til 2500 af 3597
-
"Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan
ForumindlægJeg har lige læst "Nådsensbrød" af Henrik Pontoppidan igennem flere gange. Og jeg fatter intet af den. Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvad det egentlig går ud på og hvordan man i korte træk kan analysere den? På forhånd tak -
analyse
ForumindlægHej alle Jeg skal til at analysere reality programmet "ekstremt fed". Hvad er så vigtigt at komme ind på? -
Eksamen misforståelse ?? hjææælp
ForumindlægHej jeg har vidst glemt eller misforstået noget til dansk eksamen. De første 10 min er en præsentation af ens tekst og de næste 10 min er en samtale mellem elev censor og lærer. Derefter går der 5 min på bedømmelsen og karaktergivning. Præsentationen er det så at fortælle hvorfor man har valgt... -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
portræt analyse
ForumindlægJeg går i 8. klasse og vi skal lave en portræt analyse i dansk. Jeg har brug for noget hjælp til nogle spørgsmål. tak på forhånd. ;) -
Hvad kan man inddrage???
ForumindlægHej :-). Jeg skal op til prøve eksamen i e-case på mandag (ODDER barnevogn). Jeg har brug for lidt hjælp til mine problemstillinger. Jeg har valgt to problemstillinger fordi de har samme løsningsforslag. problem 1: stor lagerbinding på 3,5 millioner problem 2: mange leverandører (de har en top ... -
Analyse af fiskeren og hans kone
Forumindlæghej jeg vil gerne hjælp til analyse af fiskeren og hans kone -
Eksamen - Billedkunst C stx.
ForumindlægHvordan foregår eksamen i billedkunst, på c-niveau? All i know, er bare, at vi skal præsentere vores eksamensprojekt, men der skulle vist også være noget yderligere. Hvordan forgår det? På forhånd, tak! (: -
Hjælp til dansk mundtlig!!
ForumindlægHej alle! For at par dage siden gav min lærer mig et papir på hvordan man skulle gøre under dansk mundtlig prøve, men kan ikke finde papiret, og det hele er helt ude af mit hoved lige nu. Jeg ved godt at man går ind til lærer og censor og trækker en tekst, og forbereder teksten i 40 min. men hvo... -
Dansk
ForumindlægHej, jeg skal på til dansk. jeg har prøve form a og der kan jeg trække et hver tekst :D jeg tænkte på om folk ikke kunne skrive deres pensum også kan jeg downloade de opgaver.. eller om de kunne skrive nogle tekser på forhånden tak -
Tysk billede disposition, hvordan?
ForumindlægHejsa! Jeg har lidt problemer med min tysk disposition. Vi er kun i gang med at lave den første side, med overskrift, billede, spørgsmål og underskrift. Men vores lære har skrevet at der også skal kilder på, men hvordan kan jeg skrive kilder på når jeg ikke engang har skrevet teksten endnu? Vi s... -
Plzzzz hjælp mig nogle der vil rette mit disposition? Eksame imorgen:(
Forumindlæg#0 hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. jeg skal til eksamen imorgen:/ håber jeg får hjælP!:) handlingsforløb: det springer i tid der er også flashback. billedplan og realplan: forfatteren har valgt hønsegården for sammenligne... -
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
RETTELSE - fremlæggelse om Schweiz
ForumindlægNogle venlige sjæle som har tid og lyst til at rette noget af teksten til en tysk-fremlæggelse om traditionerne i Schweiz: Introduktion Die alte Traditionen in Schweiz haben sich im Laufe der Jahre entwickelt. Sie werden durch die Bevölkerung am Leben gehalten und sie sind wichtig für die Schwe... -
Tekster og gennemgang ved religionseksamen
ForumindlægHej,Forud for min eksamen i religion på mandag, har jeg et par spg. Flere vil eventuelt følge i tråden.1) Vi opgiver kristendom, buddhisme, islam og etik, og jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke tekster, man kan støde på inden for disse emner.- Kristendom: lignelser mm. fra NT. Kan man forest... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu... -
Mediefagseksamen Hv...?
ForumindlægHej jeg skal til Mediefags eksamen til sommer og jeg er lidt på røven. Situationen er som følger. Vores Mediefagslære det første halve år kom kun 1 håndfuldgange så fik vi en ny og han er noget speciel. Han har ikke lært os en skid om hvordan vi bruger et kamera endnu og hans undervisning er ... -
Ritualanalyse af dåben i folkekirken
ForumindlægHej Jeg har siddet og kigget på Arnold van Genneps analyse for overgangsritualer. Da dåben er et overgangsritual skal jeg lægge analysemodellen ind over ritualet. Men har lidt problemer med at opdele de forskellige faser, de jeg mener at barnets bevidsthed ikke direkte bliver ændret, da det j... -
FSA - Mdt. Dansk
ForumindlægHej, Jeg går i 9. klasse og skal på fredag op i mundtlig dansk. Hvad er vigtigt at bruge sin tid på inden prøven? Foreløbig har jeg læst referater af de opgivne tekster til pensum. Jeg har også skrevet temaer og genre ned, da jeg skal kunne perspektivere, og da jeg tror, det vil være mig en ford... -
Dansk eksamen hjælp FP9 (essay)
ForumindlægHejsa alle sammen derude. Jeg har lidt problemer med den her analyse jeg er i gang med af et essay. Jeg har fundet en analysemodel som indeholder de her Essayistiske træk, men ved ikke hvad essayistike træk betyder, og har ingen ide om hvad jeg skal gøre med de ting der står under? Nogle der ka...
