Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 3561 til 3580 af 181597
-
Matematik
ForumindlægEr der en som kan hjælpe med denne opgave? Betragt funktionen f(x) = 4x-4 / x^2 +4 a) Bestem nulpunkter og fortegn for f b) bestem monotoniforhold for f, og angiv de lokale ekstremumssteder for f -
Matematik
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan komme med et hint til denne brøk som skal forkortes:(5x^2-5)/(x^2+6x-7)er gået lidt død -
matematik
Forumindlægse vedhæftet fil -
matematik
Forumindlæghvor mange procent er 30 af 100? hvor mange procent er 150 af 50? hvor mange procent er 10 større end 5? hvor mange procent er 5 mindre end 10 ? et par sko koster 200 kr. før moms på 25% lægges til. Hvad er prisen for skoene med moms? på forhånd tak -
Eksamen ...
Forumindlæger der nogen som har været i eksamen i Tysk A i maj 2011 ? -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen her der før har været til en Fysik A eksamen..?Hvordan forløber den? -
Matematik hjælp!
ForumindlægSkal aflevere denne opgave imorgen men forstår slet ikke hvordan jeg skal gå til angreb på den. En trekants areal er bestemt ved dens højde og grundlinie, og en cirkels areal er bestem ved dens radius. En trekant og cirkel skal have samme areal. a) Indfør passende variable og opstil et udtryk som... -
Lidt hjælp til matematik
ForumindlægGoddag, jeg sidder med noget matematik, som jeg er lidt i tvivl om.Det handler om trigonometriske funktioner.Opgaveformulering lyder:Løs hver af ligningerne for a) x E [0;2pi] og for b) x E [-pi;pi]1. sin(2x)= 0,4701a) x_1= 1,32609 og x_2 = 0,244702b) x_1= 1,32609 og x_2 = 0,244702 2. cos(x)=0,7... -
Matematik
ForumindlægHej alle Jeg fik igår hjælp til opgave 3, som jeg har vedhæftet nedenunder. Det gik ud på, at jeg skulle vise biimplikation. Jeg forstår bare ikke hvorfor det på højresiden medfører det på venstresiden Tak på forhånd -
MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægHej! :) Jeg har lidt problemer med en potensfunktions opgave, håber nogen kan hjælpe mig? Opgaven er følgende: Udfra de givne oplysninger skal man bestemme en forskrift for potensfunktionen f. f (4) = 3 og f(9) = 2 Aner ikke hvad man gør? -
Matematik Hjælp
ForumindlægDu skal bestemme a og b i funktionsforskriften f(x) = b ⋅ ax , når følgende er givet: f(1) = 2,08 og f(3) = 0,3328 f(3)= 40 og f(6) = 320 f(4)= 640 og f(8) = 163840 f(2 = 32 og f(9) = 1,6 Hvordan skal jeg sætte det op? -
Matematik B supplering
ForumindlægJeg har lige meldt mig på et suppleringskursus i matematik b i Aarhus med start i september, og dertil ville jeg høre, om I har nogen erfaring med det? Det er et turbokursus med en varighed på 9 uger. Selv havde jeg troedet, at jeg skulle i skole fra 08-sent, men det er kun 3 timer om dagen - k... -
Matematik A opgave omkring vektorer
ForumindlægHEJ, Opgaven jeg gerne vil have hjælp til har jeg uploaded. Tak på forhånd -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til at lave følgende opgaver. Jeg vil lige høre hvordan jeg kan vise, at 2.1 (a) er lineær? Kan nogen også hjælpe mig med, hvordan man skal tackle opgace c? -
matematik
Forumindlæghar fået denne opgave: du har et rørsystem hvor du skal beregne flow. det tager 250 sekunder for at fylde beholderen. beholderen kan indholde 160 liter hvad er dit flow? enten a) dit flow er 36,7 l/min b) dit flow er 38,4 l/min c) dit flow er 2,304 m3/h håber der en der kan h... -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHvorledes kan et bjerrumdiagram kan anvendes til at vælge en indikator for en titreringskurve. -
hjælp til matematik
ForumindlægUdregn tallene a, b, c ved håndkraft 1) a=log(1000)+3*log(10^-2) - log(10^7/10^3)^2) (3+(3*-2)-(5/3)^2) = 3-(5/3)^2) 2) b=log2-log(4*(0,5)^6) ? kan ikke i hovedet 3) c = log15+ log5− log3+ log4 ? jeg ved at log(100) = 1 -
hjælp til matematik
ForumindlægHej jeg har en opgave, som jeg er gået i stå, håber nogen der vil hjælp mig. opgaven: I en trekant er vinkel c ret. siden b er 4 , og vinkelhalveringslinjen til A er 5. Beregn vinkel A. Tak på forhånd :) -
Matematik
ForumindlægI en opgave har jeg fået at vide : En potensfunktion f går gennem punkterne (1,10) og (4,20) a) Bestem en forskrift for f(x) jeg tænker på a = y2-y1 / x2 - x1 og b= y1/ x1^a eller b= y2/ x2 ^ a kan jeg brug disse form for at regne ud opgave a ? b) Hvis x vokser med 400 %, hvor meget v... -
matematik
ForumindlægHej derude. Jeg ved, at jeg er lidt sent ude, men jeg håber, at der er en, som kan hjælpe. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg har regnet delspørgsmål a) og b). Er der en, der kan hjælpe med c)? Har vedhæftet opgaven. a) = 8,53005 b) = f'(10) fortæller, at efter 10 uger, så vokser populati...
