Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 3681 til 3700 af 3925
-
Engle cictater til indledning af engle-essay?
ForumindlægHej derude? Er der nogle, der har nogle gode cictater om engle til indledning af essay? Sådan et citat hvor jeg kan skrive en masse ud fra det. :D -
En god indledning SRP
ForumindlægJeg skriver om rygning, men er lidt på bar bund vdr. en indledning. Hvad skal den indeholde?? Skal jeg gøre den spændende med faretruende fakta om fx hvor mange unge der ryger i dag mm. selvom det ikk er det der er min opgaves udgangspunkt overhovedet? Min opgaveformulering ser således ud: Gør re... -
Når tiderne skifter (projekt)
ForumindlægHej ´Vi har om et par uger projektuge. Overemnet er ''når tiderne skifter''. Er der nogen der ved hvad man kunne lave et projekt om, som i det hele taget ville kunne imponere lærerne, og således også spænende for mig selv? -
Hvad skal man kunne?
ForumindlægHvad skal man kunne for at få gode karakterer i Kommunikation/IT, Design og Teknologi? Det er ret vigtigt at jeg ved det før jeg kommer på gymnasiet, da jeg går efter at få et gennemsnit på 12+ (efter at have ganget med A-fagsbonus). -
Thorkild Bjørnvig - Basis
ForumindlægEr der nogle som har læst digtet Basis af Thorkild Bjørnvig og som evt. ved hvad budskabet i digtet er, hvorfor det er stillet op som det er osv.? Har virkelig brug for hjælp! -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Andengrads og cos
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår man bruge cos og andengradsligning sammen når man skal beregne sider/vinkler? På forhånd tak. -
Har du været oppe i historie??
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen på mandag - og tænkte om der var nogle der har været oppe, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? :) -
Terminsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i engelsk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler ... -
Freud & Psykoanalysen - HJÆLP
ForumindlægJeg har som emne til årets AT eksamen valgt "Psykoanalysen" i fagene historie(humaniora) og Psykologi(samfundsvidenskab). jeg skal have en samtale i morgen, med mine to vejledere, og skulle i den anledning gerne have forberedt mig lidt. Jeg er dog lidt bagefter, og er endnu ikke færdig ... -
Akut hjælp til synopsis..
ForumindlægHej jeg står i en let hektisk situation at jeg skal lave en Synopsis og overemnet er Arv og Miljø og har så valgt teksten Barndommens gade af Tove Ditlevsen - et digt Men har ingen ide om hvordan jeg kan starte? Har tænkt mig og starte med og analysere den men ved ikke hvor jeg skal st... -
Biologi - Metode, empiri og teori
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i morgen i historie og biologi. Historiedelen har jeg ret godt styr på, men hvad angår biologi med hensyn til metode, empiri og teori, bliver jeg nødt til at spørge om lidt hjælp :) Mit emne er koleraepidemien i København i 1853. Jeg startede med at opstille en ... -
Dansk Mundtlig Eksamen ......?
ForumindlægHej, jeg skal op i Dansk Mundtlig Eksamen om en uge. Jeg skal analysere en Novelle, hvilket ikke er det helt store problem for mig, og skriftligt er det lige til et 10-tal. Men problemer er, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal forberede mig. ( Det er B-prøven ) Hvordan skal jeg kunne huske ... -
Vudering af Hf, skriftlig eksamen
ForumindlægJeg var op til skriftlig Hf Dansk A, her i juni måned, og har idag fået min karakter at vide. Er der en, der vil læse min eksamensopgave igennem og sige hvad den ligger til efter jeres mening. -
DANSK FORDYBELSESOMRÅDE
ForumindlægHej. Jeg er virkelig stresset, så jeg håber, at I kan hjælpe ! Her for tiden i 9. klasse, skal vi snart aflevere synopsis.! Og jeg kan bare IKKE finde en tekst. Jeg har læst så utroligt mange noveller, korte romaner og eventyr, men har ikke fundet den helt rigtige endnu. Mit emne er "Fremme... -
AT-diskussion
ForumindlægHvad skal diskussionen indeholde? Skal det være med henblik på at diskutere metoder og deres anvendelse eller skal det være mere fag fagligt? -
FSA FYSIK EKSAMEN HJÆLP
ForumindlægPå torsdag skal jeg op til fysik Og ja har i nogle forslag til hvordan man kan forberede sig til eksamen? jeg skal self. læse mit pensum igennem, men kunne det være en god ide at lave nogle disspostioner i forvejen? eller hvordan, for jeg ved ikke rigtig hvordan det forgår. og jeg har det faktisk... -
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
Opbygning af rapport?!?
ForumindlægHej Jeg har projektuge i hele denne her uge, og jeg har valgt at skrive en rapport som produktresultat af ugen. Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har arbejdet med rapporter, så spørgsmålet er: hvordan er opbygningen af en rapport? Og skal jeg bare skrive det samme i indledningen som jeg har gj...
