Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 4761 til 4780 af 160716
-
Matematik opgave
Forumindlæg(a) En snor med en længde på 1 meter tænkes delt i to stykker, af hvilke der dannes henholdsvis et kvadrat og en cirkel. Hvor langt et stykke af snoren skal man bruge til kvadratet, hvis det samlede areal af kvadratet og cirklen skal være mindst muligt? 0,5=s*s, eller 0,5=r*r 0,5=r2*3,14 1=r*... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej... Jeg har tænkt mig at vælge Tysk(A) , Engelsk (A) og samfundsdag (B). Dernæst har jeg nogle fag som jeg hæver til B. Men jeg vil gerne have samfundsfag på A-niveau, men jeg har hørt at det ikke kan lade sig gøre, fordi jeg i forvejen har 4 fag på A-niveau. Kan det så lade sig gøre eller ej... -
simpel matematik.
ForumindlægEt taxa-selskab har følgende priser: 25 kr. i startgebyr og 5 kr. pr. km. Taxaselskabet vil maksimalt køre en tur på 50 km.' a) Bestem en forskrift som beskriver sammenhængen mellem pris og antal kørte kilometer. b) Bestem de nitionsmængden og værdimængden for funktionen. c) Hvad koster en... -
Matematik hurtig hjælp
ForumindlægHey jeg sidder fast i denne opgave. Nogle der kan hjælpe? tak på forhånd:) Se vedhæftet -
Grafer matematik
ForumindlægHej sidder med mine mat. lektier og stød på en opgave som jeg ikke forstår. :( Opgaven lyder: Hvis man kaster en kugle lodret op i luften, vil tyngdekraften tvinge den nedad igen efter et stykke tid. Hvis starthastigheden er 50 m/ sek., kan kuglens højde beskrives som følgende funktion: f(x... -
Hjælp til matematik aflevering!
ForumindlægHello,, jeg har en matematik aflevering for til imorgen, og jeg er kørt helt fast i et par opgaver, og håber rigtig meget at der er nogle af jer der kan hjælpe! Jeg har brug for hjælp til udregninger, og forklaringer på udregninger. Jeg har virkelig brug for hjælp til det her, så på forhånd tak t... -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
mundtlig matematik!
Forumindlæghej alle, jeg skal op i mundtlig matematik i 2g på b-niveau, hvilket jeg ikke er så glad for! er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? differentialregning: gør rede for begrebet differentialkvoten og afledt funktion. udled differentialkvoten for x^2 gør rede for regnereg... -
matematik opgave
ForumindlægSpørgsmål 1: En virksomhed har en maskine. For at det kan betale sif for virksomheden, at starte maskinen, skal den mindst køre i 3 timer. Derudover kan maskinen maksimalt køre i 12 timer i træk. Pr time maskinen kører prodiceres 800 stk. Lad x være antal timer, som maskinen kører, og f(x) være a... -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
Diskret matematik
ForumindlægJeg er lige begyndt på 2. semester og følger et kursus i diskret matematik. Til dem, som hjalp mig med de sidste spørgsmål, vil jeg blot sige, at jeg bestod matematikeksamen :)Jeg har udtrykket:"For every person x, if person x is a student in this class then x has studied calculus"Domai... -
FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012
ForumindlægHej ! Hvad syntes i om emnerne i FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012? Hvilke emne/genre valgte du? -
Matematik reducering.
ForumindlægTideligere stilte jeg et spørgsmål i håb om at jeg ville lære hvordan man reducerede en formel det gik ikke så godt, fordi har ikke fået fat i det. Nu vil jeg så skrive en formel, og så vil have et godt svar ''håber'' et godt svar er når man forklare hvad man gør. ; D Her er den... -
Please hjælp med matematik ☹️
ForumindlægHåber nogen kan forklare hvordan man regner det ud, og hvorfor...Tak på forhånd -
kan man godt låne computer på STX?
ForumindlægJeg går lige p.t på gymnasiets 2.år og har ikke adgang til min computer da den er helt gået i stykker. Kan man godt låne computer på en STX, som midlertidligt? -
MATEMATIK HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med med disse opgaver? Har brug for hjælp! -
Matematik Geometri
ForumindlægHjælp til opgave omkring Geometri og afstand -
Matematik Hjælp - Differentialregning
ForumindlægHej, er der ikke en venlig sjæl der gider hjælpe mig med en opgave. På forhånd TAK!: Betragt funktionen med forskrift: f(x)= x^3-4x+5 for -3<(ligmed)x<(ligmed)2 a) Bestem monotoniforholdene og de lokale ekstrema ved hjælp af differentialkvotienteten. b) Bestem værdimængden for funktionen -
Hældningsfelt – matematik hjælp
ForumindlægHejsa, Jeg sidder og har problemer med denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet opgave a) men er stadig usikker på om jeg har gjort det rigtigt. Endvidere mangler jeg både opg b) og c), som jeg også er i tvivl om. Tusind tak for hjælpen og jeg håber, at i på trods af disse Coronatider, har det ... -
Matematik B
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=4√x -1/2x^2 x≥0 a) Bestem monotoniforholdene for f. Grafen for f og koordinatsystemets førsteakse afgrænser i første kvadrant et område M, som har et areal. b) Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når M drejes 360 grader omkri...
