Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 5361 til 5380 af 65692
-
mundligt historie stx billeder
Forumindlæghej jeg har trukket mellemkrigstiden med nogle kilder som generalt retter sig imod nacismes totalisme og antisemitisme, min problemformuldering er ikke helt færdig, men den kommer til at lyde nogenlunde sådan her. hvordan udvilker den nazitiske totalisme og anitsemitisme sig ud fra partiets m... -
Talepapir med til historie årsprøve STX?
ForumindlægJeg skal i overmorgen op i historie, og blev lige pludselig i tvivl, om man godt måtte have et talepapir med til prøven? I så fald, hvor meget må dette talepapir fylde? Tak på forhånd! -
Mat b1 stx
ForumindlægHej, er der nogle der ligger inde med Mat b1 3. udgave, som vil sælge den? -
Erhvervsøkonomi C, stx
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Kan man komme op i den case/projekt man har lavet i løbet af året, hvis man trækker iværksætteri, eller det en helt ny artikel man så får om emnet? På forhånd tak -
Eksamenssæt stx august 2013
ForumindlægEr der nogle der har sættet fra august 2013? -
Skriftlig dansk STX
ForumindlægHej allesammen Er der nogle af jer, der har gode eksempler på dansk stile I har skrevet gennem jeres tid i gymnasiet og som ville dele? -
STX og HF spørgsmål
ForumindlægJeg har et vigtigt spørgsmål. Jeg havde virkelig nogle hårde tanker om at skifte til en anden studieretning under 1.g, men det lykkedes mig aldrig ligemeget hvad fordi jeg var meget sent på den og nu står jeg så i 2.g i samme studieretning. Dog er der jo nye HF'er, kan man godt skifte til en ... -
Træningsprojekt i idræt STX
ForumindlægHej. Er der nogen, der vil rette mit træningsprojekt i idræt? -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme disse integraler. Jeg kan godt finde ud at at bestemme almindelige integraler, men disse er sammensatte. Jeg har aldrig prøvet at løse denne type før, så hvis nogen lige vil vise mig hvordan de laves så vil det være en stor hjælp:-) Tak p... -
Matematik
ForumindlægHvordan beregner jeg denne opgave. 1,71 til % 3/5 til % Jeg har en til opgave! Prisen på en æske chokolade stiger fra 40 kr. til 60 kr. Stigningen i kroner er Stigningen i procent er -
Matematik.
ForumindlægEt spær til en tagkonstruktion ser ud som vist på figur 7. Spærets overside (spærhovedet) følger en parabel gennem punkterne A og B. I punkt A er vinklen mellem tangenten til parablen og en vandret linje 10º. a) Bestem hældningen for tangenten i punkt A b) Vis, at parablen i det angi... -
Hjælp til matematik..
ForumindlægHejsa! En opgave ser sådan ud: Et par vil have fire børn. Første barn blev en dreng. Hvad er sandsynligheden for, at de får en pige? Hedder regnestykket ikke så 1/3 * 2/3 * 3/3??? Hvornår skal man egentlig pluse, og hvornår skal man gange i sandsynlighedsregning? Tak på forh... -
Matematik??? Hjælp
ForumindlægHej allesammen er stødt i en opgave jeg ikke kan komme videre med håber I kan hjælpe mig... Skriv 110 og 1235 som et produkt af tre primtal??? jeg skal bruge tre primtal for at finde restultatet 110 og 1235, men enden for jeg mindre eller mere.. Pleas Hjælp mig tak på forhånd -
Matematikk
ForumindlægHej, Skal have hjælp til denne opg: En bestemt type glas har udvendig form som en cylinder med højden h og grundfladeradius r. det indre af glasset har form som en kegle med højden h og grundfladeradius r. glasset skal kunne rumme 1dm3. a) bestem h som funktion af r Glassets udvendige overflade O... -
Matematik
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave jeg prøver at løse, men det giver bare ikke op. Derfor spørger jeg jer, om I vil hjælpe mig med at løse opgaven? Opgaven lyder: For et produkt er efterspørgslen givet ved: QE= 400 - 4P + 3PA + 0,15Y Hvor QE betegner den efterspurgte mængde, P prisen,... -
Matematik
ForumindlægHej allesammen, har lige en spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. For at finde Angolas befolkningstal benytter man modellen : y=14*1,023x y = befolkningstallet i millioner indbyggere x = antal år efter 2000 Spørgsmålet lyder; hvornår vil befolkningen blive til 20 mio. Håber i kan hjælpe :-) -
Matematik
ForumindlægHej alle Jeg fik igår hjælp til opgave 3, som jeg har vedhæftet nedenunder. Det gik ud på, at jeg skulle vise biimplikation. Jeg forstår bare ikke hvorfor det på højresiden medfører det på venstresiden Tak på forhånd -
Matematik
ForumindlægPlease jeg har rigtig meget brug for jeres hjælp. I morgen skal jeg aflevere denne her opgave:Gør rede for, atF(x))=(1/6)*ln(3+x/3-x) , xE åbne interval fra 0 til 2.er stamfunktion til f(x)=(1/(9-x^(2))), xE åbne interval fra 0 til 2.Jeg ved godt at jeg skal differentiere F(X) for at få f(x).Alts... -
Matematik Hjælp
ForumindlægTagets grundflade er et rektangel, der er 8 m bredt og 12 m langt. Beregn arealet af tagets grundflade.=? hilsen Mico -
matematik
ForumindlægI et bestemt gårdsalg i Damhus har man i en periode optalt antal kunder, der har købt et bestemt antal æg. Resultatet af optællingen fremgår af tabellen. Antal æg: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12. Antal kunder: 50, 8, 22, 11, 16, 5, 31.
