Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5501 til 5520 af 127115
-
Er du 5 årgang på STX
ForumindlægHej alle sammen Jeg kunne godt tænker mig at vide om nogen af jer er 5 årgang på STX? og hvorfor? -
eksamenssættene fra 2010
Forumindlæghej alle sammen Er der nogen der ligger inde med eksamenssættene fra sidste år (2010) både fra juni og maj ;) -
En trekant
ForumindlægHej, I en opgave danner 2 linjer en trekant med andenaksen. Jeg kender de tre hjørners koordinater P(0,5) Q(0,1) R(-4,3) Jeg skal nu finde trekantens sider og vinkler. Jeg mener man skal lave 3 vektorer, ikke? Fx vektor RP vektor RQ vektor PQ og det med at finde længden af siderne, det ka... -
Læse medicin, Ikke højt nok snit! Hjælp søges
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er en 3.g'er som meget gerne vil læse medicin, men mit snit er ikke godt nok! (Jeg læser på den naturfaglige linje, så jeg har alle de fag, der kræves, altså: Mat A, Fys A, Kem B, Eng B, Dansk A) Jeg har et gennemsnit på præcis 7,00 efter 2.g, og så har jeg lige... -
Hybridisering
ForumindlægHej! jeg er i gang med at læse op til min eksame, og har enormt svært ved at forstå hvad sp^3 hybridisering, sp^2 hybrisering og sp hybridisering betyder. Og kan heller ikke forstå hvordan man kan lave energi diagramerne? Nogle som kan hjælpe mig med at forstå det, fordi er 110% sikker på... -
restklasser
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på noget rsa-kryptering hvor der også er noget om restklasser. Jeg ved godt hvordan man finder restklasser, men der er noget jeg ikke kan forstå som der står: Dem med potenser er klarteksten som er krypteret. [1017]7= [12623] [2415]7 = [25159] ... -
mat a eksamen 2
ForumindlægHej der var et spg i mat a eksamen jeg ikke kunne klare, måske der er en her der kan hjælpe med resultatet. Jeg har vedhæftet hele spørgsmålet. opg a tror jeg nok jeg kunne løse mit svar er y=8-4x resten er jeg jeg uforstående over for. så helst svar med forklaring. de bedste hilsner Frederik -
Optagelse - hvis man får et nej
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har søgt ind på 5 uddannelser fordelt på SDU og KU. Det som gør mig rigtig nervøs er mit snit... Det er ret dårligt og på SDU's hjemmeside står der, at man kan komme ind hvis ens snit er 6.0. Betyder det så, at jeg ikke kan komme ind hvis mit snit er under 6.0? :-( Og hv... -
9,3 i snit ! Medicin muligt ?
ForumindlægHej allesammen Jeg bliver student i år og jeg regner med at mit snit bliver på 9,2 - 9,3. Tror i det er muligt at jeg kan komme ind på medicin på KU eller skal jeg bare droppe den ide`? Jeg gider ikke bruge 2 time hver vej på at pendle til odense. -
Reducer
ForumindlægReducer følgende (3x^2 - 1)^2 + (3x^2 + 2)^2 (4-3x^2) :-) er der nogen der kan hjælpe ? -
Komplekst tal på eksponentiel form
ForumindlægHej, jeg skal have hjælp til hvordan jeg skal gribe denne opgave an: C=B6/A16 Jeg har løst A og B, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal løse C Tak på forhånd :D -
Recudér
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at reducere følgende udtryk?: 3(p+q)^2-6p(q-p) Det ville virkelig være en stor hjælp:) ^2= opløftet i anden. -
matematik
Forumindlægjeg vil gerne have hjælp til denne opgave. kan i forklar hvordan i regner det ud? reducér (2/(3)+1/(2))*4-5/(6))*2 -
SRP - Penicillins effekt på bakterier
ForumindlægHej SP Jeg er i gang med at skrive SRP, og skriver om penicillin. Jeg skal forklare, hvorfor bakterierne dør. Så vidt som jeg kan forstå det, så binder penicillin sig til enzymet, serin, og forhindrer det i at danne bakteriens cellevæg. Herefter dør bakterien, da den svulmer op og sprænger pga ... -
Karakter - psykisk ned :s :/
ForumindlægHej :) Jeg har det meget dårligt lige for tiden. Jeg har aldrig haft det sådan. hver gang jeg afleverer en aflevering så får jeg lorrte karakter og plus at min lærer er usikker om det er mig der skriver det. Jeg går i 2.g og jeg er næsten 100 % sikker at min standpunktskarakter bliver meget dålri... -
Forkort brøker
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en opgave, der lyder: 3x2 - 12x + 12 / 5x2 - 10x Vil I ikke fortælle/vise, hvordan man skal starte? På forhånd mange tak! ;-) -
Islam og kristendommen
ForumindlægHej jeg har endnu et spørgsmål til den eller dem som lige gider at hjælpe:) jeg forstår ikke dette.MODSÆTNING MELLEM KRISTENDOM OG ISLAM: Jesu døde på korset - Muhammed døde i sin kones skød… Islam udbredt med svær - kristendommen mere åndelig. Hvad vil det sige at islam er udbredt med s... -
hjææææælp miiiiig
ForumindlægHeeeeeej Folkens :-) Imorgen har jeg en samtale med min lære, hvor de skal snakke om uddannelsesparathedsvuderet. Og jeg ved at min lærer vil sige at jeg skal tage 10.klasse, som jeg under ingen omstændigheder gider. Men tror i at mine lærer ombestemmer, og siger til mig, at jeg er uddannelsespa... -
valuta
ForumindlægHej. Det her spg går mere på Nationaløkonomi og indenfor makro. Kan ikke rigtig finde forskellen på devaluering-revaluering, appreciering-depreciering og hvis en valuta er overvurderet-undervurderet. De to første er styrkelse og svækkelse af valutaen, men ved ik i hvilken sammenhæng?. De to næste... -
Matematik - Decimaler
ForumindlægJeg har lidt vrøvl, med decimaltal. Hvis jeg skal skrive 0,130, gider min lommeregner, ikke at regne det ud. Den tager bare det sidste decimal væk. Hvad skal jeg gøre? er det mig, der har gjordt det forkert? Skal man skrive det, på en anden måde? Regnestykket handler om procenter (0,130*50) Det e...
