Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 5681 til 5700 af 160716
-
Teknisk Matematik Opgave 149
ForumindlægJeg har en opgave jeg håber i kan hjælpe mig med. Det er opgave 149 i Teknisk Matematik Bind 1 af Preben Madsen Jeg har vedhæftet opgaven Tak på forhånd :) -
AT 2013 - valg af fag indenfor "Det frie valg"
ForumindlægHej Studieportal, Nu er AT-emnet 2013 blevet offentliggjort: Kampen for det gode liv. Jeg har tænkt utrolig meget på hvad jeg skal vælge, og er kommet frem til at jeg ønsker at bevæge mig indenfor noget omkring "Det frie valg". Det lægger jo umiddelbart op til en del fag. Jeg tæn... -
MATEMATIK nemt!! pls
ForumindlægHEJ hjælp mig med mine matematik lektier: a) 0,4 til brøk: b) 0,3 til brøk: Har lektier for til imorgen hjælp :) -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og har matematik på A-niveau. Det er jeg rigtig glad for og vil virkelig gerne fortsætte med matematik på uni. Så ville høre om, der var nogle herinde som læser matematik eller kender lidt til studiet, som måske kan fortælle mig lidt om det? Og hvilke jobmuligheder der er? Ved ... -
Matematik på KU eller AU?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er 3.g'er og har planer om at læse matematik efter næste sommer. Spørgsmålet er bare hvor. Jeg har en kammerat der læser matematik på AU, og det har jeg hørt lidt blandet om. Jeg ved ikke så meget om KU, men jeg synes lidt det har ry for at være et bedre universitet end A... -
Skifte fra EUX til STX
ForumindlægHey Til sommer skal jeg starte på EUX, men er ikke sikker på jeg har truffet det rette valg... Jeg vil prøve at tage de første 3 måneder og se om jeg har lyst til at fortsætte. Så vil høre jer om det er muligt at skifte fra EUX til STX efter de første 3 måneder :) På forhånd tak Mvh -
STX - Dansk eksamensstil
ForumindlægHej alle. Har i dag været til afgangseksamen i skr. dansk på STX. Jeg skrev et essay, og kan ikke helt vente med at få det tilbage. Jeg er meget nysgerrig på hvordan det er gået, og ville meget gerne have noget feedback på det, fra folk der har styr på det. Hvis nogle kunne tænk... -
Hvad interesserer en matematiker sig for i fritiden?
ForumindlægHej alle Blev nysgerrig efter hvad en matematiker interessere sig for i fritiden? Hvilke bøger kan pågældende lide at læse, og hvordan påvirker faget ham ? -
Lidt hjelp til noget matematik her og nu
ForumindlægHej Sidder og laver nogle matematik opgaver man har fået nogle problemer med disse tre opgaver:a)Det skæve tårn i Pisa er 55,2 m højt og afviger 4,27 m fra lodret.Beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner med lodlinjen.Tårnet har ikke altid været så skævt som nu.Hvor meget af... -
Fyisk A Skriftlig eksamen i HTX
ForumindlægHej med jer.. Jeg skal op i skriftlig fysik A på mandag, og jeg føler mig lidt fucked.. Jeg har fulgt med i timerne, som stort set alle har været brugt til teori og forsøg ( i hvert fald de timer hvor læreren var tilstede). Men når det så kommer til at regne opgaver og problemstillinger, har jeg ... -
SRP i Leukæmi og matematik
ForumindlægHej. jeg skal snart skrive en SRP i opgave og jeg vil skrive i biotek A og Matematik A. Jeg overvejer at skrive i emnet Leukæmi med fokus på CML. Ville høre hvad I synes om den ide, og om I evt har nogle andre og bedre ideer. Udover det vil jeg spørge om der er nogle mulige forsøg jeg kan lave... -
Hjælp til matematik opgave (trekanter)
ForumindlægHej har fået en matematik opgave som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal lave. Jeg får oplyst: I en trekant ABC gælder at |BC| = 2 |AB| og |AC| = 5/2 |AB|. a) Bestem cos(C) b) Bestem arealet af trekant ABC udtryk ved c = |AB| Det ville virkelig hjælpe bare at få en forståelse for hvordan jeg skal... -
3 små Matematik.
Forumindlæg3 matematik:(abc^2)^2 (xy^2z^3)^2(8x^2)^-3 -
Eksponentiel vækst - redegør for a og b?
ForumindlægHej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b? -
Eksamen Matematik B
ForumindlægJeg går på STX i 2.g og skal til mundtlig eksamen i matematik på tirsdag. Mine faglige kompetencer indenfor matematikken er minimale, hvilket fører mig til spørgsmålet: Hvilke konsekvenser er der, hvis jeg dukker op til eksamen, trækker, bliver i de 24 min forberedelse hvorefter jeg siger til... -
Matematik: Sætte i parantes mv.
ForumindlægUndersøg om nedenstående er korrekt 2 + 2 - 4 = 2 ab-b^2 a^2+ab a^2-b^2 ab Hvordan kommer jeg videre? med bevisførelsen. Skal jeg ikke sætte uden for parantes, i så fald er det så sådan: 2 + 2 - 4 = 2 b(a-b) a(a+b) ab(a-b) ab OG hvordan kommer jeg SÅ videre? Håber der er en ve... -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
Matematik DUMPER JEG??
ForumindlægHej folkens - jeg har pt et snit på 8 i eksamenskarakter. Men jeg er utrolig bange for at matematik trækker mig ned. Jeg skal nemlig ind på mit drømmestudie.. Jeg har storset fået 7 og opad i alle fag udover matematik. Der fik jeg 4-4 men er utrolig elendig til det. Hvad kan mit snit blive hvis j... -
EKSAMENS HJÆLP MATEMATIK C-NIVEAU
ForumindlægHej:) Jeg er 1.ger, som skal op i mundtlig matematik om 2 uger. Jeg har fået de 13 spørgsmål man kan trække, på forhånd, så dem skal jeg lige have lavet så jeg kan terpe det igennem :b Hvis der er nogen der bor i Kbh og vil hjælpe til en rimelig pris. så skriv endelig:)hurtigst muligt. -
Matematik privatlærer i København
ForumindlægHej :) Jeg søger en matematik lærer der kan hjælpe to elever der er præcis på samme niveau i matematik A. Vi går i 3g, og har brug for hjælp til at forstå lektierne og de forskellige emner. Håber nogen er friske på at hjælpe På forhånd tak
