Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6981 til 7000 af 33009
-
Religions notater haves!
ForumindlægHejsa... Jeg har ikke lige set jer allesammen på den tråd hvor jeg skrev, at jeg havde nogle noter... Jeg har noter til Etik, Buddhisme og Islam...hvis i er interesserede vil i så ikke please skrive til min mail... Jeg glemmer at tjekke gamle tråde... :)[email protected], eller kontakt vha. stu... -
Do, does, don't osv
ForumindlægHej JEg er i gang med at forberede til i morgen, men der er noget som jeg ikke rigtig forstår 1) Altså do brguer man i nutid, hvór det i tredje person ental er does. Ikke? 2) og did i datid 3) Hvornår hedder det så don't, didn't, does not, do not? På forhånd tak! -
Oversættelse engelsk A-niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at oversætte denne tekst fra dansk til engelsk. Jeg har rigtig svært ved engelsk så vil høre om i kan spotte nogle grimme fejl: Den verdensberømte forfatter af spionromaner John Le Carré indrømmede for nylig, hvad mange af hans læsere i længere tid har haft mis... -
Er der nogen der vil rette min oversættelse
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Hjælp til oversæt i engelsk (Oscar Pistorius)
ForumindlægHej Alle sammen Håber der er en venlig sjæl der gider hjælpe mig med at oversætte det (undskyld hvis der er nogle stavefejl) Why did I choose this topic? Jeg har valgt dette emne fordi, jeg synes det var interessant at følge med i medierne Jeg vil gerne vide mere om hvad der skete den nat... -
Let billedanalyse + meget kort gengivning af den lille rødhætte!
ForumindlægHey! Jeg ville bare høre om der er nogen der villv være søde at tjekke efter om jeg har nogle umiddlbare fejl? På forhånd, mange, mange MANGE tak for hjælpen ;-) Décrivez l’image: A page onze il y a un dessin. Sur l’image il y a une petite fille, qui s’appelle Chapeau r... -
Jura
ForumindlægHej..Er det muligt at komme ind på jurastudiet hvis man har et gennemsnit på 7.7 eller kan man ligeså godt droppe det! Tænker også på fritiden når man læser på uni.. kan man få tid til at dyrke sport osv. eller tager det helt overhånd med læsning.. hvor mange sider hver dag? -
Hurtigt-Hældningstal??
ForumindlægHej kan ikke finde ud af følgende opgave:"En ret linje går gennem punkterne (2,-5)og(0,1). Hvad er linjens hældningstal?". (Vil gerne have en forklaring og hvad hældningstal er, har søgt lidt men forstod ikke. -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
GSK til medicin studiet
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige og prøver at finde hale i hvordan og hvorledes med gymnasialsupplering. Jeg er i den situartion at jeg gerne vil læse medicin, men mangler fagene fysik b (som jeg dog har på c niveau) og kemi b(som jeg slet ikke har haft) Jeg vil gerne begynde på medicin et halvt... -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg har fået et problem og håber i lige kan hjælpe mig. Jeg skal løse denne 2. - gradsligning 9x² - 6x - 9 = 0 Men jeg har INGEN ide om hvordan man løser en andengradsligningen, så kunne det være der lige er en der gider hjælpe mig med at løse den? :) -
hvordan dropper man ud af gymnasiet?
ForumindlægJeg vil gerne droppe ud af Gymnasiet men ved ikke hvordan. Jeg har søgt på alle mulige combinationer i google: "hvordan dropper man ud af gymnasiet" "hvordan dropper man ud af uni" "hvordan dropper man ud af uddannelse" "hvordan dropper man ud af universitet&quo... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg håber I kan og vil hjælpe mig med en opgave, som lyder: En funktion f er løsning til differentialligningen dx/dy=y^2/(x^2+1 ) og grafen for f går gennem punktet P(1,4). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Hvordan løser jeg denne opgave? Er der en bes... -
Stamfunktion
ForumindlægHej, hvordan er det nu, formlen for at finde stamfunktionen er? xn+1, men der skal jo også stå et eller andet foran, ikke? På forhånd tak :) -
vækstrate
ForumindlægHej vi har brug for hjælp til en lille opgave :) I en model er udviklingen i antallet af tigre i Indien bestemt ved f (x)=3600⋅0,8544x , hvor f (x) er antallet af tigre x år efter 2002. a) Bestem f (0) , og bestem halveringskonstanten for f (x). b) Benyt modellen til at bestemm... -
HASTER INTEGRALER.... HJÆLP!!!!!!
ForumindlægGini-koefficienten kan beregnes ved udtrykket G=1-2•∫_0^1 L(x)dx. Vis ved brug af stamfunktioner, at Gini-koefficienten er 1-2/(a+1) når L(x)=x^a. Her sidder jeg og er lidt lost, er der nogen der evt har en vejledning til hvordan man udregner det sidste spørgsmål, eller hvor jeg... -
Arealfunktion
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig med udregningen til følgende opgave: Bevis, at arealfunktionen A(X_0) hørende til en kontinuert funktion f(x) er stamfunktion til f. Med venlig hilsen Kristian Birkemose -
fremsrkivningsfaktoren hjææælp!
Forumindlæghej allesammen! har brug for hjælp så hurtigt så muligt for denne her opgave den lyder således. ved godt at jeg spørge så dumt, men er er dårlig til eksspontielle funktioner. Det vides at halveringskonstanten T½ =10 udvikling af type y=b*ax Hvad er fremskrivningsfaktoren så? -
Annuitet? Hjælp!
ForumindlægHar brug for hjælp til at regne denne vedhæftede opgavedel!! Tak på forhånd! -
eks. udvikling
ForumindlægHejsa Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg meget gerne vil have noget hjælp til (:
