Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 7161 til 7180 af 174808
-
cosinusrelationer, matematik på lavt niveau
ForumindlægHejsa jeg sidder med denne sidste opgave i min aflevering, og er lidt lost hvis man kan sige det sådan, så jeg spørger ivrigt om der måske er nogen derude der kan kigge på denne opgave?: I trekant ABC gælder lBCl= 2lABl og lACl=2/5(lABl). Opgave a lyder sådan: bestem cos(C) b) bestem... -
funktion f(x)=b*a^x
Forumindlæghej er der en som kan hjælpe med denne matematik opgave jeg har faktisk ikke rigtig nogen anelse om hvordan den lige skal løses. har vedhæftet dokumentet. det er kun opgave a -
MATEMATIK VARIABEL. LIGNING
ForumindlægHej. Jeg er gået i stå over en opgave i varibelsammenhænge. Her er den.: Bestem skæringspunktet hvis der er et mellem følgende lineær funktoner a) y1= 1 gange x -1 og y2= -1 gange x + 7 Jeg ved det er noget med at løse en ligning, men jeg kan ikke så god til ligninger. HÅBER NOGEN KAN... -
Matematik logaritmer og ligninger
ForumindlægHej alle sammen! :-) Kan i hjælpe mig med min aflevering, jeg skal snart afleverere og problemet er at jeg har været syg 1-2 uger og er gået glip af meget undervisning. Derfor er min aflevering meget svær for mig. Jeg vil være glad hvis kan forklare mig hvilke metoder jeg skal bruge og måske lø... -
Tegn uden- eller inden for anførselsetegn?
ForumindlægFx: Peter råbte: "Du skal huske at vaske dine bukser!" eller "! "Hvorfor gider du aldrig at spille fodbold længere?" eller "? Er der samme regler for alle tegn? (!, ?, ;, : etc.) -
Kan der være hensynsled uden genstandsled?
ForumindlægDette er et sprogforståelsesspørgsmål F.eks. Hun(x) giver(o) ham(hen) et æble(gen). Men hvad så med denne: Han(x) forlader(o) hende(??). Hvad er "hende"? Hensynsled, genstandsled eller noget helt tredje? -
Matematik på B i STX
ForumindlægHey folkens! Jeg skal til at tage mit 3. år på stx her efter sommer. Jeg har samfundsfag på b niveau og her ligger min største interesse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få det på et A niveau, men det kræver jo som sagt matematik på B niveau. Matematik på C gik ikke fantastisk for m... -
Hvordan gik jeres matematik eksamen ? :D
ForumindlægHej allesammen jeg var oppe til matematik eksamen i dag, og jeg synes egentlig at det var ret nemt, både færdigheds- og problemregning. Der var kun én opgave i problem jeg ikke kunne finde ud af, det var den der med hvor mange døgn man sparede ved at sejle igennem Panamakanalen. Hvad med jer, hv... -
Matematik hælp - cosinus
ForumindlægHej SP, er stødt på denne opgave, som jeg er lidt i tvivl om. nogle der kan hjælpe?? I trekant ABC gælder |BC| = 2|AB| og |AC| = 5/2 |AB|. a) Bestem cos. C b) Bestem arealet af trekant ABC udtrykt ved c. På forhånd tak. -
verden uden tro ???
Forumindlæghej ... jeg er igang med en projektopgave... overemnet er '' KULTUR'' jeg har valgt at skrive om religion da kultur retter sig efter det. jeg har et problemfurmulering der siger : Hvordan ville verden være, hvis der ingen religioner findtes ? ... -
nulreglen uden potenser?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal lave en lidt mystisk opgave, som jeg overhovedet ikke kan finde ud af. Vi skal ud fra nulreglen udregne stykket (x0-ai*y)*y, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal bære mig ad med det. Tak på forhånd! -
Løse ligning uden CAS
ForumindlægLøs ligningen: ln^2 x − 2 ⋅ ln x = 0 Potensreglen for differentiation kan ikke bruges da der ikke er tale om en konstant (ln^2) Har tumlet med den i et stykket tid nu, men får altid det forkerte resultat. Rigtige resultat -> x = 1 og e^2 -
Andengradsligning uden C
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om denne andengradsligning 2x2 - 2x = 0 Er i tvivl om hvordan jeg skal løse den - i facitlisten står der, at 0 og 1 udgør x, men kan ikke helt finde frem til de to værdier. Når man skal finde frem til 4ac - siger man så 4 x 2 x 0, for kun der, kan jeg få 1 og 0, men synes... -
Matematik F procent regning
ForumindlægJeg har ikke regnet med procenter i mange år, er der en venlig sjæl der kunne forklare med hver enkelt hvordan man griber den an? :-) --- Opgave vedhæftet Tak på forhånd!!! -
Bestem arealet af en punktmængde ? - Matematik
ForumindlægHej derude :) Igen sidder vi et par piger der mangler hjælp til at regne denne opgave ud.. Forklaringen af både fremgangsmåden og resultatet vil være en stor hjælp, da vi ikke helt er med på hvad man skal gøre. Opgaven er vedhæftet. Tusind tak :) -
lektiehjælp i matematik aalborg
ForumindlægJeg er meget interesseret i lidt lektiehjælp i matematik på A niveau. Jeg går i second year IB her i Aalborg. Kan du ikke skrive en mail til mig, så kan vi prøve at finde ud af noget. -
Psykologi, om "A Beautiful Mind"
ForumindlægSidder her med en opgave om filmen "A Beautiful Mind" (på dansk: "Et Smukt Sind"), hvor jeg skal svare på en række spørgsmål omkring filmen vedr. psykologi. Jeg har svaret på samtlige 7. spørgsmål, men mangler lidt mere fylde, som jeg håber at i kan tilføje. Spørgsmålet er føl... -
Matematik - Projektopgave 2 - Parablen og parabolen
ForumindlægHejsa der ude! Jeg er løbet ind i nogen problemer da jeg slet ikke kan finde ud af denne opgave som jeg har fået for, så håber derfor der er nogen kloge hoveder der ude som kan hjælpe mig med opgaven =) 1) Find brændpunktet for følgende parabler: [y = 7x^2] [y = 2x^2 - 2x - 2] 2) Du ska... -
Nogle der forstår dette, skal bruge det til matematik eksamen :)
ForumindlægGøre rede for fremskrivningsformlen og omskriv den så antal terminer er isoleret? -
Matematik spørgsmål højspændingsledninger
ForumindlægDer kan maksimalt gå 10 Ampere i en ledning - ellers smelter den. 5.2 Hvor mange ledninger på 50.000 v skal der bruges for at videreføre 4.000 kW (altså den samme effekt)? 5.3 Hvor mange ledninger på 20.000 v skal der bruges for at videreføre de 4.000 kW ? 5.4 Hvor mange ledninger på 230 v s...
