Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 7241 til 7260 af 61667
-
Svær matematik ;)
ForumindlægOkay jeg har fået denne opgave men kan simpelthen ikke komme nogle vegne med den. \n\n: Et skib i havsnød bifinder sig på positionen S. Et andet skib på vej til undsætning befinder sig på positionen T. Fra to steder A og Bpå land måles vinklerne u,v,w og z. (så er skibenes baner tegnet ind i trek... -
matematik opgave
Forumindlægheyy har lige brug for hjælp til den her opgave hvis det er muligt? tak på forhånd -
matematik opgave, hjælp?
ForumindlægNogle der vil forklarer mig opgaven? -
Matematik..... help?
Forumindlæghej...jeg har en opgave, som jeg er kørt fast i...opgaven lyder: Nævneren i en brøk er 2 større end tælleren i brøken. Hvis man lægger (5/2) til brøken, får man resultatet (17/6)Find Brøken.Nogen der har en idé om hvordan man skal løse den?på forhånd tak... Ronaldo -
matematik formel
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at løse opgaven, evt. fortælle hvordan man laver den. link med billede -
Samfundsfags eksamen - haster!
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og er igang med en synopsis til samfundsfags eksamen imorgen. Og jeg er gået en smule i stå. Mit overemne er "velfærdsstat" mine bilag omhandler om krisen kræver et opgør med velfærdsstaten? derudover er der udsnit af regeringens skattereform og en kom... -
2. eksamen
ForumindlægHej.I 1.g kom jeg op til eksamen i biologi, og fik et dejligt 5-tal (8 i årskarakter).Jeg har muligheden for at gå op til det igen her til sommer, og det overvejer jeg også (sidste frist for tilmelding i morgen).Jeg kom op i muskler, og det var sådan set det emne, jeg troede jeg havde mest styr p... -
nv eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med min NV eksamen og trukket Kemi som fag. Jeg har valgt forsøget "Hvad kan opløses i ethanol, vand og olie" fordi det var den jeg havde lavet mest i, men jeg mangler dog at svarer på spørgsmål. Håber i vil hjælpe emd dem 1) hvilken polaritet har henholdsvis eth... -
Problemregning eksamen
ForumindlægHej venner. Jeg skal til eksamen om lidt, og er faktisk okay god til færdighedsregning, men det er mere problemregningen, der halter for mig. Jeg er dårlig til at bruge GeoGebra og Excel, og plejer faktisk at springe de opgaver over så jeg lander direkte på et dumt 7-tal hver gang. Jeg vil så g... -
Eksamen! HJÆLP! :O
ForumindlægJeg skal til billedkunst eksamen her om 4 dage. Jeg er i gang med ar forberede mit eget projekt. Jeg har her valgt at gå i clinch med Mona Lisa billedet, hvor jeg kun har ændret nogle ting på hendes ansigt. Men... 1. Hvad kan man sige? 2. Hvilke ting vil de høre? (begreber, analyse?? ell. bare... -
Opgaver, Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi i morgen til årsprøve og har øvet mig ved at lave nogle af de gamle eksamenssæt. Men i sættet fra i år er der nogle opgaver, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Link til opgavesættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eks... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Engelsk eksamen!!!!!!!!!!
ForumindlægHey SP, skal op til mundtlig engelsk B eksamen på fredag. 1. Ville høre hvad der adskiller et 10-tal fra et 12-tal. Vil nemlig gerne ind og score et 12 tal. 2. Og har i nogle gode råd til hvordan man bruger sin tid mest effektivt under 1 times forberedelse? Jeg er god til at analysere... -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Hjælp til matematik opgave
Forumindlæghar brug for hjælp til et par opgaver til min matematik aflevering. er der nogle der kan godt hjælpe mig har virkeligt svært ved det. opgaven går ude på: beregn de ukendte vinkler og sider i hver af nedenstående trekanter. 1) ABC, hvor C:90 grader, b=3, c=8 2)PQR, hvor P=90 grader, Q=45 grader, r... -
Matematik: Stamfunktion
ForumindlægHej Jeg er i gang med en matematik opgave, og er gået i stå med denne: Bestem en stamfunktion til følgende funktion: f(x) = 2x+1 (løses uden lommeregner). -
Matematik - funktioner
ForumindlægHejJeg har problemer med en opgave. Opgaven lyder:Bestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en dobbeltrod.Bestem for de fundne værdier af k dobbeltroden. Jeg er heller ikke sikker på at jeg forstår opgaven rigtigt...Mvh. Maria -
Matematik, HASTER - passer det?
ForumindlægDer jeg har et spørgsmål i denne opg som jeg tvivler på.. Jeg skriver lige hel opgaven for en sikkerhedsskyld To funktioner er givet ved f(x)=x^2+3 og g(x)=lnx+2 1.Spørgsmål: Bestem en ligning til tangenten til grafen g(x) i punktet (1,(g(1)): Der får jeg den til y=x+1 Men det er 2.spørsmålk jeg ... -
Tal matematik
ForumindlægHejsa.. Er disse nedenstående korrekte?? Opgave A 1) 4^2 -3 16 – 3 = 13 2) 12 – 3^2 12 - 9 = 3 3) 2v3^2+4^2-6 2v(9+8-6) = 6,6 4) 5^2v9+2^3 25v(9+8) = 25v(17) = 103 5) 2v3^3+4^2-6 6) 21-2^2 21-4 = 17 Opgave B 1) 2 * (7+3) 2 * 10 = 20 2) 29 + 3 = 32 3) 29 + 23 = 52 4) 15/... -
dårlig til matematik..
Forumindlæg-2(x+4)=2 nogen der vil forklare mig hvordan jeg regner den ud :s?
