Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7741 til 7760 af 33009
-
Biologi mundtlig eksamen
ForumindlægHej biofolk!Da jeg skal op til eksamen i bio A, er jeg intresseret i at vide om der er nogen af jer, der har prøvet at været til bio mundtlig eksamen. Hvordan forberedte i på eksamen i biologi. Jeg søger også noter til bio A- niveau. Tak -
the man who loved flowers
Forumindlæghej er her nogen der har læst novellen the man who loved flowers, som kan fortælle mig buskabet i teksten og generelt hvad kan man sige om sådan en underlig novelle...??og hvis der nogen der har noter dertil, vil det være super ??? -
Eksamen ?
ForumindlægHej SP Jeg skal til old. eksamen men er lidt usikker på hvordan jeg skal gribe det an. Jeg gennemgår hele pensum og noter men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal analyser et uddrag fra iliaden f.eks. Hvad skal man komme ind på ? -
Engelsk!! HJÆÆLP!!
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om de her 2 sætninger. Hvilke af dem er rigtigt? 1. She do not love her son 2. She doesn't love her son. eller er ingen rigtige? Hvordan skal man sige det? -
Fra SOSU-assistent til læge?
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at tage uddannelsen til SOSU-assistent, men har stadigvæk en drøm om at blive læge. Kan man tage nogle HF-enkeltfag, og derefter søge ind på medicin via kvote 2 - og er det realistisk? Jeg har samfundsfag C fra 1.g, som jeg afsluttede og derefter droppede ud. Når jeg ... -
PLEASE PLEASE PLEASE ... Hjælp mig!
ForumindlægEn eller anden - Hjælp mig - please!Resumé af skammerens datter er alt jeg behøver!Hilsen Christina, Struer..Meget vigtigt! -
Rettelse af en engelsk essay
ForumindlægHejJeg skal aflevere en engelsk essay og jeg ville høre om nogen ville give en hjælpende hånd til at læse mit essay igennem for grammatiske fejl osv. Det er et essay, hvor jeg inkluderer min egen fortolkning af tingene, som jeg understøtter med citater osv. Så den skal måske bare kigges igennem f... -
Skovby
ForumindlægHeej :D Er der nogle der har lavet en opgave ang. skovby i afsætning A . Modtager gerne hjælp :D -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
1.G årsprøve
ForumindlægHalløjJeg skal snart op i årsprøve i tysk. Tysk er det fag jeg er dårligst til. Skal ikke have det til næste år.Nogen som har nogle tips&Tricks eller gode råd til hvad jeg skal huske at sige. Som giver lidt ekstra point.Udover det, vil jeg være meget glad hvis nogen kan oversætte disse sætninger ... -
Odysseen
Forumindlæghey alle sammen,er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en kort gennemgang af 8, 11, 12 og 21. sang?hvad kan man evt. perspektivere til og nogle der har nogle fif til hvad man kan sige hvis man kommer op i en af dem? -
Eksamen - Fysik
ForumindlægJeg går i 9. klasse og skal op i fysik på tirsdag, men er lidt i tvivl om hvordan det foregår. Sådan som jeg har forstået det, kommer man ind (i mit tilfælde med 3 andre) trækker et emne, induktion elektromagnetisme osv. Så stiller man forsøgene op og forklarer om dem, men er der mere end det je... -
Arbejderstemmer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en samfundsfagsopgave og er stødt på ordet "Arbejderstemmer". Det indgår i et skema, hvor det fremgår at 44 % af socialdemokratiets stemmer stammer fra arbejderstemmer. Men hvad er arbejderstemmer? Er det stemmer fra "arbejderklassen? Tak på forhånd. -
BILLEDKUNST EKSAMEN!
ForumindlægHej! Jeg skal op i billedkunst om en uges tid, og er virkelig nervøs. Jeg har ikke haft billedkunst i starten af skole året og er derfor (mega) bagud med de første tre emner som klassen har gennemgået. /: De lyder således: Perspektiv og Henning Larsen, Barokken, og Samtidskunst. Jeg har søgt så m... -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m... -
Rette en oversættelse
ForumindlægThe title ”Whose Life is it Anyway” is a title which gives us something to think about. It is a very interesting title because it catches the reader’s attention. All your minds are flying around in your head and the question “Whose Life is it Anyway?” is trying to be answer. Is it Ken’s, the fami... -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par... -
Lille oversættelse + bud
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have hælp til at oversætte; I hvert fald hvis medierne afspejler virkeligheden. Sportstjerner og berømtheder fra fjernsynet der bliver dyrket som helte, og ikke mennesker der kæmper for politiske sager. Mit bud; "i hvert fald" if the media reflects the truth... -
Stor dansk opgave - hvilket emne?
ForumindlægHej medstuderende, Jeg skal skrive en stor opgave i dansk. Emnet er helt frit! Jeg overvejer om jeg skulle analysere en bog og film af samme historie (Fx. Harry Potter bog og film), og så sammenligne disse. Men jeg ved dog ikke hvilke værker jeg skal vælge. Der skal være en bog og en film om sa...
