Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8461 til 8480 af 33009
-
SRP om Soviet - hjælp til emnevalg!
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt. Min studieretning hedder Mat A, Biotek A og Fys B. Jeg har besluttet mig for at jeg vil blande et af de her tre fag med historie, hvor jeg vil skrive noget om sovietunionen da det interesserer mig meget. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg skal... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHejsa :o) En lille engelsk oversættelse, som jeg har brug for hjælp til.. Jeg har prøvet mig frem, men synes ikke rigtig det lyder som jeg gerne vil have det :P OVERSÆTTELSEN: Danmark – set ude fra. Vi går som regel ud fra at udlændinge, når de udtaler sig om Danmark og danskerne, kun har lov... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. . -
Salg af div...tjek ud
Forumindlæghey....mangler lidt penge og vil gerne sælge nogle ting:1) GTA SAN ANDREAS PC SPIL (HELT NYT) 250 kr. og andre spil haves FIFA 2000 og FIFA 2002 sælges 50 kr pr. stk. andre spil haves spørg endeligt..2) LOMMEREGNER TI-83 (Sælger pga. studiestop) 400 kr.3) Magickort haves alt sælges 50 kr.skriv en... -
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
Perioder
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder og skal i gang med at læse til dansk eksamen og har nogle spørgsmål. Er det sådan at man skal læse alle tekster grundig igennem? Eller er det mere sådan at man skal lægge vægten på de forskellige perioder? Jeg ved nemlig at for hver perioder der har man bestemte stilar... -
Mat på A-niveau
ForumindlægHej, jeg er en pige som skal i gymnasiet til sommer. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor svært matematik på a-niveau er i forhold til folkeskolen. Jeg ved godt det er lidt forskelligt fra person til person, men jeg ville blive glad,hvis I alligevel gav mig jeres mening... Knus Artemis... -
Kontinuert
Forumindlæg"En funktion, hvis graf i et punkt x0 er sammenhængende, kaldes kontinuert i x0." Dette står der i min bog. Nogen der vil uddybe det? -
ret engelsk oversættelse
ForumindlægI 1970'erne fand en amerikans læge ud af, at man kunne hjælpe syge ved hjælp af latter. Dengang mente mange, at det var noget pjat, men i dag er hospilatsklovne anerkendt som et middel til helbredelse, især på børneafdelingerne. Selvom klovnene er populære, og børnene er glade for at møde dem... -
Eksamensregler
ForumindlægJeg var i går til en mundtlig årsprøve, hvor jeg inden forberedelsen ikke var informeret om at man ikke måtte have mobiltelefonen med ind. Eksamensvagten havde ikke informeret mig og jeg vidste ikke selv at man skulle aflevere mobilen da man ikke skulle det til forrige årsprøve. Det var først eft... -
kort oversættelse
ForumindlægJeg synes den var rigtig svær så det ville være dejligt hvis mogen gad kigge den igennem:) Efter flere dage med voldsomme abstinenser lå den unge narkoman på fortovet i en stærk befærdet gade. som hun lå der med benene strakt ud fra sig, var hun stor gene for de mange fodgængere; men hun ænsede ... -
nogen fejl der lige springer i øjnene?
ForumindlægIn the beginning of 1996 the public became highly alarmed because of the news about 10 youngish people in Great Britain who had died as a consequence of a disease which possibly could have been transferred via meat from cattle with mad cow disease. The reactions came promptly: prohibition law in ... -
Oversættelse
ForumindlægVil blive glad, hvis nogen ville se om dette ser nogenlunde fornuftigt ud :-) En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkedes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du holdt op med at drømme om ... -
Engelsk kort oversættelse
ForumindlægHej alle!Jeg sidder med to korte engelskoversættelser, som jeg har siddet og bikset med, men der er desværre noget, som lige skal på plads, blandt andet ordstillingen og nogle ord, så jeg håber at i vil være behjælpelige med at komme med rettelser på hvad som kunne gøre?Dansk:Peter March og hans ... -
Rettelse plz - vigtigt
ForumindlægHejsa. jeg har lavet en dansk - engelsk oversættelse, som jeg skal aflevere meget snart, og ville høre om der var nogen der gad og kigge på den og se om den er korrekt oversat osv. dansk : Hr, Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine reg... -
Hvad skal jeg ende med at besvare (kina)?
ForumindlægHej I forhold til min SRP, har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og historie omkring Kina. Jeg har valgt at lægge mere vægt på det (udenrigs)politiske frem for det økonomiske. Jeg havde selv regnet med, at det omgaven i sidste ende skulle besvare var, om Kina kan karakteriseres som værende... -
Ægyptisk Matematik hjælp til overblik
ForumindlægHej SP. Jeg har som mange andre valgt at skrive om egyptisk Matematik (Matematik-Historie). Jeg skal have skrevet ned hvad for noget matematik jeg vil undersøge og aflevere det til min lærer på onsdag. Jeg skal også have skrevet ned hvordan jeg kan koble dette til den historiske del af det gamle ... -
Gymnasielærer- ansøgningsprocess
ForumindlægHej dejlige menneske! Jeg vil gerne være gymnasielærer i to af fagene samfundsfag, religion og historie (har ikke helt bestemt mig!) Mit spørgsmål er, hvordan foregår dette? Altså jeg ansøger kun om et af fagene i første omgang? Og så det andet senere? Eller ansøger jeg som et par? Er ret forvirr... -
Metoder i AT - haster
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-årsprøve i juni og skal aflevere synopsen inden længe. Det er første gang vi stifter bekendtskab til AT på dette plan, så jeg er meget i tvivl. Jeg er meget i tvivl om teoridelen i mit emne. Jeg har om byhistorie i fagene historie og naturvidenskab. Jeg er klar over, at ma...
