Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8901 til 8920 af 25374
-
1. Verdenskrig - Noter - Problemstillinger - Underemner
ForumindlægHej Sp. Da jeg muligvis skal op i historie til sommer, og har trukket 1. verdenskrig, søger jeg en del hjælp. Vores lærer har ikke sat os ordentligt ind i det. Hvis nogen har nogle gode noter, stikord, problemstillinger, underemner osv. Må i meget gerne sende dem, det ville være en stor hjælp! -
Kilder: Differentialregning, Leibniz og Newton
Forumindlægjeg skal skrive SRP i historie/matematik om det naturvidenskabelige gennembrud, herunder Leibniz og Newton. Jeg har læst mig til, at de har offentliggjort deres udregninger/opdagelser, men jeg kan simpelthen ikke finde dem nogle steder? Er der nogen der kender nogle gode kilder til emnet? -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
rettelse "fra tysk til dansk"
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og skal lave en en oversættelse til dansk. håber bare nogen af jer kan hjælpe mig med min ordstilling da jeg ik er så god... den Tyske vesion: Auf dem Wochenmarkt in Hamburg-Altona herrscht gute Stimmung. Sommerzeit, Ferienzeit. Daniel, der junge, schüchterne L... -
hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)
ForumindlægHej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de... -
Giv karakter på novelle
ForumindlægHejsa! Jeg har lige afleveret en stil til min dansklærer. Jeg skulle skrive en novelle om 'svage mennesker i samfundet' så derfor har jeg valgt at skrive en novelle om en narkoman. Håber du/I vil læse den igennem og sige hvad i synes om den og evt. fejl. Og giv en karakter efter 7-trins... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHeej! jeg skal oversætte nogle sætninger fra dansk- tysk, og har virkelig brug for hjælp! på forhånd tak! * Min bror og jeg besøger vores søster Hedwig i Berlin, og der møder vi en ung pige, som i en bog har beskrevet sit liv som narkoman. * Der findes mange narkomaner i Berlin. Vi kender hende... -
islam
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål vedrørende de her: - Hvorfor er det ikke alle muslimske kvinder der går med tørklæde? - Hvorfor går de med tørklæde? -Hvad er forskellen på synsvinklen på at bære tørklæde? - Hvad er forskellen på burka og tørklæde? - Hvad er forskellen på at bære tørklæde i et muslim... -
Trist forelsket. :(
ForumindlægHi alle. :) Jeg har et meget stort problem, mener jeg selv. Jeg er forelsket i en "kunstner", som jeg bare ikke kan glemme. Det hele startede med at jeg var med til en koncert. Han optrådte altså til denne koncert. Jeg kendte ham ikke, jeg havde aldrig hørt om ham, men han var bare så ... -
Haster! Hjælp til aflevering
ForumindlægHej, Jeg skal være færdig med min fransk stil imorgen aften.. Derfor har jeg brug for en, der vil kigge den igennem hurtigt. Jeg har fået to billedserier udleveret, hvor jeg så har skullet lave to spørgsmål til hver af dem. Derefter skulle jeg skrive et lille brev (da der på billedet var et ... -
Engelsk Passiv
ForumindlægHej, er bare helt væk. Jeg skal oversætte dette stykke til engelsk og lave det til passiv? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal begynde og hvordan man gør. "Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I de... -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Første eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej allesammen, jeg har et spørgsmål omkring førstehånd og andenhåndskilde. Jeg skal op i AT imorgen og har fagene Historie og Samfundsfag. Jeg tager udgangspunkt denne her kilde, som er en dokumentar "a cry from the grave". I dokumentaren kan man se og høre serbiske general tale. Den... -
Bøger på Gymnasiet
ForumindlægHej, jeg ville gerne høre om nogle af jer ved, hvilke bøger der benyttes til følgende fag på gymnasiet (stx): Dansk A Historie A Religion C Erhvervsøkonomi C Oldtidskundskab C Jeg ved godt, at det varierer fra gymnasie til gymnasie, men jeg håber på at læse lidt op i sommerferien så... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Gode historiske film - kender du én?
ForumindlægJeg skal til historie eksamen på onsdag, og har efterhånden klaret hele pensum. Jeg har på forhånd besluttet mig for ikke at læse dagen før - altså i morgen. Men i stedet tænkter jeg, at jeg ville se nogle historiske film, for at få noget viden ind på anden måde ;) Hvad har i af forslag? Nogen ... -
Stimerol reklame (1997)
ForumindlægHejsaJeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en analyse af reklamen. Jeg skal i min opgave komme ind på hvem målgruppen er og hvad budskabet er med reklamen. Er der nogen der har en reklame analyse liggende evt ovenstående reklame så jeg kan komme igang med at analyser reklamen. -
Psykologi og biologi i SRP
ForumindlægHar i forslag til interessante emner til SRP under fagene Psykologi og biologi? -
AT - metoder
ForumindlægJeg skriver AT5 i dansk A og samf C, og synes at metode er noget værre noget. Hvilken metode har jeg brugt i dansk, når det jeg har lavet er diskursanalyse af noget tekst fra en reklame? Hvilken metode i samf, når det, jeg har læst, er bare teori fra en bog/nettet? Meget gerne uddybbende svar... -
Haster! Haster! Haster!
ForumindlægHejsa jeg skal oversætte nogle danske sætninger til fransk nogen der kan hjælpe? er ikke særlig god til fransk. De er til i morgen og jeg har en masse ander lektier for også. Håber der er nogen der kan hjælpe. 1 Hun er bedre til fransk end jeg. 2 De er bedr til golf end deres forældre. 3 Denne mi...
