Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9081 til 9100 af 95433
  • PDF Matematik HF C, STX B og A fra 7 december 2018

    Forumindlæg
    Er der nogen som har de 3 på PDF? Og vil dele dem?
  • fra y=ax^2+bx+c til y=ax+b???

    Forumindlæg
    jeg har et spørgsmål hvor jeg skal finde skæring mellem to linjer y= 6,47-1666,18 y= 0,000642x^2 + 0,139248x + 12,5 hvad gør jeg for at ændre fra y=ax^2+bx+c til y=ax+b??? på forhånden tak :)
  • Beregn c((Na2SO4(aq)) i opløsningen 7m mL vand.

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har fået enopgave som lyder: vi opløser 1,7 gram natriumsulfat (Na2So4(s)) i 75 mL vand. a) Beregn c((Na2So4(aq)) i opløsningen. B) beregn pH i opløsningen. Jeg har prøvet mig lidt frem men syntes ikke jeg kan få noget der giver mening. Håber i kan hjælpe:)
  • Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål som lyder: a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Jeg forstår ikke helt hvad dette betyder og hvad man skal.. ;/ Jeg har givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Endvidere ved jeg at linjen l går gennem A og B. Hvad er fremgangsmåden i dette :O
  • En venlige og rar person som kan hjælpe med opgave c sidder fast!!!

    Forumindlæg
    Please hjælp til opgave c
  • censor spørge

    Forumindlæg
    hej hvad kan censoren endeligt spørge til om lyd fysik c
  • Fysik B eksamen - jeres erfaringer og råd

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Jeg skal snart op i fysik B eksamen, hvor den første 1½ time er eksperimentdelen, og senere får man 24 minutters forberedelse hvor man trækker et spørgsmål og forbereder det, og eksamineres derefter på 24 minutter - altså teoridelen. Hvad er jeres erfaringer omkring denn...
  • Hjælp til FysiK B spørgsmål om henfald af apdativ kerne (kernefysik) haster !!!

    Forumindlæg
    Jeg har noget som virkelig driller i mig og det drejer sig om isotopen Flour som har en halveringstid på 109,7 minutter. Spørgsmålet lyder følgende: Det mest brugte sporstof til PET-scanninger er den radioaktive isotop F henfalder ved β+−β+-henfald med en halveringstid på 109...
  • 2 spørgsmål

    Forumindlæg
    For det første.. Hvis man blev færdig med hf i 2008 og når man skal søge ind til vid.udd. ganges eksamesnittet med 1,8 eller har jeg misforstået? Og hvis jeg nu vil læse radiograf kigger jeg inde på ug hvad deres adgangskrav er. Så står der ; - studentereksamen (stx), højere forberedelseseks...
  • Lys som fotoner

    Forumindlæg
    Nogen som er søde at skærer ud i pap for mig, hvad der helt præcist sker når lys udsendes i form af fotoner..... det må gerne være et langt svar, bare det er skåret ud i pap :)) har 24-timers fysik eksamen og jeg synes det er så svært at forstå det og få det ned på papir med mine egne ord..........
  • 128 mL gas afmåles ved 20°C og opvarmes efterfølgende til 40°C under uændrede trykforhold. Hvad bliver gassens volumen efter opvarmningen?

    Forumindlæg
    128 mL gas afmåles ved 20°C og opvarmes efterfølgende til 40°C under uændrede trykforhold. Hvad bliver gassens volumen efter opvarmningen? Svaret er åbenbart 137. Hvordan???
  • Nedenunder ses grafen for en funktion med forskrift: f(x)=ax^2+bx+c Redegør for fortegn på koefficienterne a, b og c.

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med det billede der er tilføjet nedestående?
  • værdier af x som giver frekvenser svarende til c-toner på et klaver

    Forumindlæg
    Jeg har til opgave at- Bestemme alle værdier af x, som giver frekvenser svarende til c-toner på et klaver samt beregn deres frekvenser. Og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal gå til opgaven, da jeg er ret så dum til matematik. Nogen der kan være så søde at hjælpe mig?
  • rettelse af La petite famille et les grandes vacances opgave c)

    Forumindlæg
    Ville være super lækkert hvis der var en sød person som lige ville kigge den igennem.. på et tidspunkt står der Vores.. ville meget gerne have det franske ord til det også..på forhånd tak..Et le père? À la banquette avant est la atmosphère tendu. Il rougit, il perd patience, il explose : « Je me ...
  • Fysikken bag tre forskellige BJT forstærkere

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kan skal i min SRP redegøre for beregningerne omkring en simpel transistor forstærker, og dermed er jeg så kommet frem til, at der er tre forskellige slags opsætninger... en common-base, common-emitter og common-collecter. Jeg tager meget udgangspunkt i denne side: http://www.electronics...
  • Gør rede for, at vinkel C i trekant ABC er 90 grader

    Forumindlæg
    Har brug for lidt hjælp her: Når en snedker skal undersøge, om en vinkel er ret, så kan han bruge et redskab som vist på billedet. Figuren viser en model af redskabet. Det oplyses at punktet D ligger på linjestykket AB, og at |AD|=|BD|=|CD| a) Gør rede for, at vinkel C i trekant ABC er 90 grader
  • Kemi A under reformen

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har kemi A under reformen og vil sige et par ord om faget? Jeg overvejer at vælge det, men vil gerne lige høre lidt om det.
  • Vis at m * C + 22 = 100 * h * D når B er homogen.

    Forumindlæg
    Vi betragter en person med vægten m, højden h og BMI-indekset 22. Udnyt at B er homogen til at vise følgende sammenhæng: m * C + 22 = 100 * h * D BMI= m / h^2 D= (- 1/100)* ∂B/∂h C=∂B/∂m
  • meget enkelt fysik for dem der kan finde ud af det :) please help me

    Forumindlæg
    Halløjsa, jeg har en fysik aflevering hvor der er vedhæftet nogle opgaver som omhandler Hubbelslov og hubbletiden. opgaverne er afhængige af hinanden og jeg har lavet opgave 3,a men 3,b er den der kniber! Den lyder så ledes: Vi ser på 2 galakser, hvis hastigheder bort fra os antages a...
  • al hjælp ønskes!

    Forumindlæg
    Hej :) skal op til biologi C mundtlig eksamen den 23. juni, og jeg ville gerne vide om der var nogen som har noter eller dispositioner eller hvad som helst! jeg stinker til bio, og jeg ville helst undgå at trække det... så hvis i har nogen, så vær venlig og sende dem til mig :)