Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9421 til 9440 af 33650
-
Analyse og fortolkning
Forumindlæg -
Are you ready boots?
ForumindlægEr der nogle, der kender til teksten; are you ready boots? -
HJÆLP - Skal jeg klage over min karakter?
ForumindlægJeg har fået 02 for denne opgave, jeg kan virkelig ikke BEGRIBE hvorfor?? Jeg er SÅ ked af det.... Opgaveformuleringen lyder(SAMF/HIS): Redegør for udviklingen i det danske skolesystem fra 1800-tallet og frem til i dag. Inddrag herunder selvvalgt samfundsfagligt materiale. Undersøg et s... -
en lille oversættelse...
Forumindlæghej allesammen.... jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til engelsk... såå jeg tænkte lige om der måske var nogle der var villige til lige at kigge den igennem for grammatiske fejl, og især også kommafejl, da jeg har undladet mange fra den danske tekst (jeg tror nemlig ikke at komma skal... -
Lægeuddannelse hjælp
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål jeg håbede på i kunne svare på. Jeg vil nemlig gerne blive læge. Jeg har set rundt omkring på nettet, og der står man skal have et snit på 10,5 mindst! Jeg blev overrasket over, at det var så højt. Jeg har selv et snit på 8,0 og jeg skal til, at gå i 9. klasse. ... -
Har 2g har studentereksamen på Sjælland??
ForumindlægHej Jeg hjælper en pige der skal til Studentereksamen i Matematik, 2g. Hun skal op den 24.5 altså på tirsdag i næste uge. Det der undre mig at inde på uvm.dk ligger der en STX MatB prøve der har været udleveret 18.5 .2011, altså igår. Er det bare en skabelon på en prøve?? Eller er der forskellige... -
Engelsk hjælp!
Forumindlæghej, nogle eller en som vil være sød og hjælpe mig med at rette de sidste fejl. da jeg synes det er svært at se sine egne fejl. (: One of the reasons why Americans feel that they need a gun is that people in the USA feel insecure: they need something which can help them to protect their family ... -
Ny synopsis - tilladt??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i AT på torsdag (28. juni), og jeg har et spørgsmål dertil. Jeg skriver om Darwin i Historie A og Biologi B. Jeg har fundet ud af, at jeg har skrevet en dårlig synopsis, da jeg ikke inddrager Historie nok. Jeg har derfor skrevet en ny synopsis, hvor jeg vinkler den anderl... -
Oversættelse
ForumindlægVil blive glad, hvis nogen ville se om dette ser nogenlunde fornuftigt ud :-)Den nye TriumphH.G. har prøvekørt den nye Triumph for os. Her er hans indtryk:De kan ikke undgå at blive forelsket i den nye Triumph, hvis De kan lide at køre stærkt. Den har en fabelagtig acceleration, blandt andet ford... -
Engelsk - oversættelse
ForumindlægHejEr der nogen der gider rette min oversættelse?Ifølge en videnskabelig undersøgelse af børns læsefærdighed i 25 lande, inklusive lande i den tredje verden, er danske børn blandt de dårligste læsere i verden.Især de 9-årige har store problemer. Men selv de 14-årige danske elever klarer sig dårli... -
NOGEN DER VIL TJEKKE OM JEG HAR LAVET ENGELSK OVERSÆTTELSE RIGTIGT? ( TAK PÅ FORHÅND )
ForumindlægVi meddeler Dem herved, at den ovennævnte ordre nu er klar til forsendelse. Ifølge Deres instrukser har vi pakket varerne i stærke eksportkasser, så de ikke bliver beskadiget under transporten. Vi regner med at afsende Deres ordre med m.s. MANAGUA, som forventes at ankomme til London den 2 april ... -
Lille opgave...
ForumindlægDette er et lille resume til "A Trip to Grand Rapids" , jeg er meget i tvivl, og håber på lidt mere kompetent hjælp end den jeg selv kan få frem.. Ville bare vide om der er nogen umiddelbare fejl i følgende.. Roger Hedlund is living with his wife and his two teenage daughters on a ... -
hjælp til tysk(8. klasse)
ForumindlægGodaften har skrevet et referat af en kort tekst, og er lidt i tvivl om der er nogle fejl. hvis I er søde lige at skrive hvis I skulle falde over nogle;) Sophie får dårling karakterer, hvilket hendes mor er meget utilfreds med faktis så meget, at hun overvejer at sende hende på kostskole. Da Soph... -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej JEg har en opgave hvor der står : Write the underlined words in contracted form. Vil gerne vise en eksempel. IT´S CAN´T It is not fair. Joe cried. Why can we not stay there till 12 o´clock? Ved ikke hvordan man gøre sådan at it is bliver ... -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej, jeg har skrevet en lille historie til engelsk, men jeg har problemer med grammatikken især datid og nutid. Her er historien. Not long ago I travelt to Berlin. Berlin was some of the biggest, cultural and historic City I have been too. Something that really shocked me was how aggr... -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i? -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Analyse af snedroningen
ForumindlægEr der nogen der kunne tænke sig, at hjælpe mig med at analysere ''Snedroningen'' .. Jeg har problemer med at komme igang og ved ikke hvordan jeg skal starte med at skrive. jeg skal helst undgå at skrive ''jeg, vi, dem, os osv!!'' -
hjælp til metoder/kilder - kolera.
Forumindlæghej. jeg er igang med min AT synopsis om kolera, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive i metode afsnittet, når jeg har fagene biologi og historie. i historie ville jeg godt finde en kilde/beretning fra en person som fortæller om den periode, men kan intet finde på nettet og... -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to...
