Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9441 til 9460 af 95433
-
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
hvad er den indre funktion i (1+sin(x))*cos(X)+c?. integral vhj substituition - Citér
ForumindlægNogen der kan komme emd hvordan den skal løses. Hvis jeg skal integrere vhj af substitution (1+sin(x))*cos(x)+c, hvordan gøres dette. Så t=1+sin(x) og dt=cos(x)., hvad skal jeg så efter? skal jeg brugeproduktreglen? -
Ekstra fag/supplering i 1g?
ForumindlægKære Studieportal's brugere Kan man godt tage ekstra fag allerede i 1g, eftersom jeg går på en hhx, har jeg hverken biologi, fysik eller kemi. Jeg er klar over, at man kan suplerer disse følgende fag efter endt gymnasial uddanselse, men jeg vil helst gerne tage dem allerede i start af det a... -
en opgave?
ForumindlægHeej allesammen, Sidder med en fysik opgave, og kunne godt bruge noget hjælp. opgaven: Et brintatom befinder sig i grundtilstanden og absorberer en foton, hvorved det exiteres til 4. niveau. Bestem energi og bølgelængde for fotonen. p.f Tak :D -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
a) Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F?
ForumindlægJeg har en opgave som lyder således. På figuren ses graferne for tre funktioner. Det oplyses, at en af graferne er en graf for funktionen f for en stamfunktion F til f a) Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F? Figuren, vehæfter jeg herund... -
Haster! Vise at en mængde C er en kurve γ(t) = (x(t),t,z(t))
ForumindlægHejsa alle. Jeg er gået lidt i stå i denne opgave. Håber der er nogle der kan hjælpe mig videre. Opgave: Givet C = { (x,y,z)∈R3 | sin(x) + sin2(y) + sin4(z) = 0 og (x - z)2 = 4π2 } Bevis at C i en omegn Ω af punktet (0,0,-2π)∈C er en kurve af formen ... -
Om trekant ABC oplyses, at arealet er 22,9 samt at B = 32,3° og AB = 10,6. a) Bestem højden fra C
ForumindlægOm trekant ABC oplyses, at arealet er 22,9 samt at B = 32,3° og AB = 10,6. a) Bestem højden fra C. Da jeg kun har to oplysninger om trekanten kan jeg hverken bruge sinus eller cosinusrelationer? Hvordan gør man så? Hjælpen er meget værdsat, tak på forhånd! -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af venlig og pædagogisk gymnasielærer.
ForumindlægLektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af venlig og pædagogisk gymnasielærer. Jeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Skriv til matema10k@gmail.com eller ring til 61734623. -
Adgangskrav(Driftsteknolog)
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (... -
Hjælp. Hvilket volumen har 3,5 mol CO₂ ved 30,0 °C og 0,900 atm. tryk?
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med opgaven: Hvilket volumen har 3,5 mol CO2 ved 30,0 °C og 0,900 atm. tryk? Jeg ved at jeg skal bruge idealgasligningen, men jeg får et meget stort tal. Facit er 97,7 L -
Beregn delta(rS) for reaktionen ved 25 grader C og komentere fortegnet for delta(rS)
ForumindlægOpg 1 deltarG=-4700,18 og deltarH=-2801 opg 2(hjælp) Beregn delta(rS) for reaktionen ved 25 grader C og komentere fortegnet for delta(rS) -
9. klasse fysikbog
ForumindlægHejsa, jeg er en pige, som går i niende klasse, og jeg går meget op i både fysik og kemi. Jeg kunne godt tænke mig, at læse flere fysik/kemi bøger. Så det vil derfor være en stor hjælp, hvis I ville skrive, hvad jeres fysik/kemi bøger i bruger på skolen hedder. Tak på forhånd :) -
tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??
ForumindlægHej! Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne her opgave. Er der en, som kan give en hjælpende hånd? opgaven lyder således: Ud fra en funktion f er funktionerne g og h bestemt ved g(x)= f(x-2) h(x)=f(x+1)+2 på figuren ses graferne for de tre funktioner f, g og h. (vedhæft... -
En mættet opløsning af benzoesyre i vand ved 25 C indeholder 3,4g C6H5COOH pr. liter
ForumindlægEn mættet opløsning af benzoesyre i vand ved 25 graders celcius indeholder 3,4 g C6H5COOH pr. liter. a. Vis, at i den mængde opløsning har benzoesyre en koncentration på 0,0278 M. b. Beregn pH i den mættede benzoesyreopløsning. pKs = 4,19. Til 400 mL af den mættede benzoesyreopløsning sættes nu N... -
Fremtid , A og Bniveau??
ForumindlægHej jeg vil gerne have et råd hvis der er nogen der vil hjælpe mig ud af et dilemma....Jeg går kun i 1.g men tænker over hvad jeg videre skal have på A- og B- niveau. Jeg er meget interesseret i biologi,kemi, idræt og musik. Det er alle sammen ting jeg nyder. Meeeen min søster som gik på gymnasie... -
Biologi mundtlig eksamen
ForumindlægHej biofolk!Da jeg skal op til eksamen i bio A, er jeg intresseret i at vide om der er nogen af jer, der har prøvet at været til bio mundtlig eksamen. Hvordan forberedte i på eksamen i biologi. Jeg søger også noter til bio A- niveau. Tak -
Supplering ved siden af gym?
ForumindlægHej derude. Vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at supplere fag, mens man går på gymnasiet? har nemlig en drøm om at blive læge, og har i øjeblikket fysik c, kemi c og mat b. Går i 2.g og sidder og tænker over, hvor smart det ville være at suppler fx Kemi C til B her i sommeren 20... -
Stående bølger
ForumindlægHejsa... Jeghar et lille problem. Jeg skal op til fysik imorgen og fremlægge om LYD. der står ikke så meget om stående bølger i min fysik Orbit C, og af den grund fatter jeg ikke hvad det er.... er der ikke nogen der kan forklare hvad det er??? Tak -
Biokemi B eller Biotek
ForumindlægHvad er foreskellen på retningslinjerne biotek (Biotek A/Mat A/ Fys B) og biokemi (Biologi A/Kemi B)?
