Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9581 til 9600 af 127115
-
Massespektrograf
ForumindlægOpgaven lyder: I en massespektrograf sendes enkeltladede positive ioner ud gennem spalten S med den nedadrettede hastighed v. Se figur. Ionstrålen bliver afbøjet i en halvcirkel af et homogent magnetfelt på 0,50T. Feltet re rettet vinkelret ind i tegneplanet. Hastighedsfilteret virker således, at... -
økosystem
ForumindlægHvem kan hjælpe? Brug vands fysiske egenskaber til at beskrive den sæsonafhængige omrøring af vandmasserne i en dyb tempereret sø. Diskuter betydningen af denne omrøring for organismerne i søen. På hvilken tid af året vil I forvente at den limnetiske zone I en eutrof dansk sø er smallest? Hva... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
SE HER!
ForumindlægHEJ ALLE, Jeg skal trække emne imorgen i samfundsfag og har 24 timer, men da samfundsfag er min svage side vil jeg bede om at bare 1 er villig til at være til rådighed imorgen til at kunne hjælpe mig lidt. Det ville betyde så meget for mig. Ville der være en som ville gøre denne gode gerning? ... -
jernindhold i ståluld
Forumindlægvi har lavet dette forsøg i skolen og skal nu udregne nogle ting.. 0,1 g. ståluld og vi tilsatte ca. 30 mL Svovlsyre... vi opvarmede indtil denne var opløst. Derefter fyldte vi en burette med 0,02 M kaliumpermanganet og nulstillede det. vi titrede opløsningen indtil den blev svag violet farvet. D... -
;O( snøft- hjælppp
Forumindlægkan i rette denne her for mig.. jeg ved ikke om der er sproglig, grammatik fejl..---------------Artiklen handler om Hennes og Mauritz og hvordan det er på markedet. De sælger billige, trendy tøj overalt i Europa. Det har været publiciret i 24 år og de har tjent ca.$ 10 billion og den er sverige... -
Frø
ForumindlægVores lærer har givet os en mærkelig opgave igen. Der er 7 sten på en linje. På de tre første sidder der tre grønne frøer og på de tre sidste sidder der 3 røde frøer. Hvordan flytter man så om på dem? -
Jeg har nogle spørgsmål-?
ForumindlægHar nogen været til gymnasiets optagelses prøven sidste år eller i det hele taget har være til optagelsesprøven, som kan fortælle lidt at hvordan det forgår?? Altså jeg ved godt det er mundtligt men giver de også nogle opg feks. i matematik at man skal løse eller hva?? -
Forskellen på Fremskrivningformlen og opsparingsformlen
ForumindlægHej alle sammen. jeg skal til mundtilg matematik imorgen, og jeg grubler over dette sidst espørgsmål her, håber i kan hjælpe mig... Redegøre for forskellen mellem Fremskrivningformlen og opsparingsformlen. Hvis i kan, må det gerne være et simpelt svar :) Mange tak - Mathias SK -
Problemregning sæt 3
ForumindlægHej derude. Mangler de sidste opgave i dette sæt, men kan simpelthen ikke finde ud af den. Spørgsmålet lyder: Til folkeskolens afgangsprøve i færdighedsregning, skal der regnes 50 opgaver på 1 time. Hvor mange sekunder er der til hver opgave ? Håber i kan forklare denne opgave til mig :) -
Reducer-stykke!!
ForumindlægJeg har et problem:Jeg ved íkke hvordan jeg ganger to parenteser med hinanden. Jeg vil lige prøve at stille det stykke op, som jeg har problemer med:2x(3x+4y+2)-(x-2)(6x+8y)Jeg har ikke problemer med det første stykke af opgaven, det er mere det sidste -> (x-2)(6x+8y), som jeg ikke kan finde u... -
Binets formel
ForumindlægEr der nogen der kan gennemskue denne omskrivning for Binets formelm udført ved induktion..er gået i stå ved dette trin da jeg ikke helt forstår den sidste mellemregning, hvorfor skal de ganges sammen og hvorfor skal der lægges + 1 til? Er der nogen der har en nemmere løsning, ført ved induktion?... -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
Elektroforese
ForumindlægHej :D Jeg skal forklare følgende figur (se vedhæft) Jeg forstår den første brønd, som viser at HbA (almindelig hæmoglobin) er mere negativ ladet på grund af sidegruppen glutamat. Den sidste brønd forstår jeg også. Den viser, at HbS (seglcelleanæmi) er mere positiv ladet på grund af, at gluat... -
vedr. Hiv-Elisatest
ForumindlægJeg sidder og fumler med et sidste spørgsmål i min rapport som jeg simpelthen ikke kan overskue. Når man laver ELISA-test foregår det ved at et antigen sætter sig på et andet antigen i de brønde man laver den i, men hvordan er de fremstillet? og hvorfor kan et antigen sætte sig på et andet antige... -
Naturfagsspørgsmål
ForumindlægMåske er det normen, måske ikke.I hvert fald så har min naturfagslærer fået den ide, at vi skal gennem alt hvad der står i vores lærebog, uden undtagelser. Fx. er vi pt. i gang med sandsynlighedsregning. Ifølge ham selv samt bekendtgørelsen, er det tydeligt skrevet, hvilke emner der vil indgå i d... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
Hjælp til et lille stykke..
ForumindlægBestem den løsning til differentialligningen, der går gennem (a,b) når (dy/dx)=x, (a,b)=(1,2) er vant til at løse dem på formen (dy/dx)=ky så det her er lidt forvirrende... -
kvadratsætningerne mat B rigtigt?
ForumindlægA1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 =(a+6)(a+6)Jeg omskriver/opløser potenses =Så ganger jeg ind i parentesen, a*a+a*6+6*a+6*6 = så omskriver jeg, da a*a er det samme som a^2 derfor, a^2+6^2, så har vi tilbage a*6+6*a, hvilket er det samme som 2a6 slut= a^2+6^2+2*a... -
Nye uddannelser
ForumindlægFlere og flere uddannelser åbner på de forskellige universiteter. Eksempelvis er det nu muligt at blive journalist på SDU i Odense, det er også muligt at blive jurist på SDU og der bliver også åbnet for en jordmoderuddannelse i Esbjerg. Det er fint nok, at man blive uddannet til eksempelvis journ...
