Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 9681 til 9700 af 163700
-
bestemmelse af a og b!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? Skal bestemme a og b af en funktion og jeg kan ikke huske hvordan man gør'? Min bog har jeg ikke hjemme, så kan heller ikke kigge i den :/ Idet a og b er reelle tal, er der givet ved funktionen f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*kvdrt(x) , x>0 Bestem t... -
Differentialregning, bestem a og b
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave som jeg er gået lidt i stå ved .. En funktion f er givet ved f(x) = ax^2 + bx , hvor a og b er tal. a) Bestem f ’ (x). Grafen for f går gennem punktet P(-2, 1) og har i dette punkt en tangent med hældningskoefficienten -3. b) Bestem a og b . A har jeg fået ... -
Bestem a i en differentialligning
ForumindlægEn funktion ƒ er løsningen til en differentialligning: y'=3-a*y, hvor a er en konstant Det oplyses, at (0,2;-1) er et linjeelement for differentialligningen Min opgave er, at jeg skal finde a samt en forskrift for ƒ Jeg er godt klar over hvordan jeg finder forskriften for &f... -
Hjælp ! Engelsk terminsprøve for 8. Klasse.
ForumindlægHej.. Jeg er en pige som går i 8. Klasse. Jeg har engelsk terminsprøve imorgen, og er virkelig nervøs. Jeg vil lige hører om der er nogen som har haft det fornyligt, og som kan sige hvad man virkelig skal øve sig på ?? Har hørt at man skal skrive en stil på en halv side ? Er det en artike... -
Logaritmefunktioner og eksponentiel vækst - årsprøve mundtlig matematik B-niveau
Forumindlæg10 Logaritmefunktioner og eksponentiel vækst Du skal fortælle om logaritmefunktioner og om regneregler for disse. Endvidere skal du fortælle om halverings- og fordoblingskonstant for eksponentiel vækst. Jeg skal op i mundtlig årspøve i matematik på B-niveau. Jeg kan risikerer at trække d... -
regression a=0???
Forumindlæghej har lavet en opgave med regression hvor jeg bestemmer a og b jeg får så bare a=0 og b=8,16 det giver da ikke mening til ekspoentiel regression b*a^x jeg har oploadet et billede af det -
2(a+b)^2 ????
Forumindlæghvordan gør jeg med den der lille toer oppe i hjørnet?? altså: 2(a+b)^2.. hvad gør jeg?? :(:( -
s = ⋅ a ⋅t2
ForumindlægJeg har problemer med at løse denne her ligning: Der er givet følgende formel, hvor s står for vejlængde, a for acceleration og t for tiden: s = 1/2 ⋅ a ⋅t2 Bestem størrelsen af a, når s = 1000 m og t = 32 sek Er der nogle der kan hjælpe og forklare hvordan man gør? :) På forhånd... -
Matematik a, HHX systime
ForumindlægNogle som ved hvor man kan finde facitlisten til Matematik a HHX bogen? -
Isolere log(a) i formel
ForumindlægNu spørger jeg måske lidt dumt men hvordan isolerer jeg log(a) i formlen: T1/2 = log(0,5) / (log(a) På forhånd tak -
-2a(a+b) mellemregningerne?
ForumindlægHvad er mellemregningerne for at reducere -2a(a+b)? Er lidt usikker hvordan man ganger både -2 og a ind i parentesen -
Større engelske sider ala Studieportalen.dk
ForumindlægStørre engelske sider ala Studieportalen.dk Findes der nogle gode af sådan nogle med forum og opgavesamlinger? -
SRP - engelsk og historie
ForumindlægHej, jeg sidder og stresser over hvad jeg skal have som emne i min SRP. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have om noget der omhandler musik eller musikhistorie, er der nogen der har gode forslag? Skal helst bruge svar idag. Tak på forhånd. -
Hjælp til oversættelse dansk til engelsk
ForumindlægEr der en der vil kigge på denne oversættelse: Dansk: Sagen om dobbeltmordet på Nicole Brown Simpson og Ronald Goldman er blevet kaldt århundredets største retssag i USA. Mediernes interesse i sagen er ikke så meget ofrene som den hovedanklagede, OJ Simpson, USA's største fodboldspiller ge... -
lidt engelsk.. Hjælper strengere straf?
ForumindlægCan stricter punishments for violent crimes reduce crime and violence? Sådan lyder spørgsmålet.. Jeg skal svare på hvorvidt det er en god/negativ ting.. Til den gode, har jeg skrevet noget med at det nok ville få flere til at tænke over, om det virkelig er det værd osv... Men jeg har lidt svært... -
Engelsk: Find fejl i sætningen
ForumindlægHej Jeg skulle finde nogle fejl i 6 sætninger, men har problemer med to af dem: Første: "My father gave me two good advices"; her kan jeg ikke finde fejlen Anden: "He was not happy about that he had failed the exam"; her kan jeg tydeligt "høre" at der er noget galt, ... -
Engelsk sæbe og egenskaber
ForumindlægHej SP! Kan I hjælpe mig med noget, som jeg har problemer med, I må meget gerne forklare. MANGE TAK PÅ FORHÅND: Jeg skal sige: Når man taler om sæbens egenskaber, mit bud: When you are talking about soaps characteristics. [...]fordi sæbens egenskaber virker, mit bud: because the soaps characteris... -
Find fejlen i engelske sætninger
ForumindlægKan ikke finde ud af hvad fejlen er i følgende sætninger: He actual said that! He speaks English very good. The wolfs were very hungry Kan i hjælpe ? :D -
Bestem a og b
ForumindlægHvordan finder jeg a og b uden brug af hjælpemidler -
Differentiere mht. a og b
ForumindlægHej Hvordan differentieres både mht a og mht b? Tak på forhånd
