Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10041 til 10060 af 95433
-
Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi... -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægDav, jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen i EØ på C-niveau (gymnasiet).Begreber såsom afkastningsgrad, overskudsgrad, likviditetsgrad osv., er det noget som, efter jeres erfaring, er noget som man skal kunne til en mundtlig?Altså, skal man sidde i forberedelsen og regne de der trælse... -
HJÆLP MED EKSAMENS STOF, HASTER!
ForumindlægHej, brug for hjælp til matematik C-niveau - det haster! hvordan finder man højdebestemmelse af en retvinklet trekant ? -
lille oversættelse:
ForumindlægER der nogen som lige kunne tjekke om det jeg har oversat passer. Jeg skal bruge det til at svare på et spørgsmål i biologi men er ikke helt sikker på at jeg har oversat det rigtigt. der er også nogle enkelte ord som jeg ikke forsår. DET VIL VÆRE SUPER HVIS DER VAR NOGEN SOM VILLE TJEKKE DET: PÅ ... -
AT-emne - hjælp!
ForumindlægHej :) Skal aflevere endelig emnevalg i morgen, og jeg skriver i Fysik (B) og Religion (C). Det jeg gerne vil skrive om er atombomben og religiøse reaktioner, men kan ikke rigtig finde materiale i Religion, så overvejer om jeg skal skifte emne. Så har I nogle gode ideer til emner? Det skal ... -
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Moment og reaktion
ForumindlægHejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ... -
Ellære, simple formler hjælper ikke
ForumindlægOpg. 12 side 264 i Fysikbogen "Spektrum fysik 1". Bestem erstatnings resistansen ved at indføre passende betegnelser for strømmene (I1 = 3/5 og I2 = 2/5) gennem de forskellige resistorer. Strømmene har jeg selv regnet men kan ikke finde erstatnings resistansen. Tegningen nedenunder il... -
Hvor stort er Universet?
ForumindlægHvor stort er Universet? Der er mange teorier om hvor stort det er, hvad der er ved grænsen af universet og om der overhovedet er nogen grænse. Jeg vil her ridse en tænkelig teori op:Paralleluniverset. Forskere er begyndt at tale om, at vores univers bare er ét blandt uendeligt mange universer, d... -
Sammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen?
ForumindlægSammenhæng mellem elektronegativitet og energi, der skal bruges for at springe bindingen? -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
Religion..
ForumindlægHejsa.. Forventes der noget af en når man starter på c-niveauet? Jeg ved nemlig intet om religion, og har derfor overvejet bare at få en lille smule styr på noget. Derfor vil jeg spørge, om der er en smartere måde at gøre det på, end at finde en side på nettet hvor religionerne er beskrevet tilst... -
Eksamen!
ForumindlægJeg skal op på mandag! og vil høre om nogle ved hvordan eksamen foregår på C-niveau?? Og er det en eksamen hvor man står ved tavlen ellers sidder ned? Og kan det passe man ikke får spørgsmålene givet inden men har 24 min forberedelse og 24 eksamination? Håber på HURTIG hjælp.. TAK.. -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Isens specifikke smeltevarme
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en fysik rapport om at bevise isens specifikke smeltevarme, som jo er 334 kJ pr. kg i følge tabelværdien, via et forsøg. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge. Jeg ved at formlen E=m⋅Ls bruges til at finde ud af hvor meget energi der skal t... -
Fysikeksamen
ForumindlægJeg skal til Fysik eksamen på Fredag, og jeg ville høre hvis der er nogle der har nogle ting der kunne hjælpe mig!? -
Spektroskopi i skriftlig eksamen - Kemi??
ForumindlægHey, sidder lige og læser: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfOg: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/lov/bilag21.htmJeg skal ikke kunne alt det her Spektroskopi til kemi høkniveau eksamen imorgen, vel??
