Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10061 til 10080 af 11183
-
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
fridage fra uni
ForumindlægHej</o:p> Jeg skal starte på uni her d. 1. sep, så derfor har jeg ikke rigtig særlig meget kendskab til hvordan tingene kører på universiteterne. Mit problem er, at mine kammerater og jeg længe har gået og snakket om at lave en "vandretur" til Norge (noget alá Bubber og BS ... -
hevet ind til ekstra spørgsmål efter votering
ForumindlægDet drejer sig om en mundtlig eksamen på videregående uddannelse Jeg vil høre om det egentlig er tilladt at hive en elev ind efter man har været inde og forsvarer sig og eksaminator og censor har voteret, og så stille eleven yderligere spørgsmål for at få klarlagt hvilken karakter eleven skal have -
Grænseværdi for cos(n) for n-> uendelig
ForumindlægHvad er grænseværdien for cos(n) for n -> uendelig? Hvis man tager en graf ser man, at y-værdierne svinger mellem -1 og 1, men hvis man taster det ind på lommeregneren giver den et "undef". -
Uddrag af "Kapitalen" til AT-synopsis
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet marxisme i AT. Jeg skal analysere Marx' teori om kapitalismen. Dertil skal jeg benytte uddrag af hans hovedværk "kapitalen" (http://www.marxister.dk/kapitalen.php). Da det er et meget stort værk, ville jeg høre om der var nogle der havde nogle oplagte ideer... -
Mundtligt samfundsfag - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt samfundsfag til 9. klasses afgangseksamen Jeg har dog ingen anelse om hvad jeg kan komme op i af emner og hvad man skal snakke om og hvor lang tid.... Er der nogle af jer, der kan gøre mig klogere på det? -
differentialligning
Forumindlæghey jeg sidder her og laver SRO, men jeg forstår ikke en opgave, håber du kan hjælpe her :) opgaven lyder så ledes: Sæt a = √(k/m i differentialligningen x´´(t)=-(k/m)*x(t) og løs x''(t) = -a2 x(t) når begyndelsesbetingelserne til tiden t = 0 er x(0) = 0 og x'(0 ) = w. jeg er ... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
Hjælp til at forstå differentiel :(
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg laver denne her opgave, jeg har altid haft svært ved differentiel. Jeg har virkelige bruge for hjælp til at regne denne opgave ud, da den skal afleveres imorgen på forhånd tak -
Mat-B delprøve funktioner, analytisk geometri
ForumindlægJeg sidder med denne og jeg er groft sagt blank. 1a, 2a, 2b, 2c er lavet 2d ved jeg ikke hvordan jeg reelt skal lave, har sjusjet mig frem grafisk med både en andengradspolynomium og harmonisk svingning, men hvordan man skal udregne længden - No idea. Spændt på at se, når folk kommer med besvar... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Er der nogen, der ved hvor man kan finde en form for en pensumliste eller oversigt over hvad man skal kunne til den skriftlige eksamen på b-niveau? -
syrer og baser
ForumindlægKan man sige at en syre/base er en kemisk forbindelse?? eller hvordan kan man definere det? -
vagter under eksamen stx (mundtlig)
ForumindlægHej allesammen er det en vagt, i forberedelse lokalet? -
Ate hybris og nemesis?
ForumindlægEr der ikke nogen der kan hjælpe mig med en definition på ate hybris og nemesis ? Og subjektiv og objektiv skyld? På forhånd mange tak! (: Vh Anja -
Ingtegral regning - grundlæggende spørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og har lidt problemer med integral regning - for jeg er meget i tvivl om det sådan helt grundlæggende. Når man integrer bestemmer man en stamfunktion, - men hvad er det sådan HELT grundlæggende man egentlig gør? Når man differentiere bestemmer man jo en tangents hældning, o... -
Effektforhold i en forstærker og impedanstilpasning
ForumindlægJeg skal gøre rede for de to ting, men er ikke helt klar over hvad det går ud på. Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå det? Tak på forhånd Er det korrekt i forhold til en redegørelse af impedanstilpasning? Når man skal vælge højttalere, så skal den ydre modstand Ry være lig Ri i ... -
Hvordan reducer man ??
ForumindlægHvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ??? -
Gode fysikbøger - Gym, STX, og grundskole niveau?
ForumindlægHej, Hvilke fysikbøger kan i anbefale til selvstudie både til Grundskole og GYM /STX Niveau? Jeg har hørt om disse bøger men ikke set indholdet og ved derfor ikke om de er gode til sevlstudie. Orbit C, B A Grundlæggende fysik - Erik Øhlenschlæger Gyldendals små opslagsbøger Fysik/Kemi H... -
Hjælp til Vekselstrøm
ForumindlægHello der :D Vi skal lave et ordkort til i morgen om vekselstrøm, og vi har fået at vide, at vores fysik lærer vælge en tilfældigt ud af klassen. derfor vil jeg gerne have HELT styr på hvad det er, hvis det nu skulle ske at blive mig ;) Vi skal placerer ting i emnerne; Hvad er det, Hvilke egenska... -
Medicin adgangskvotienter 2013
ForumindlægHej Ja nu er der s&amp;#229; kun 2 dage tilbage til adgangskvotienterne for 2013 bliver offentliggjort, og dermed hvem der opn&amp;#229;r sin dr&amp;#248;m om dr&amp;#248;mmestudie.. Jeg er selv meget nerv&amp;#248;s over resultatet, har selv s&am...
