Søgning på: fysik projekt. Resultater: 10141 til 10160 af 20688
-
Ohm
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave for om "Ohm" i fysik. Jeg har ret svært ved at forstå det, som står i bogen og forskellige steder på nettet - kan nogle evt. forklare det på en let forståelig måde? Jeg har læst, at udover at måle den elektriske modstand, kan man også bruge Ohm ti... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
SSO.fysik - hjælp til perspektivering
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SSO i fysik og er godt og vel næsten færdig, jeg er noget til konklusion/afrunding, i min problemering formulering bliver der stillet et spørgsmål, "hvis tiden og pladsen tillader det, kan du diskutere praktiske anvendelsesmuligheder af pendulsvingninger og rotation... -
Hjælp til sin,cos..?
ForumindlægHejsa..Sidder med lidt fysik og skal fra denne:x^2 - (v0^2*cos(a)^2*sin(a) / cos(a)*g)*x =0til denne:x^2 - (v0^2*sin(2a) / g)*x=0Men jeg kan ikke se hvordan det sker. Jeg kan se at cos(a) i brøken kan gå ud med hinanden så der kun er cos(a) tilbage i tælleren. Men det forklarer da ikke hvorfor si... -
At læse på uni vs. erhvervsuddannelse
ForumindlægEr der forskel på undervisningen, det faglige niveauet mm., når man kigger på at læse på hhv. universiteter som Århus, KBH etc. og de mere erhversrettede uddannelser fra fx DKs farmaceutiske uni og DTU?Jeg har en ide om at det er smartere (med henblik på arbejde senere) at tage en uddannelse fra ... -
elektromagnetisme
ForumindlægHej jeg er I gang med at skrive fysik rapport i 9 klasse,om elektromagnetisme, men jeg har et problem: I min fysikbog ny prisma ni står der "Vi sender en jævnstrøm igennem en ledning for at undersøge, om en elektrisk strøm påvirker en magnetnål. Magnetnålen giver et kraftigt udslag. Omkri... -
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
5 A-fag kontra 4 A-fag + C-fag
ForumindlægHej. Jeg har: Mat A, Kemi B og Fysik B Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal hæve begge b fag eller kun det ene. Er der nogen som har erfaring med 5 A-fag byrde mæssigt og ved. hvilken karakter man kan "nøjes" med for at de 3% giver det samme som hvis man havde 4 A-fag uden de... -
Induktion
ForumindlægHej alle der har forstand på fysik :-) Mine spørgsmål er: Kan man, uden at føre magneten gennem spolen, skabe en induktionsstrøm. Fx ved at lade magneten løbe lige under, ved siden af, ovenpå osv. spolen? Vil dette stadig skabe en induktionsstrøm? Kan man lave én stor cirkulær spo... -
Karakter vægt?
Forumindlæghej alle sammen, er lidt forvirret over hvordan stx engelsk B niveau faget vægtes . Jeg har nu fået 2 årskaraktere og snart et eksamenskarakter, har kigget lidt på hvordan mit snit kommer til at se ud, og forstår ikke hvorfor både skriftlig og mundligt årskaraktere samt eksamen hvert tæller 0,75.... -
Funktion
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave om et matematisk pendul i fagene matematik og fysik. Jeg skal bruge en funktion, så jeg til en vilkårlig tid kan finde vinklen mellem den snor pendulen hænger i og indfaldsloddet. Dvs. funktionen skal hedde noget med θ(τ)=.....? Jeg har ingen ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Helsefysik
ForumindlægJeg kan se der er kommet et par nye indlæg inde på fysik-oversigten, men håber stadig at kunne få hjælp til denne her....Henfaldene af kulstof-14 i en person, hvor personen vejer 70kg.1. Hvor mange kg kulstof-14 indeholder personen?2. Beregn aktiviteten af kulstof-14 kernerne i personen?Skal jeg ... -
Neutralisation
ForumindlægHejSkal op i fysik/kemi imorgen (9. klasse).Har trukket "neutralisation", hvilket egentligt ikke rigtigt skulle give noget problem. Jeg har ikke problemer med selve opgaven osv.Mit problem er, at jeg skal have det til at fylde 10-15 min. Er oppe på 7, så det er ikke helt godt nok.Nogle ... -
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
Ohms lov?
Forumindlægvi er to piger der skal op til mundtlig fysik i morgen og vi sidder og laver dispositioner. vi er igang med ohms lov, og vi mangler nogle punkter, er i søde og hjælpe. vi har transformation, forklaring af ohms lov og samlede modstande på spoler. Please hjælp os!!! der må ogs gerne komme en forkla... -
Gymnasiet - spørgsmål
ForumindlægHeeey skal starte i gymnasiet på mandag. Jeg har valgt linjen samfundsfag B, engelsk A, psykologi C Men jeg overvejer kraftigt at skifte studieretning allerede nu til biotek A, matematik A, fysik B, fordi jeg gerne vil være dyrlæge når jeg bliver ældre. er bare sygt bange for at jeg ikke ... -
Stabilitets- og Vækstpagten
ForumindlægJeg er igang med at skrive den store skriftlige opgave på HHx 3år, og jeg er rendt ind i et stort problem.... Opgaven består af to dele, og den første del er jeg færdig med, den lyder sådan her: Der ønskes en analyse af baggrunden for Stabilitets- og Vækstpagten,Denne del var der ingen problemer ... -
Naturgeografisk metode
ForumindlægHjælp! Jeg skal til AT-eksamen her på tirsdag og er fuldstændig clueless hvad gælder den naturgeografiske metode. Er der ikke en venlig sjæl der vil og kan forklare mig hvordan den virker og hvordan man bruger den? Alle inputs er meget velkomne!
