Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10141 til 10160 af 33650
-
Optagelse på Medievidenskab?
ForumindlægHej alle :) Jeg har i år søgt ind på Medievidenskab på SDU igennem kvote 2, og tænker hver dag på hvad jeg mon kan gøre hvis ikke jeg kommer ind, da jeg virkelig ikke har andet jeg hellere vil i livet. Jeg blev student i 2016, og startede på multimediedesigneruddannelsen i håb om at forbedre mi... -
Rettelse af verbalkongruens
ForumindlægJeg er lige ved at rette nogle, efter min mening, lidt tricky kongruensopgaver. Er der ikke nogle der vil være søde, og se om de er rigtige? -One fifth of the population were children. -Six times six is thirty-six -Three plus ten is thirteen. -Lots of snow has fallen this winter. -Not only the bu... -
Nem lille rettelse
Forumindlægden er skulle gerne være ganske nem og overkommelig for de fleste herinde. jeg har det bare lidt svært ved engelsk, så håber nogle af jer vil rette det værste.Dansk:Kære Mabel!Jeg er frygtelig ked af, at min kone er overtroisk. Der er ingen tvivl om, at hun faktisk tror på, at man ikke skal gå un... -
Raketter
ForumindlægHej Jeg skal igang med at skrive en SRP opgave om raketter. Jeg står på rimmelig bar grund, er det nogen der kunne hjælpe mig med at komme igeng. det kunne være godt hvis nogen havde nogle noter om raketteorier, eller evt. hjemmesider/bøger På forhånd tak -
HJÆLP MIG TAK <3
ForumindlægEr det okay at bruge en af kameraternes notater til en 24 timers biologi eksamen? han var inde dagen før og fik et 10 tal, jeg harvalgt at tage hans noter og håbe på det bedste, er det lovligt? :i -
Kalender til windows skrivebord
ForumindlægHej Hvor kan man finde en kalender som man kan have på windows skrivebordet (så man kan laver noter som lektier og aftaler osv.)... Har prøvet at surfe lidt...de fleste er bare noget prøve noget, hvor man så skal betale efter 1 månedsforbrug. Nogle ideer til hvor man kan downloade det og ... -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n... -
Find én fejl i sætningen
ForumindlægJeg sidder lige med en opgave, som går ud på at finde fejl i sætningerne. Fejlende skal rettes og forklares. I nedenstående sætninger er jeg dog i tvivl om hvad fejlen er, 1. The japanese people are very polite when they do business with foreigners. Er fejlen i ovenstående noget med udtry... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
Gennemsnitskarakter? Folkeskole.
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at regne det ud selv men har fået SÅ mange forskellige oplysninger om hvordan man gør, så jeg er forvirret. Jeg går i 9. klasse, og vil bare gerne vide hvor jeg står. Så, jeg skriver mine karakterer og så hvis I vil være søde at regne det ud? Mange tak. Og ja, jeg får ... -
Nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 linjer?
ForumindlægEr der nogen der vil rette et tysk eventyr på 15 - 20 linjer, da jeg skal aflevere det klokken 23:30 iaften senest! Håber nogen er interesseret. I må gerne ændre den. Her er historien: Es war einmal ein grosses Land. Im das Land herrschte ein Königin, zusammen mit ihrem Sohn. Ihrem Sohn war Prin... -
Læseferie
ForumindlægHar lidt brokkeværk at komme ud med. Jeg går på en HTX-uddannelse, er 2. år - så hører under den nye reform. Eksamenstiden er over os, og presset stiger og stiger. Det jeg synes er mærkeligt, er mht. læseferien m.m. På det almene gymnasie ved jeg, at de for længst fik deres udtræk at vide, og v... -
Dansk:er der nogle der kan hjælpe?
ForumindlægHej.. jeg er virkelig på bar bundt med hensyn til at hvordan jeg videre kan digte på denne historie..(for da jeg ikke kan finde pointen i denne tekst, kan jeg heller ikke fortsætte den..)...har siddet foran denne cpu skærm i snart 2 timer nu uden at skrive noget :'mvh migDet handler om at jeg... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp med nedenstående sætninger. Mit problem ligger i, at jeg skal have oversat 'for at' grammatisk korrekt - Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette, og evt. rette og vise fejlene i sætningerne? 1. Man løser opgaven ved at finde den rigtige metode.... -
Helte eller hvad?
ForumindlægHar denne korte tekst fra dansk-engelsk oversættelse for, som jeg håber I kunne være så venlige at rette for eventuelle fejl. På forhånd tak! ____________________________ Helte eller hvad? I de vestlige lande vil mange kvinder gerne forlade deres hjem for at få et arbejde. Sådanne ønsker er s... -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Anden Verdenskrig;-)
ForumindlægGodaften allesammen!! Hmm, jeg håber at der er nogen herinde, som kan give mig nogle forslag til besvarelse af følgende spørgsmål: 1)Beskriv Hitler som person -indtil krigen starter. hvilke ydre og indre årsager kan du finde til hitlers magtovertagelse? 2): Nævn og beskriv eksempler på sy... -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogen, som vil tjekke om jeg har oversat korrekt? Teksten Am Eisweiher foregår i landsbyen Thurgau i Schweiz = Der Text Am Eisweiher vorgeht in das Dorf Thurgau in der Schweiz Hovedpersonen, som også fortæller historien, kører med toget fra Neuchatel, hvor han arbejder = Die Hauptperson,... -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner...
