Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10181 til 10200 af 33650
-
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge fag til DHO. Jeg overvejer at vælge dansk, da jeg plejer at få 10 for mine danskafleveringer. På den anden side vil jeg også gerne vise, hvad jeg kan i historie, men det er ikke sikkert at jeg er lige så god. Hvad vil I råde mig til at vælge? -
krisen i Mellemøsten?
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen, og sidder lige i øjeblikket med emnet mellemøsten. Jeg vil gerne kunne fortælle lidt om hvad der sker i mellemøsten for tiden, men har ikke fulgt med i nyheder og kan ikke rigtig finde noget på nettet. Er der nogen der kort kan informere mig om dette, ell... -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
Teori?? og fremlæggelse
ForumindlægNu har jeg siddet og kigget lidt i de andre indlæg og har set flere steder at der stå noget om teori. Hvad dækker teorien pver? Og så er der noget som jeg slet ikke kan forstå. For jeg har fået af vide flere gange at man ikke må sige det der står i synopsen.. men hvad pokker skal jeg så sige? E... -
enevældens fald og dansk demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til historie eksame og kan ikke fatte hvad der sker i perioden 1849-1901. hvem har magten? Er det første gang vi får en statsminister i 1901 ? nogen der kan forstælle mig kort og godt hvad der præcis sker efter 1849? håber nogen kan hjælpe KH Anna -
Studieretning
ForumindlægHej SP Hvor mange A fag har man normalt? Jeg har valgt studieretning 1. med mat og fysik A. Er dette meget normalt, med hensyn til antal A fag? Dansk A Historie A Engelsk A Matematik A Fysik A Spansk/Fransk A -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
Historisk genstand
ForumindlægHej, Jeg har fået en lille hjemmeopgave i Historie: "medbring en genstand som er vigtig for vores nutid, og som i en eller anden forstand har/får historisk betydning". Jeg har få ideer indtil nu, men da vi gerne skal tænke ud af boksen (så ikke ting som computer, smatphone osv.) ville... -
Den sorte hånd
ForumindlægHej derude. Er ved at skrive historie opgave omkring "Den sorte hånd" og mordet i sarajevo. Nogen der kan komme med nogle gode links til nogle sider med god info osv? og meget gerne nogle bøger omkring emnet. Tak på forhånd! -
Sceince Fiction
ForumindlægJeg skal skrive vider på en sceince fiction romantil i morgen, det er "den skjulte by" Opgaven lyder: Til sidst i Ninavetas forbudte samtale med heloten han de høre nogen komme gående. Forsæt historien, sådan som du forstiller dig, den ville udvikle sig, hvis det enten er: - en af vogt... -
Klage over min skolen
ForumindlægHej Jeg er 16 år gammel og går i 9 klasse, jeg er går igang med mine eksamener på mandag den 6 maj. jeg ksriver fordi jeg ikke føler jeg har fået den rigtige karakterer i Historie! ps skal op i Historie den 11 juni....vi fik vores standpunkt afvide idag, og der ser jeg at jeg har fået 7 igen. f... -
NEJ MAN! IKK ENGELSK OVERSÆTTELSE!
Forumindlæghej med jer allesammen. engelsk er ikk lige en af mine bedste sider!" jeg er bare skod til det! og derfor skriver jeg ind til jer. vil i være sød og tjekke den her lille beskrivelse.. jeg ved der er fejl i den og vil meget gerne ha den rettet.. plzzz.. på forhånd tak!Dansk version:Jeg vil g... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Rettelse af to korte tekster ! :))
ForumindlægEn der gider rette disse to tekster, må MEGET gerne omformuleres så det lyder bedre, og skriv gerne med fed, der hvor i retter/skriver noget andet i teksten. Text 2, må meget gerne kortes ned til omkring 150-160 ord, men det skal være sådan at jeg har "det hele" med alligevel.. Te... -
Hjælp til en engelsk oversættelse!
ForumindlægEr der nogen der gider se min oversættelse igennem for fejl? Jeg er nemlig ikke så god til engelsk, så det ville være skønt hvis nogen ville hjælpe :)Den danske version:Engang rejste jeg fra Oklahoma til Chicago for at besøge min bror, Rabbit. Han tog imod mig, da jeg stod af bussen og på vej hen... -
Engelsk grammatik... Possessive pronominer...
ForumindlægHej allesammen..Jeg har her lavet 16 engelske sætninger, som jeg har oversat fra dansk af. Da jeg ikke selv føler, at jeg har helt styr på den engelske grammatik, håber jeg, at der er nogen, der har lyst til at kigge lidt nærmere på dem.Den danske oversættelse står længere nede på siden..1. She t... -
Tysk.. Haster håber virkelig at nogen vil hjælpe selv om det er sent. På forhånd tak.
ForumindlægNu nærmer sommeren sig, og i vores klasse diskuterer vi ivrigt, hvilken uddannelse vi skal vælge efter studentereksamen. Aviserne skriver, at hvis man vil have et job, så skal man læse medicin. De skriver også, at hvis man vil læse medicin, skal man have gode karakter.Men vores studievejleder sig... -
lille rettelse af sætninger
ForumindlægJeg tror, alle er her i dag. Alle, som tager til Afrika, skal medbringe deres egen medicin. Ingen, som kender ham, tror han er skyldig, men politiet tror det Folk har for travlt nu om stunder. Alle ved, at det ikke er sundt, men ingen ændrer deres livsstil. Vil du række mig saksen, der ligger på ... -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægNogen der vil rette den oversættelse, hvor dansk er den orginale version. Dansk: Dansk: Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te ved en berømt karpedam (carp pool) i Paris. Churchill skal have spurgt Hitler, om han turde vædde (bet) [om], hvem [der] ville vinde krige... -
rettelser til min oversættelse....
ForumindlægHej alle Vil i ikke hjælpe mig med denne oversættelse? En værdig død Mennesket er skabningens herre, men betyder det, at vi kan bruge dyrene i vores eksperimenter og tage deres liv for at beskytte vores eget? Vi bruger hunde, katte, kaniner, heste og mus i videnskabelige forsøg for at finde ...
