Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10301 til 10320 af 127115
-
NN-bøjning
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at læse til tysk eksamen og er kommet i tvivl om, hvad NN-bøjningen er? Der står ikke noget i hverken Rossens eller Gyldendals grammatikbog, og det er ej heller muligt at finde en forklaring på Google. Er der mon nogen herinde, som kan forklare mig, hvad NN-bøjningen er?... -
intermolekylære bindinger
ForumindlægJeg er i gang med en opgave lige nu. Jeg skal finde ud af nogle stoffers intermolekylære bindinger. Opgaven siger jeg skal fortælle hvilken af de 3 intermolekylære bindinger som DOMINERER. Hvordan finder jeg ud af hvilken af dem der dominerer? OG hvis der er en der er super sød og vil tjekke om... -
Unge og sundhed - spørgeskema
ForumindlægHej Vi er to piger der i gang med vores eksamensprojekt i teknikfag. Vi arbejder med unge og sundhed og derfor ville vi sætte pris på, hvis der var nogle 15-25-årige herinde, der gad svare på et spørgeskema for os. http://www.freesurveysonline.com/fso/AskSurvey.fso?Survey=10978&CheckID=9526 På... -
Martin og Victoria symboler
ForumindlægJeg er i gang med at analysere Martin og Victoria da jeg stødte på nogle symbolspørgsmål, som hedder: 1. Der er et gennemgående symbol i romanen og det er ild. Find steder hvor Martin nævner noget der har med ild at gøre. Hvad er ild symbol af? 2. Prøv at finde de natursymboler, der ellers er i t... -
Monotoni af x^2 * e^x
ForumindlægJeg skal finde monotoniforholdene af x^2 * e^x Jeg har fundet frem til f ' (x) = 2x * e^x men så skal jeg beregne d = b^2 * ac og hved ikke hvilke der er a b og c?? og skal jeg gøre noget anderledes fordi det er gange i stedet for plus?? -
Underemner + fodnoter
ForumindlægJeg har to spørgsmål angående SRP. Hvor tit bør man skifte underemner? Jeg er fx lidt i tvivl, om min redegørelse godt kan være et emne, eller om jeg skal prøve at dele det lidt op i emner, selvom redegørelsen alt i alt er omkring 2 sider? Hvad med fodnoter? Hvornår bør man angive, at man har nog... -
ligning, mega svær:s
Forumindlæghej. jeg har fået en ligning, som jeg går mega lost i. bestem a, når -2 er rod i ligningen ax2+7x+14= , og løs ligningen. jeg starter med at putte -2 på x's plads, og så får jeg a= 4 men når jeg vil løse ligningen, så går der noget galt. -
Oversættelse af matematiksprog
ForumindlægJeg har en differentialligning, der hedder 1/y*dy/dt=-a*t+b Lige først hurtigt - hvorfor står der 1/y foran dy/dt? Og hvilken betydning har det, at der gør det? Herefter skal jeg have lidt hjælp til at forstå følgende spørgsmål - altså hvad der rent faktisk står, for der er godtnok nogle ord, jeg... -
Hjælp
ForumindlægForsikring for rejser til Bali rejseforsikring pr. person 827 kr. Afbestillingsforsikring samlede pr.person 350kr. De er to voksne og to børn... Familien ønsker at tegne begge slags forsikringer. 1. Beregn forsikringernes samlede pris... Jeg kan ikke helt forstå opgaven vil i ikke nok hjælpe:) -
Skriv følgende udtryk uden parenteser
ForumindlægHej, her er en lille opgave som forvirrer mig: Skriv følgende udtryk uden parenteser: x(x(x(x+1)+1)+1)+1 Altså, jeg ved slet ikke hvordan jeg skal gribe det an? -
Gåde: Dirac, Shrödinger og Famat i en båd
ForumindlægIndspireret af andre gåder, kaster jeg mig med fare for at få kategoriseret tråden som spam, hovedkulds ud i denne lille gåde, vi blev præsenteret for i en kvatemekanik forelæsning for noget tid siden. Gåden lyder: Dirac, Shrödinger og Fermat beslutter sig for at tage ud og fiske. De sejler ud ... -
Historie - belysning af problemet
ForumindlægHey Studieportalen. Står og skal op i AT i morgen og er begyndt at blive mere og mere forvirret over hvordan historie egentlig har hjulpet med at belyse bekæmpelsen af malaria ved Panama i starten af det 20. århundrede, samtidig med at jeg er en smule usikker på metoden jeg skal bruge i AT inde... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Opskrift på rapport!
ForumindlægJa, så sidder jeg så her, er lige startet på et gsk-kursus i kemi, og skal i gang med første rapport... Døøøh, nu er det jo så efterhåneden 3 år siden jeg havde kemi sidst, og mine gamle rapporter er ikke lige tilgængelige, så er der ikke en der kan forbarme sig og smide en standardopskrift op p... -
Fight Club
ForumindlægHar fået stillet følgende til opgave: "Interpret the ending of the movie (Fight Club) and compare it to the ending of chapter 29 & 30 (Det er kapitler i bogen Fight Club, som filmen er skrevet over). Har nogen set den? http://youtube.com/watch?v=Hsj6L81H5vg Det er et link til den sidste sce... -
Coopers test
ForumindlægHej. Jeg skal til sådan en Coopers test om nogle uger, og problemet er, at jeg de sidste gange har ligget på grænsen mellem under middel og middel. Hvis jeg bare havde løbet 100-200 meter mere, ville jeg være kommet ind under middel. Jeg synes virkelig, det er træls, for jeg vil jo så gerne hav... -
Satan
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med det her: Guds sendebud sagde: "satan knytter tre knuder i nakken på hver af jer, når I lægger jer til at sove og fastslår ved hver knude: Du har en lang nat for dig, så sov! - Hvis han så vågner og tænker på Gud, løses en knude og hvis han foretager wudi, løses ... -
Hvorfor blev Lene Espersen udnævnt til udenrigsminister?
ForumindlægJeg har en aflevering for i samfundsfag hvor jeg skal besvare følgende spørgsmål udfra 3 billag. Hvorfor ønskede Lene Espersen at blive udenrigsminister? Hvorfor udnævnte statsministeren hende til udenrigsminister? Og jeg kan egentlig slet ikke se noget god grund til, at hun blev udenrigsminister... -
PLEASE HJÆLP
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder sådan: Gammastråler fra en Cs-137 kilde sendes gennem en blyplade på 4,0 mm. Halveringstykkelsen er 6,5 mm. Hvor meget reduceres intensiteten af strålerne? Hvad er det jeg skal finde?? -
Bestem a og b via pkt?!
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe med hvordan man løser denne opgave: Grafen for en funktion f af typen f(x)=bx^a går gennem punkterne A(2,80) og B(4,640) Bestem tallene a og b Tak på forhånd :/
