Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10501 til 10520 af 11183
-
Statistik - Gennemsnit
ForumindlægHvad er de tre forskellige måder, at beregne gennemsnittet på? Og hvorfor giver de det samme resultat? -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
psykologi lavt snit?
ForumindlægHej. Med et snit på 8,5 er der så ingen chancer for at komme ind?? -
Eksponentiel udvikling og logaritmer... :S
ForumindlægNogen med tiden, der gider forklare mig helt igennem hvad logaritmer og eksponentiel udvikling er..? Min bog er virkelig elendig og jeg skal til eksamen på mandag og tirsdag Er der en sammenhæng mellem en eksponentiel udvikling og hvis man tager log til enten x eller y?Jeg har en måling af en tem... -
AT-synopsis og eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen om et par dage og jeg har hørt at man tit får en god karakter, hvis man nærmest har lavet sin AT-synopsis om dvs man har fundet nye metoder og problemstillinger. Er det rigtigt? For jeg synes selv min synopsis er god og jeg kan ikke finde nogen fejl... Det ville hjælp... -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
Medicin
ForumindlægHeYjeg har på nuværende tidspunkt et snit på 9,2 (årskarakter), men jeg vil gerne læse videre til medicin, så jeg er lidt bange for at jeg ikke vil komme ind.hvordan er det gået med jer andre der vil læse medicin, hvad var jeres snit på i 1.g,? -
Nervøsitet!
ForumindlægOkay, jeg er ramt. Det er slemt! Jeg skal til eksamen i overmorgen. Og jeg har læst flittigt og følt jeg har styr på tingene. Jeg går i 3.g og skal op i religion som det første. Har aldrig haft nervøsitet som et kæmpe problem.Men nu er det slemt. Jeg har glemt alt. ALT!!Andre??? -
EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har lige et mindre spørgsmål ang. spansk eksamen...har læst i nogle af indlæggende at det er en go ide at have et A4 ark til hver tekst og så bare kopiere d over og fokusere mest på ektemporalen, MEN man trækker jo kun et uddrag af teksten skal man ikke fokusere på det og i givet fald kan man... -
Ohm
ForumindlægHej alle Jeg har fået en opgave for om "Ohm" i fysik. Jeg har ret svært ved at forstå det, som står i bogen og forskellige steder på nettet - kan nogle evt. forklare det på en let forståelig måde? Jeg har læst, at udover at måle den elektriske modstand, kan man også bruge Ohm ti... -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
Integralet af e^x * sinx
ForumindlægHej, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med atløse §e^x * cosx dx, jeg bliver ved med at køre i ring og det er ret irriterende. -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Har virkelig hjælp med at finde info og hjælp til det her!!!!! beam deflection
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til at forstå hvad jeg skal gøre, og finde info tingene og måske hjælp til nogle notationer, håbver nogen kan hjælpe Redegør for anvendelsen af bjælker til bygningskonstruktion i et historisk perspektiv samt for de to krav man normalt vil dimension... -
Vigtigt
ForumindlægBevis, at krydsproduktet af vektorerne a=(a1 a2 a3) og vektor b= (b1 b2 b3) har koordinaterne a*b= (a2b3-a3b2) (a3b1-a1b3) (a1b2-a2b1). -
beregn spændingsfaldet U fra A til B
ForumindlægJeg har en opgave som jeg er ret i tvivl om. håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig igennem denne opgave. opgaven lyder sådan: a) Antag, at tabet i elektronens elektrisk potentielle energi, når den bevæger sig fra A (som er tilsluttet spændingskildens minuspol) til B (som er tilsluttet ... -
Klage over standpunktskarakter
ForumindlægHej, jeg har en handelsstuderende på 2. år snart 3. , men har gennem hele 2. år kæmpet for gode karaktere i matematik, eftersom jeg afslutter det fag i år. Men har lige fået min karakter i skriftlige på 7. Jeg vil derfor spørge til hvordan jeg kan klage over karakteren, og forhåbenligt ændret? J...
