Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10501 til 10520 af 84813
-
Løs andengradsligninger
ForumindlægHej alle. Jeg har netop lært hvordan man udregner 2. gradsligninger, finder diskrimnant osv. Nu bliver jeg så stillet opgaven x^2 = 9, men er ikke sikker på hvordan det er meningen jeg skal "løse" den, jeg tager vel bare kvadratroden på begge sider og konkluderer at x = 3 ? Jeg ved hvo... -
Bølger og lys - hurtigt.
ForumindlægHej allesammen . Jeg sidder her og har rigtig svær ved fysik og har nogle spørgsmål . Håber nogen af jer har tid til at se på nogle af spørgsmålene . Ville være super , hvis I bare havde lyst til at hjælpe mig med et af spørgsmålene. Bølger: 1. Når to ens bølger med modsat bevægelsesretning mød... -
opgaver
ForumindlægOPG. 117)i 3 L demineraliseret vand hældes 200 mL saltsyre med koncentrationen 4 mol/LHvad bliver koncentrationenn af den fremstillede saltsyreopløsning?opg. 118) En fysik-kemi lærer ønsker at fremstille 5L fortyndet svovlsyre med koncentrationen 2 mol/L ud fra koncentreret svovlsyre. ( 18mol/L)H... -
Erhvervsjura
ForumindlægHej! Måske ikk lige det rigtige sted at oprette dette, men prøver. Jeg skal starte på Erhvervsjura i den finansielle sektor nu her. Jeg vil høre om nogle skulle have noter, opgaver osv. liggende? Da sværhedsgraden på faget er høj og tiden til indlæring er kort vil det være en stor hjælp :). Mvh. -
Oversættelse
ForumindlægIngen lytter hvis alle taler. Denne udsagn får jeg når jeg ser på sætningen: Ax(T(x))⇒¬Ax(L(x)). Men hvis jeg læser det på en lidt anden måde, får jeg således: ¬Ax(T(x))⇒Ax(L(x)) ¬Ax(L(x))⇒Ax(T(x)) Nogen der kan bekræfte hvilken der er den rigtige? -
studieretningsopgave haster
Forumindlæghej, er der nogen der ved hvor man kan læse om sycklens stabilitet. hvor man så skal inddrage fysikken tyngdepunkt og impulsmoment? tak -
Eksamen på b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau. I morgen skal jeg til mundtlig fysikeksamen. Jeg har fået 12 i mundtlig fysik og 12 i skriftlig fysik. Hvis nu jeg går hen og får fx 7 i morgen i mundtlig fysik, hvilke karaktere vil så gælde, når min snit bliver beregnet? Håber nogen kan hjælpe mig :) ... -
Essay
ForumindlægNogle der vil kigge dette igennem for evt store brølere? :) I opgave 2 skal vi beskrive hvorfor, sådan en myte som pygmalionmyten stadig er populær, har lidt svært ved at komme på noget, skriv endelig hvis du har en idé :) På forhånd tak 1. People meets and fall in love. When you are in love yo... -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak! -
AT - atombomben
ForumindlægHej. Som de fleste ved, er AT emnet REJSER - opdagelse, forandring, ny viden. Jeg har tænkt på at skrive om atombomben i historie og fysik. For at få "rejse" ind over det, vil jeg også tage noget med Niels bohrs flugt.. Tror i at det er godt iforhold til emnet Rejser? Har i andre forsla... -
Farten for bolden
ForumindlægHej jeg er igang med, at regne en fysik-opgave håber nogle kan hjælpe med den sidste samt. se om de ydeliger beregninger er korrekte. Mange tak :) En bold vejer 60g og ligger på 150 cm's højde. Gulvet er nulpunktet for de potientielle energi a) Beregn den potientielle energi af bolden ... -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
bremsemodstand
Forumindlæghej jeg er virkelig i vildrede da jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse disse opgaver da jeg ikke er den skarpeste til fysik. alt hjælp tages emd kyshånd. dokument er vedhæftet på forhånd tak for hjælpen -
ti-89 hjælp
ForumindlægHej.. jeg står overfor at skulle finde a,b og c i f(x)=ax^2+ba+c når jeg ved at grafen går gennem punkt (1,3),(2,8) og(-2,12) men jeg kan sq ikke finde ud af den skide ti-89.. hvordan gør jeg ? ( vi skal bruge CAS ) -
Er y = a⋅y det samme som y '=k⋅y
ForumindlægSidder og forbereder mig til mundtlig matematik. Er i gang med differentialligningerne og jeg ville lige høre om: y = a⋅y er det samme som y '=k⋅y. Jeg skal nemlig behandle y '=k⋅y og har et bevis for y = a⋅y -
En 40 w-pære
Forumindlæga) Beregn en 40 W-pæres forbrug af elektrisk energi på 2 timer.b)hvad koster det at have pæren tændt i to timer?c) En familie har pæren tændt to timer om dagen 200 dage om året, hvad koster det? -
Hjælp til andengradsligning
Forumindlægc) 9x2+3x-2 = 0 a = 9 b = 3 c = -2 d = b2-4*a*c Jeg har lidt problemer med denne andengradsligning, håber nogle har lyst til at hjælpe mig! -
HJÆLP, DET HASTER!
Forumindlægjeg har trukket emnet "på indkøb i supermarkedet" i fysik forberedelse. Vi har 6 timer til at lave forsøg om dette emne, og finde ud af så emget som muligt fysik om dette emne. Men er HELT blank, kan ikke se hvad det skulle være. Nogen hjælp? -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli...
