Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10581 til 10600 af 95433
-
Spansk eksamen, haster :)
ForumindlægHej, jeg har lige trukket min 24-timers spansk eksamensopgave på A niveau ! Er der nogen der har nogle noter/kommentare/opgaver om "Un negro en el país Vasco" fra bogen Nuevos retratos? Jeg ville også være meget glad for stof om Che Guevara og/ eller "Alberto el cochero"... -
Rumskib
ForumindlægHey nogle der vil hjælpe med denne fysik aflevering :)? Hvad gør jeg i a og b. -
2opg. kan i tjekke efter?
ForumindlægFra eksamensopgaver i fysik 94-97.OPGAVE 1 - Sort hul(s. 19)Under optagelsen af spektrene modtog Hubble-teleskopet lys fra et bestemt område i galaksen M87. Ved bølgelængden 505 nm var den modtagne effekt 2,5*10^-18 W.a) Hvor mange fotoner modtog Hubble-teleskopet i løbet af 10 sekunder ved bølge... -
Bevis for formlen til cirklens ligning
ForumindlægHej :) Har et problem i forbindelse med årsprøve i matematik b-niveau. Jeg skal bevise formlen for afstanden mellem to punkter. jeg kender formlen for det, men jeg kan ikke finde beviset hverken i min bog eller i mine noter. nogen der kan hjælpe? og meget gerne med forklarende ord, er ikke lig... -
Enheder går ud med hinanden
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvordan enheder går ud med hinanden? E = kg*(J/kg*°c)*°c E = J Har angivet eksemplet uden talværdierne :) -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
Matematikopgave-funktion(ekspontiel)
ForumindlægHej Kan ikke lige gennemskue denne opgave: Kolesterol niveauet C(t) til tiden t er som bekendt bestemt ved: C(t)=M+(C(0)-M)e^-k*t Hvor M er ligevægtskonstanten for kolesterol i blodet, C(0) er kolesterolindholdet til tiden 0 og k er en parameter der måler hvor hurtigt individets krop reagere p... -
Hvad kan årskarakter og standpunk karakter bruge til ?
ForumindlægHej :D Da jeg gik i 1.g, fik jeg 02-7 karaker i alle fag både for skriftlig og mundlig ,hvilket er ret lav. og jeg undrer mig om de karakter, bruger man de til noget? Nu går jeg i 2.g. :D har også andet spørgsmål, jeg fik 00 i fysik mundlig sidste år, da jeg ikke sagde så meget i timer... -
Elektroteknik
Forumindlæghej.. jeg sidder og er ved at lave en el-opg. er gået i stå ved det sidste spørgsmål så håber der er en der kan hjælpe mig. opgaven lyder: En kondensator på 40uF og en spole med resistansen 8 ohm, og induktansen 0,40H serieforbindes, og tilsluttes en vekselspænding på 120V med frekvensen 50Hz. f... -
Kæmpe problemer med Differentialligninger og Integraler!!!!!!!!!!
ForumindlægHey Hvem kender en god guide til lære hvordan man integrerer og løser differentialligninger! Gode noter kan også brugesmvhZAABI -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
Søger stof om "Demokrati og medier"
ForumindlægHej, Jeg har for nyligt fået en samfundsfagsrapport for, der skal omhandle demokrati og medier. Rapporten er en slags øvelse til en synopsis. Vi skal lave en problemformulering, opstille nogen problemstillinger og redegøre, analysere og vudere det. Vi skal selv finde på vores emne, men det ska... -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
Lektiehjælp i Aalborg
ForumindlægHejJeg tilbyder lektiehjælp i matematik på alle niveauer samt fysik og kemi på gymnasieniveau. Jeg bor i Aalborg og studerer matematik på Aalborg Universitet på 4. år. Jeg har erfaring med lektiehjælp.\\Mikkel -
Studieretning
ForumindlægHej, Når jeg starter på gymnasiet har jeg tænkt mig at vælge denne studieretning: samfundsfag A, matematik B, erhvervsøkonomi C. Det jeg dog vil gøre er at hæve matematik til a og samfundsfag ned på b niveau. Desuden tager jeg fransk på a niveau som valgfag og muligvis engelsk på b. Jeg får god... -
Koefficienter og variable i niveaulinjer
ForumindlægHej! Jeg er kommet i tvivl om, hvad man kan betegne som henholdsvis variable og koefficienter i ligningen for niveaulinjen. N(t) = -ax/b + (t-c)/b Det kan også skrives som f(x,y) = t eller f(x,y) = ax + by + c Her er jeg ikke i tvivl om, at x og y er uafhængige variable, mens f(x,y) er en afh... -
Spm. ang. pensum - FY A
ForumindlægNogle som kan besvare disse spørgsmål ønskes.1) Virker gravitation ved størrelser mindre end én elektron-radius?2) Hvorfor har fotonen ikke masse? (gælder masse-energi ækvivalensen ikke for fotonen?)3) Er neutrale leptoner (e, u eller v neutrinoer) påvirket eller upåvirket af en gravitationskraft...
