Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10761 til 10780 af 11183
-
Funktionsudtryk og fordelingsfunktion
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at løse nogle opgaver, og er gået i stå. Jeg har fået givet en funktion: hvor C er givet ved: . Denne funktion N beskriver mængden af arbejde man har lagt i en opgave/lektie efter t dage. M er den totale mængde arbejde, der kræves for at udføre opgaven/lektien og D e... -
Ny gymnasiereform
ForumindlægJeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad Jeres mening om den nye gymnasiereform er ? -
Hvorfor skal man have religion?
ForumindlægHvad er pointen med religion i det 21. århundrede?? Kan nogle forklare mig? Gider ikke spilde min tid på fantasihistorier! -
Universitets-studie
ForumindlægHej alleJeg har lige begyndt på matematikstudiet på universitetet. I den forbindelse har jeg oplevet et utrolig stort spring niveaumæssigt fra gymnasiets A-niveau og til det matematik, som er blevet gennemgået i de syv første forelæsninger.Derfor vil jeg høre, om der er nogen herinde, som læser/h... -
00 i stil
Forumindlæghej Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fremover... :( 00 i engelsk stil er et skidt resultat... jeg vil gerne lære sprogetordentligt og prøver på at gøre det bedste jeg kan men det går ikke.. Enten bliver indholdet skidt ellers bliver det usammenhængende... :S Hvad skal jeg gøre ??? Skal gør virkeli... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Vektoregning..
ForumindlægHey.. Jeg har et problem med en vektorregning..Jeg har en bro, hvor jeg kender længderne på nogle stangkræfter..Og jeg kender trykke på nogle bestemte stænger i broen, og så skal jeg udregne resten..Nogle der har nogle ider / ligende opgaver, som der kunne hjælpe mig lidt.? -
Samfundsfag - EU
ForumindlægHey...Er ved at læse en smule til årsprøve i samfundsfag (A-niveau) og ønkser derfor uddybelse af en række områder indenfor EU-delen.1) Positiv og negativ integration.Er den eneste forskel og ideen i disse begreber, at der ved positiv integration indgås aftaler om fælles politik (eksempelvis land... -
studie i England
ForumindlægHej!Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og synes efterhånden, at jeg meget snart skal til at beslutte, hvad jeg vil efter gymnasiet. Jeg overvejer meget kraftigt at tage et eller flere år til England. Jeg vil gerne studere på 'University of Oxford' eller 'University of Cambridge... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
Gnidning
ForumindlægJeg har et problem med denne opgave, den er taget ud fra en større, men jeg vil tor i godt kan forstå den uden jeg skriver det hele:Opstil den ligning som bestemmer ved hvilken vinkel den resulternde tyngdekraft og friktionskraften er lige store. Du behøver IKKE bestemme denne vinkel da det ikke ... -
skr. eksamen
ForumindlægNå, hvordan gik det?Mener selv det gik okay - havde klart regnet med at se en opgave i elektrokemi, men det måtte jeg jo så være foruden. -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Hvad "gør" cot, csc og sec
ForumindlægEr der nogen som kan disse forklare mig disse regnefunktioner? Og hvad man kan bruge dem til?Tak tak :) -
Nordiske sprog
ForumindlægFordi jeg er ved at skrive en stil om nordiske sprog vil jeg stille nogle spørgsmål, i håb om at få svar herinde. Hvordan ser I på svensk og norsk i forhold til dansk? Mange unge har faktisk svært ved at forstå de sprog og ser negativt på dem. Hvad synes I om at blive undervist i de sprog i skole... -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Gennemsnit i gymnasiet - dumper jeg?
ForumindlægHej alle! Det forholder sig sådan at jeg indtil videre har et gennemsnit på 3.5 i gymnasiet. Jeg har dog ikke fået årskarakterer eller været til eksamener endnu, så jeg ved ikke hvordan de kommer til at påvirke mit gennemsnit... Mit problem er bare, at jeg i skolen er en stille pige og ikke...
