Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10841 til 10860 af 57177
-
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej, mit navn er Tobias og jeg går på STX. Jeg har gået og tænkt over om det var rigtige valg at tage mat A da jeg nu går i 2.g og syntes det er ret svært, ville det være dumt eller overhovedet muligt at droppe ud og vælge en... -
ændre navn af bibliography til referencer
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive mit bachelor projekt, og har lavet en bibliography(referencer) kapitel. Men da jeg skriver rapporten på dansk vil jeg også gerne have at overskriften bibliography skal stå på dansk. Hvordan gør man det? Her er min kode som jeg bruger til reference delen: ... -
Direkte formelt bevis
Forumindlæg- Opgaven lyder på følgende måde: Betragt det logiske argument: 1. P v S ⇒ Q (præmis) 2. ¬P ⇒ (Q v ¬R) (præmis) ------------------------ R ⇒ Q (konklusion) a) Giv ved resolution et direkte bevis for det logiske argument. - Det jeg så har gjort, er at la... -
7 korte sætninger rettelse
ForumindlægDette er 7 korte sætninger meningen er at de skal rettes og gives en forklaring på det bagefetr. jeg har prvet at rette men ved ikk om det er rigtigt og vil være glad for hvis i gad evt. komme med en forklaring og rette dem endnu en gang.. Tak på forhånd. :-/ hasttterr.. Den ikke rettet When th... -
Oversættelse.
ForumindlægEr der en eller flere, der vil tage et kig herpå? På forhånd mange tak!En præst var ved at skrive sin prædiken (=sermon), da en bonde bad om at låne hans hest. Præsten havde ikke noget imod at låne sin hest (ud) til bonden. Da bonden stod og spændte hesten for (=hitch to) sin vogn, sagde præsten,... -
Engelsk hjælp
Forumindlæg"stilen" i disse anmeldelses uddrag? (Jeg skal skrive svarene på dansk og komme med eksempler) 1: "Waters "bomb story" does not read at all like a piece of fiction. It reads as utterly new and fresh and urgent. Both in what it says and the way it says it. It´s a work... -
Engelsk oversættelse.. hjælp til gennemretning søges
ForumindlægDansk version: Mange penge kan spares ved, at man gør rent I sit eget hjem. Har man en hushjælp, bør man sige hende/ham op og så selv tage fat. Men rengøringen skal gøres rimeligt prefessionelt, det nytter ikke at sjuske. Det indebærer, at alle møbler bliver skubbet til side, stole sættes på bord... -
OVersættelse
ForumindlægEr der nogen som vil rette denne oversættelse: Dansk version Jeg er en ganske almindelig pige på 17 år, som altid har været rimelig tilfreds med tilværelsen. Men nu har jeg fået det vanskelige problem, når jeg er i selskab med en tiltalende fyr, at jeg pludselig bliver frygtelig genert. Jeg bliv... -
hjælp...
ForumindlægHar oversætte fra dansk til engelsk, hvis der er nogen der kan lige kigge på den. det vil være meget sødt af jer. oversæt til engelsk: Hvorfor er min familie så tåbelig, tænkte hun. de vil altid give mig gode råd: hvis du køber nyt tøj, så køb noget, som vil være moderne også næste år. hvis du ... -
Hvad skal jeg efter 9.?
ForumindlægHej, Jeg går nu i 9.klasse, og står over for at skulle have min uddannelsesplan klar d. 17 februar. Jeg står bare lige over for nogle problemer... Jeg har kigget på nogle forskellige gymnasier, og jeg er stadig lidt i tvivl her. Det står mellem HHX og STX, og umiddelbart hælder jeg mod en STX -... -
Folkeskolelærer
ForumindlægJeg går på STX, og vil på seminariet næste år. Mit snit er på 7, og fordi jeg skal læse på Århus lærerseminarium skal snittet ligger på de 8. Jeg har hørt, at snittet kun ligger på 2,5 i Silkeborg :O Vil det være det rigtige valg, at tage seminariet i Silkeborg når jeg bor i Århus? Håbeeee... -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen... -
Tips til Mundlig eksamen i 9
ForumindlægEr der nogen der har nogle tip til mundlig eksamen i Dansk. Skal op på mandag og er meget nervøs. Vil gå efter et 7 tal. -
kultur
Forumindlæger der nogen der har visioner om hvordan forholdet mellem dansker og muslimer vil være i fremtiden? eller hvordan samlivet mellem de to kulturer vil være? eller nogen der ved hvordan man kan finde ud af det -
oversættelse - har lavet, skal bare rettes lidt
Forumindlægher er en oversættelse, den er ikke så svær, jeg er bare ikke så god.Bare ret det værste!Dansk:Den nye triumphH.G. har prøvekørt den nye triumph for os. Her er hans indtryk:De kan ikke undgå at blive forelsket i den nye triumph, hvis De kan lide at køre stærkt. Den har en fabelagtig acceleration,... -
Dommedags-oversættelse
ForumindlægHej, jeg har en dansk avisartikel, som skal oversættes til engelsk. Jeg ville blive meget glad, hvis i lige ville kigge den igennem...?DEN DANSKE TEKST:Dommedag blev i går aflyst. I hvert fald foreløbig, for asteroideeksperterne kan ikke forudsige præcist, hvornår vi næste gang risikerer at få en... -
Resume af Jeppe på bjerget.
ForumindlægNogen der har et resume af Jeppe på bjerget? Ville være en kanon stor hjælp - da jeg står og skal skrive en litterær artikel. Noter, analyser, ALT! -
En god bog
ForumindlægHay Er der nogen af jer som lige eller tidligere har læst en rigtig god bog, helst med en god forfatter, vil jeg meget gerne høre fra jer.Jeg læser selv Herman Bang og Hans scherfig, så deres bøger skal det ikke være...Kom med en god tip..../Hilo -
Skriv dit yndlingscitat/yndlingsordsprog!
ForumindlægHejsa!Jeg har om citater og ordsprog i dansk og vil meget gerne høre dit yndlingscitat eller yndlingsordsprog. Du må gerne komme med din helt egen version eller ændre lidt på et originalt.Fyr løs! :-) -
Hjælp til kemieksamen! NaHCO3
ForumindlægHej Jeg skal til min eksamen (kemi C, stx) kommentere på denne reaktion: HCO3^- + H3O^+ (aq) ->CO2 + 2H2O Spørgsmålet høre ind under hovedspørgsmålet som omhandler stoffet NaHCO3 - hovedspørgsmåls formuleringen er vedhæftet. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal sige - skal jeg kommentere...
