Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 10841 til 10860 af 160717
-
matematik færdighedsregning
ForumindlægHej alle. Tænkte på om der lige er nogle matematikgenier, som vil hjælpe mig med at løse et par opgaver? Det drejer sig om opgave 11 og de manglede felter i opgave 1. :) I må meget gerne sige hvis andet er ukorrekt. :) Hvordan tegner man forresten højder? -
matematik (blækregning) hjælp
Forumindlæghej jeg vil gerne have hjælp til opgave 1.3, som jeg ikke er hel sikker på hvilken måde jeg skal regne den ud på : Enten sådan her: 881.6 kr. * 25 % = 220.4 kr. 881.6 kr. + 220.4 kr. = 1102 kr. 237.6 kg: 20 kg = 11.88 kg. 11.88 kg * 1102=13091.79 kr. eller: 237.6/20 = 11,88 11,88*881.60 = 10... -
Matematik opgave
ForumindlægHej alle, Jeg har regnet nogle x- og y-værdier ud og vil gerne indsætte dem manuelt i grafen i CAS på TI-Nspire. Jeg ønsker at skrive punkterne direkte, fx (1, 3.8), i grafen. Jeg kan godt indsætte data via spreadsheet/statistik, men jeg vil gerne kunne indsætte punkterne direkte i grafen uden at... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHvordan løser man denne integralregningsopgave? -
PROCENT MATEMATIK
Forumindlæghej hvor meget er 15 i forhold til 150. sådan lyder spørgsmålet hvordan regner jeg dette ud. -
Problemløsning Matematik.
Forumindlæg2x - 7 = x + 3 -
SRP emner (skal inddrage Samfundsfag A og/eller Engelsk A)
ForumindlægHej, jeg har overvejet nogle emner til min afsluttende SRP. Vil sætte stor pris på feedback om disse emner. Er emnerne overhovedet velegnet til en SRP? Håber meget I kan hjælpe. Jeg er meget glad for faget Historie, så havde derfor overvejet disse 2 emner indefor faget: 1. Emne. Twilight saga... -
HF med A-fagsbonus?
ForumindlægNogen der ved om der en eneste HF i København der har 5- A-fagsbonus? -
isloer a i ligning.
ForumindlægHej... sidder lige med en ligning jeg ikke kan få løst.. r(a) = T /(s-a) hvor a er "løftet ned", eller hvordan man nu siger det.!? jeg skal isolere a, og er kommet frem til: a = s - (T / r(a)) men mangler jo stadig at isolere det andet a, og kan ikke lige gennemskue det.. håber... -
A Journew - studentereksamen A-niveau 2009
ForumindlægHej alle sammen, jeg havde meget svært ved "A Journey"-teksten, og min fortolkning er vist blevet ret - hmm, lad os bare kalde det unik (jeg kender i hvert fald ingen andre, der bare tilnærmelsesvis har tolket den på samme måde)... Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andres vurderin... -
[[ Matematik og sport ]]
ForumindlægHejza Har travlt med at lave de der opgaver, så jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp?Matematik: Verdensrekorden i 1500 meter løb I de fleste af atletikkens discipliner er verdensrekorden blevet forbedret markant i løbet af de sidste hundrede år. Det gør sig også gældende i mændenes 1500 meter lø... -
Hvordan finder jeg a????
ForumindlægHej Jeg vil se om i kunne hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål: Der er givet følgende formel, hvor s står for vejlængden, t for tiden og a for accelerationen (målt i passende enheder): s = 1/2 * a * t2 Efter det skal jeg bestemme hvad a er når s = 500 og t = 17 Tak på forhånd:) -
Cirkel og tangenter, Vejen til Matematik A2, Opgave 47, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg har ikke mulighed for vedhæfte en fil med et scannet billed af opgaven, hvor man på tegningen kan se cirklen og dens to tangenter. Jeg håber at de oplysninger jeg giver udfra de oplysninger der ses på tegningen er tilstrækkelige. Opgave 47. Tegningen viser en cirkel med to tangenter. a) Ops... -
SRP i matematik og spansk
ForumindlægJeg har valgt at skrive i fagene spansk og matematik - her vil jeg kigge på Gaudi og matematikken bag hans bygninger. Dog ved jeg ikke om matematikken bag er for kompleks eller? -
Fransk fortsætter A opgavesæt
ForumindlægHej! Er der nogle der har nogle opgavessæt fra fransk A? Vi skal til at vælge valgfag, og jeg ville gerne se hvordan niveauet ligger i fransk A, i forhold til fransk B! :-) -
Dansk A og Biologi A - Stress og depression
ForumindlægHejsa! Nogen der har nogle gode ting man kan fokuserer på?, Hvad kunne man diskuterer? -
Bestem a på andengradsligningen..
ForumindlægHej, har lidt problemer med den her opg. Bestem a så andengradsligningen 0=ax^2 + 4x - 5 ( har netop en løsning) Hvis den kun har en løsning må det jo betyde er d= 0 ? og så skal man vel gøre brug af formelen d= b^2- 4ac? Help! :) -
bestem tallet a
Forumindlæg"Om en funktion med regneforskrift f(x)= ax + sin(x) oplyses at f`(0)=7. Bestem Tallet a." Er der nogen der har et forslag til en løsning på opgaven, for jeg er helt blank. tak. -
Omskrivning (Matematik)
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave?? "Omskriv følgende udtryk ved hjælp af matematiske symboler og find løsningen: Et tal ganget med sig selv og derefter lagt sammen med det tal, der er tre mindre end tallet, er lige så meget som tallet ganget med summen af to ... -
Procent - Matematik
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave der lyder sådan her: Du skal vise med beregning at der ifølge diagrammet, var 50% flere ferierejser der gik til Spanien end til Italien. Der er 15% der tog til Spanien, og 10% der tog til Italien.
