Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 10881 til 10900 af 127115
-
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
tangent
ForumindlægFatter ikke lige hvordan man skal regne det ud?Cirkel (x+1)^2 + (y-2)^2 = 5 går i gennem punktet P(0,4) - det samme gør en tangent og man skal nu finde ligningen til tangenten..??? -
Haster! Afstanden ml. 2 linjer i rummet
ForumindlægHej, håber på jeres hjælp! Der er givet et koordinatsystem i rummet. Linjen l går gennem punkterne A(4,-4,9) og B(7,2,15), og linjen m har parameterfremstillingen: x=1+t y=2+2t z=3+2t Gøre rede for, at linjerne er parallelle, og beregn afstanden mellem dem. -
Implicit differentation
ForumindlægVi har en kurve givet ved ligningeny^3 = x^3 + (x + 1)yhvor at vi skal bevise at kurven går gennem (0,1) og bestemme en ligningen for den linie der tangerer kurven i (0,1)Jeg kunne forestille mig at man skulle bruge implicit differentation. Desværre er jeg ikke særligt stærk i den teknik. -
Essay
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til mit essay, og det skal handle om lykke.. jeg er ikke nået særligt langt... og jeg er gået fuldstændigt i stå, og det skal være mindst to sider, og jeg har kun skrevet en halv.... det jeg har skrevet: Essay om lykke: Jeg sidder her i min lejlighed og ... -
rettelse i oversættelse
Forumindlægnogen der kan rette grammatiske fejl for mig ?? Phoolan Devi has been called the Robin Hood of India. She wouldn’t accept her fait as a poor low-caste girl, who could be treated of high-caste people, as they liked. She wasn’t allowed going to school but as 11 year old got married with an extre... -
Bølger, der rammer en parabol
ForumindlægVille alle slags bølger (lys, lys), der rammer en parabol, blive reflekteret til fokuspunktet i parabolen, ligegyldigt hvilken indfaldsvinkel de har? Gælder det også, hvis man taler om en parabel (dvs. parabol i 2d)? Og hvordan kan men bevise det? Ved trigonometri/geometri? -
Vektor
ForumindlægJeg har fået en aflevering her snart, og mangler kun denne her opg som jeg ikke kan gennemskue. En hestevogn med to heste kører stik mod nord. Kusken styrer de to heste ved hjælp af en tømme, som han holder i hånden i punktet H. I punktet A forgrener tømmen sig i to tømmer som går til den venstr... -
Opgave 3: 3 linjer
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende opgave; Opgave 3 3 linjer er givet: l : y = - x + 8 m : y = 1/3 x + 2 n : y = - 1/2 x + 2 a. Beregn vinklerne som linjerne danner med vandret. b. Skitser linjerne i et ko... -
Hjælp Hurtig ;(
ForumindlægDet er en ; Meget kort ;) Skriv hvis der er noget jeg skal rette, fejl i det hele taget Tak ;) Boganmedelse; Man møder Sten og hører lidt om hans liv i Gyllev. Man møder hans familie (Point of no Return): Den er bygget kronologisk op , men der er flashbacks når man hører om S... -
Analytisk geometri
ForumindlægHej, har brug for hjælp til, hvordan man løser de her to opgaver UDEN hjælpemidler. Gode Mellemregner er meget værdsat:) -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
Bush vs Kerry - hvem bør vinde?
ForumindlægHvem bør vinde ... og hvem vinder? -
Erfaringer med 3.g eksaminer
ForumindlægKære alle studenter og andre, som falder på dette spørgsmål. Jeg er en 18-årig pige, der i øjeblikket går i 3.g. Som så mange andre her på siden skal jeg søge ind på medicin til sommer. Af hvad der kan konstateres ud fra årskarakterene har jeg nok en god mulighed for at blive optaget, ... -
Fordomme om jurastudiet ?!
ForumindlægHej alle! Jeg er en pige på 19 år, der overvejer at starte på jurastudiet til sommer (tænker KU). Jeg har - som så mange andre uundgåeligt har - nogle fordomme mht. studiet og dem, der studerer jura. Man hører om, at studiet er tørt og udenadslære og at man skal terpe, terpe og terpe en masse pa... -
Parameterfremstilling - normalvektor???
ForumindlægHej, Jeg var til terminsprøve i dag, men kunne simpelthen ikke finde ud af denne opgave! Har vedhæftet et billede af opgaven. Opgave a) har jeg ingen idé om hvordan laves. Opgave b) fik jeg muligvis lavet rigtig. Fik skæringspunktet til: (-11;0;23) Opgave c) kunne jeg delvis løse. Jeg kender ... -
nitrophenolat
ForumindlægSå er jeg stødt på nye problemer!! Jeg skal forklare hvorfor 2-nitrophenol (der har pKs=7,22) i en opløsning med pH=7 findes som nitrophenolat.Og jeg har ikke den fjerneste anelse. Så vidt jeg kan se, må det da være syreformen der er mest af, når pHEller er jeghelt galt på den.Det skal lige siges... -
Bundfald? til man aner bundfald?
Forumindlægspørgsmål: Hvorfor titreres til man netop aner bundfald af AgCl? Reaktionen: AgCl (s) + 2 NH3 (aq) ? Ag(NH3)2+ (aq) + Cl (aq) Jeg vil selv gætte på at det er noget med at der ikke skal dannes flere Ag+ til søldiaminkomplekset. men er ikke sikker. -
Terminsprøve!
ForumindlægEr det rigtig at man normalt giver den gamle syge studenter eksamen til terminsprøven? Så hvis nu det var ville jeg så skulle op i den fra august sidste år 1-årigt A-niveau? -
Enkeltfag ??
ForumindlægJeg ville bare høre om det passer at man kan åbne stundetereksames beviset og lade vær med at tage til sidste eksame og derefter fortsætte med enkeltfag ..
