Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11101 til 11120 af 84813
-
Matemarik A
ForumindlægHej. Jeg vil bare spørge hvilke ting man kommer til at arbejde med når man får Matematik A? -
en hurtig evaluering.
ForumindlægHej.. Nu satser jeg lige på at der er nogen der fanger hvad jeg har gang i hér. Det forholder sig sådan, at jeg har været så heldig at trække "emissions,- og absorptionsspektre" til min fysikeksamen. teksten er (nogenlunde): Gør rede for centrale begreber indenfor emnet E&A-spektre.... -
Stivelse og amylase
ForumindlægHej (: Nogen der ved om temperaturer spiller en rolle, når amylase skal nedbryde stivelse? "ødelægger" høje temperaturer amylasen, eller? -
I hvilken rækkefølge skal jeg fortælle?
ForumindlægHej Er der nogle, der har en idé eller forslag til i hvilken rækkefølge jeg skal fortælle om nedenstående: Fortæl om de forskellige energiformer, herunder varmekapacitet, specifik varmekapacitet og effekt. Af energiformer kommer jeg ind på: Kinetisk og potentiel energi, mekanisk energi og te... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
Eksperiment: Stående bølger på en snor
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har i undervisningen lavet et klassisk eksperiment med stående bølger på en snor. Her har vi haft en tonegenerator koblet til en vibrator med en snor fastgjort i den ene ende og snoren hængende udover en trisse med varierende lod på i den anden ende. Dog har vi virkelig s... -
Forberedelse til FSA biologi prøve
ForumindlægHej er der nogen som ved om der der adgang til nogle Biologi tests på nettet, hvor man kan øve sig til eksamen. har forsøgt at google, men uden held. -
Måling af spektr og Bohrs formel
ForumindlægHej! Jeg har en fin rapport her som jeg desværre bare ikke kan arbejde mig frem til en konklusion i. Hvis skal skrive en redegørende konklusion og eftervise Niels bohrs formel h*f = 13,6 eV * (1/22 - 1/n2) i loggerpro... Jeg har lagt min aflevering ind der kan se billederne( og kommenter g... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
Gravitationelle udsving
ForumindlægHvad vil det sige at der er små gravitationelle udsving? Der står: For the next 100 million years or so, the universe continued to expand and cool. Small gravitational fluctuations caused particles of matter to cluster together. Gravity caused gases in the universe to collapse into tight pockets... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s... -
SSO - parabler
Forumindlæghej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:) -
sinusrelation
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med hvordan beregner de to resterende sider en trekant, når jeg har vinklerne: A=13* C=151* og siden c=13m -
Abstract
ForumindlægHej Nogen, der har overskud til hurtigt at gå min abstract igennem for diverse? Abstract The study investigates spectrophotometry as a method to find the pKs value for methylred. In the first step the pH value for dissolution three was found. Afterwards did we found the absorbans in the thre... -
Perfektum- og plusquamperfektumformerne
ForumindlægHejsa, en der vil rette :) Find først alle perfektums- og plusquamperfektumsformerne - både dem med har/havde og dem med er/var -og oversæt sætningerne. 1.Tim er begyndt et nyt liv. Han er flyttet til Australien. Time has started a new life. He has moved to Australia. 2.Er tiden allerede g... -
Musik A mundtlig årsprøve i 2.g!?
ForumindlægHejsan. Jeg sidder og skal til, som titlen indikerer, mundtlig årsprøve i musik og er lidt på herrens mark! Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal læse op eller noget! Jeg ved, at jeg skal analysere noget musik fra en af Mozarts operetter, men derudover er jeg blank! Har I nogle tips eller noter ell... -
Et godt råd!
ForumindlægVil bare råde studi-brugerne til at flyve med Quantas....Quantas er det australske luftfartsselskab. Efter hver flyvning udfylder piloten en fejlrapport, der overfor mekanikerne synliggør hvilke problemer, der har været med maskinen under flyvningen, som kræver reparation eller rettelse. Blankett...
