Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11121 til 11140 af 84813
-
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
5 A-fag???
ForumindlægHej jeg går nu på 1.G i en HTX og har følgende fag på A-niveau: Kemi, matematik, dansk og teknikfag. Jeg skal nu vælge mine valgfag, hvor jeg havde overvejet at hæve fysik fra B til A. jeg har haft mange som har frarådet mig det pga sværhedsgraden med 5 A-fag. Mit spørgesmål er til jer, som har... -
Installation
ForumindlægHej håber jeg kan få noget hjælp her :) Jeg prøver at få LaTex til at virke, men har aldrig prøvet det før og håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har hentet miktex, GhostScript og GSview http://www.miktex.org/2.6/Setup.aspx <-miktex http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/<-GhostScript og Gsvi... -
GeoGebra logaritmisk skala
ForumindlægHej, er der nogen der ved om man kan lave en graf med narturlig logaritmisk skala i GeoGebra, og i såfald forklare mig hvordan. Mvh Nanna. -
Fedtsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig billedet ?? :) -
Afstanden mellem to punkter
ForumindlægHej SP. Jeg skal løse denne opgave og det er kun ved brug af formel samlingen. Jeg kan ikke finde ud af om jeg er på rette spor her. Er der nogen som kan pege mig i den rigtige retning? -
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
Svingningstiden for lodrette svingninger
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik spørgsmål der hedder: Tabellen viser resultaterne af et forsøg, hvor man har belastet en fjeder med forskellige lodder og hver gang målt svingningstiden for lodrette svingninger (tabellen er vedhæftet) a. Påvis, at de målte tal er i god overensstemmelse med den teo... -
Fedtstoffer
Forumindlægjeg sidder og skal op til biologieksamen. jeg er i gang med at skrive notater og jeg tænkte på, om en eller anden gad forklare lidt om mættede og umættede fedtstoffer, glycerol, osv. jeg forstår det bare slet ikkepå forhånd tak -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
PDF til DOC?
ForumindlægHey.. hvordan laver man en .pdf fil om til .doc ? så man kan redigere i de downloadede tekst filer... nogen der har en dansk stil liggende? -
Redegørelse
ForumindlægHej Vi er næsten lige startet på dette emne, og jeg kan dermed ikke helt hitte ud af forklaringen/redegørelsen for vedhæftede opgave. nogen der kan hjælpe? mvh, Andreas -
harpiks
ForumindlægHej Jeg ville høre, om der var nogen der vidste hvordan man fremstiller kunstigt harpiks. Sådan noget som man bl.a. bruger til håndbold. Har læst, at processen ligner fremstilling af plastic, og noget med nogle phenoler... Håber nogen kan hjælpe mig :) Hilsen Camilla -
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
Forskel på den formelle og aktuelle Koncentration
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig dette, har virkelig svært ved at forstå hvordan de hver især er defineret? -
"De Blaa Undulater"
ForumindlægHey\nSkal fremlægge sammen med nogle andre i min klasse om novellen "De blaa Undulater" af HC Branner.\nNogle der har læst den?\nVi er nemlig lidt i tvivl om hvorfor pigen Katrine gør som hun gør. Hvorfor hun hele tiden forsøger at være den stærke og overlegende, men alligevel frivillig... -
Ubestemt integrale... Help!
ForumindlægBeregn integralet : ∫( (x^2+2) / (x) ) dx. Jeg synes ikke selv at jeg kan finde frem til det rigtige svar.. Please help me! -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Hvad er intet?
ForumindlægHvad er intet? For det er hverken en farve, forestilling eller materiale. Hvad er det så? -
Oxidation af en aldehyd
ForumindlægJeg skal afstemme reaktionen mellem propanal (CH3CH2CHO) og 2,4-dinitrophenylhydrazin (C6H6N4O4) men kan ikke rigtig finde ud af hvordan! :o( Jeg går ud fra at det er CHO-gruppen fra propanal der vil reagere med NH2-gruppen fra dinitrophenylhydrazinen, altså: R-CHO + NH2-xxx (hvor xxx er resten...
